Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Swistak782

Megane III phIII Nie osiąga temperatury roboczej silnika-Megane IIIphIII 1.5 DCI 110 fap

Recommended Posts

Witam. Tak jak w temacie. Moja Meggi po przejechaniu dzisiaj 60 km podniosła na liczniku tylko jeden kwadracik na zegarach i ani sni o tym, by zapalil sie choć drugi. W aucie jest cieplo, leci ciepłe powietrze. W czym może byc problem? Dodam, że dzisiaj zakupilem te auto. 

Licze na jakies sugestie, pozdrawiam

IMG_20181029_194948.jpg

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie dokładnie to samo ;) Meganke kupiłem tydzień temu. Podłączałem pod OBD i wychodzi że silnik łapie max 73 stopnie, po zagrzaniu ta temperatura waha się 70-73 stopni. Na wyświetlaczu kolejna kreska pojawia się po osiągnięciu 80 stopni. Temperatura właściwa to 83 stopnie. Dziś mi przyszedł nowy oryginalny termostat z obudowa i czujnikiem - jutro postaram się wymienić i dam znać, ale myślę że powinno pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie powiedziane, że musi być coś nie tak. W różnych wersjach zegarów drugi kwadrat zapala się przy różnej temperaturze cieczy. Podłącz jakiś interfejs diagnostyczny (nawet najprostszy obd) i śledź temperaturę cieczy, żeby zobaczyć, czy silnik się dogrzewa. Następnie eksperyment: na postoju mocno gazuj, żeby się zapalił drugi kwadrat (na pewno się zapali) i napisz przy jakiej temperaturze to nastąpiło.

W moich zegarach zapala się przy 73, ale zetknąłem się z takimi, w których zapala się przy 80 (cały czas mowa oczywiście o dieslu).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W PH III czyli od 2014r zapala się od 80 stopni. Podobno ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kurcze troche to dziwne, ze po przejechaniu ok 10 km po miescie i 50 km na trasie jest jedna kreska. Pierwszy raz sie spotykam z takim czyms

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.6 literki PL. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A nie włączyłeś ogrzewanie przypadkiem  zaraz po uruchomieniu silnika? Jeśli tak to nie dziw że nie podniósł wskaźnik temp. wody. Pozwól silnikowi nagrzać do 80 stopni podczas jazdy i potem włącz ogrzewanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
21 minut temu, airbites napisał:

A nie włączyłeś ogrzewanie przypadkiem  zaraz po uruchomieniu silnika? Jeśli tak to nie dziw że nie podniósł wskaźnik temp. wody. Pozwól silnikowi nagrzać do 80 stopni podczas jazdy i potem włącz ogrzewanie.

 

A co to jakiś Wartburg :D

Po to jest termostat żeby działało jak trzeba - nigdy w żadnym samochodzie a miałem ich już kllkanaście nie stosowałem się do Twojej rady :D

 

To w miarę nowe auto - ma działać - jak się nie nagrzewa to znaczy że termostat za szybko puszcza płyn na duży obieg. Może być też błąd czujnika ale to raczej sporadyczne akcje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trochę to dziwne, u mnie przy aktualnych temperaturach druga kreska zapala się po przejechaniu około 5km po mieście.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
12 godzin temu, airbites napisał:

Jeśli tak to nie dziw że nie podniósł wskaźnik temp. wody. Pozwól silnikowi nagrzać do 80 stopni podczas jazdy i potem włącz ogrzewanie.

lol widać ktoś żyje w erze aut z lat 80tych że wiecznie niedogrzane były. Pan słyszał o takim wynalazku jakim jest termostat? W obecnych samochodach jak jest sprawny to auto zawsze nagrzeje się podczas jazdy do temp. roboczej ww tym że to wymaga czasu. I gadanie poczekaj aż się nagrzeje i potem puść ogrzewanie jest tak bezsensowne że głowa boli. Tutaj pewnie termostat wyzionął ducha i się nie domyka i stąd niedogrzanie silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie wiem, u mnie megance 2 i w megance 3 zimą włącze ogrzewanie wnętrza to przez 25 km wskażnik temp silnika nie podniósł wcale. A jak nie włączę ogrzewanie wnętrza na początku to normalnie podnosi wskażnik do roboczej. wymiana termostatu ( niesczelność obudowy) nic nie pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@airbites to coś masz ewidentnie nie tak.. u mnie czy to dawniej w MII, czy teraz w MIII temperatura rośnie również przy włączonym ogrzewaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam termostat. 

 

@airbites to coś jest u Ciebie nie tak. U mnie zimą silnik (benzyna) z włączonym ogrzewaniem nagrzewa się normalnie. Po 5-6 km wskazówka jest w połowie. Co prawda ustawienie max nagrzewania trochę spowalnia proces rozgrzania, ale nigdy wskazówka nie stoi w miejscu.

Edytowano przez Colt1255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymiana termostatu pomogła.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie dzisiaj zauważyłem, że przy szybszej jeździe ok 120km/h kwadraciki podniosły się do temperatury roboczej czyli na środek po czym znowu spadła do jednego kwadracika. Jak myślicie? Czujnik czy jednak termostat? Sorry za głupie pytania, ale nie chcę wymieniać wszystkiego metodą prób i błędów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm...chyba że u mnie jest zapowietrzona nagrzewnica wnętrza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No jak by była zapowietrzona to nie miałbyś w ogole ogrzewania. Jeżeli masz i grzeje mocno to wszystko jest ok a problem leży po stronie termostatu.

 

Swistak - podjedz do kogoś kto ma komputer - wsiądze do auta i zobaczysz przy jakiej temp zapala się 2 kreska a przy jakiej znika - porównasz z danymi na temat temp roboczych termostatu podawanymi przez producenta i już będziesz wiedział co jest nie tak.

 

M.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To samo jest w moim 1.5dCi. Wymieniłem płyn, termostat (wkład, bez czujnika, bo tylko to było w sklepie) i auto zachowuje się tak samo jak przed wymianą. Tzn wskazówka nie dochodzi do pionu, a wg OBD temperatura to max 73C, nawet po 100km. Jedynie raz temperatura osiągnęła 93C, kiedy stanąłem w dużym korku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli termostat za szybko się otwiera. Lub, w co wątpię, ale można to sprawdzić np.  W ASO Renault w tym silniku przewidziało taka temp. Pracy jako normalna. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie wiem czy termostat się otwiera w ogóle, bo wg danych z Intercarsu są dwa typy termostatów dla tego silnika - jeden z otwarciem przy 83C a drugi przy 89C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Oryginalny termostat otwiera się całkowicie przy 83 stopniach. Renault sprzedaję termostat jako jeden element - obudowę z termostatem i czujnikiem temperatury - tego bym się trzymał, nie kombinował jak koń pod górę z wymianą samego wkładu na produkt niewiadomego producenta, to nadawanie sobie samemu roboty i wpędzanie się w koszty. Oryginalny, zapakowany termostat do tego silnika to koszt 80,- i masz pewność że po wymianie będzie ok. Ta meganka to moje 9 renault i przez ten czas nauczyłem się że zamienniki często są tanie tylko pozornie i  wpędzają nas w dodatkowe koszty.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przy następnej wymianie oleju na pewno wymienię na ori. Teraz był kupowany na szybko i tylko ten był dostępny :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

x

Rozumiem, ale wymiana nic nie dała na jakikolwiek, jest jak było, czyli kasa wyrzucona w błoto ;) Nie wiem czy jest sens czekać, bo cieplej raczej nie będzie, a jazda w zimie niedogrzanym dieslem to między innymi większe spalanie - czyli znowu koszty ;)

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego a sprawdzales grzałki płynu chłodzącego, bo one dogrzewaja silnik.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jak na razie nie przekracza 4,8l, więc jest spoko. To mój pierwszy w życiu diesel i pierwszy Renault ;)

Gdzie są te grzałki i jak je sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grzałki są pod nadkolem po stronie kierowcy nad halogenem nie mam zdjęcia ale wygoogluj jak to wygląda w mały aluminiowy blok są wkrecone świece żarowe i do tego bloku dochodza przewody od chłodzenia silnika

Sprawdź czy masz PTC bo to fajna sprawa, grzałka elektryczna w nawiewie 1000W

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×