Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca silnika 1.6 sce


Arek151

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna zauważyłem dziwną pracę na zimnym silnik, podczas ruszania i przyspieszania występuje nie równa praca

silnika tak jakbym odpuszczał i ponownie naciskał na pedał gazu, po przejechaniu kilometra wszystko pracuje normalnie.
Spotkał się ktoś z podobną sytuacją? Przebieg 6 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już gdzieś to było opisywane, w okresie zimowym ten silnik może się tak zachowywać, zanim się  rozgrzeje to zdarza się lekkie falowanie. Ja u siebie tez to zauważyłem ale nie jest to bardzo kłopotliwe, po prostu przez pierwsze 2 minuty nie można szarżować. Lekko dodawać gaz  i wtedy problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy fakty: nie jest to normalne zachowanie silnika ALE w tym przypadku coś poszło nie tak i ten silnik ma taką przypadłość. Pewnie soft pisał ten sam dzieciak co do silnika 1.4tce który na fabrycznych mapach też lubi poszarpywać na zimnym przez chwilkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak w starszym 1.6. Poczytaj podobne tematy dla MIII. Śmiem twierdzić, że wszystkiemu jest winna elektronicznie sterowana przepustnica. Drobne falowanie tylko na ssaniu nie stanowi większego problemu. Tak twierdzi nawet ASO. Masz gwarancję, zgłaszaj. Jak się skończy to się przyzwyczaj :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem więcej, w MII jest dokładnie to samo, zimny silnik ma taką "turbodziurę", przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów na chwilę spada i później nagle rośnie. Zabawne to jest, że 3 generacje i dalej to samo jak widać.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie tez takie coś początkowo występowało, choć sporadycznie. Od dłuższego czasu nie wystąpiło ani razu. Według mnie nie ma powodu do niepokoju.

Dnia 16.11.2018 o 10:45, droopy napisał:

Powiem więcej, w MII jest dokładnie to samo, zimny silnik ma taką "turbodziurę", przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów na chwilę spada i później nagle rośnie. Zabawne to jest, że 3 generacje i dalej to samo jak widać.

Silnik o którym mowa, nie ma turbodziury, a nawet turbosprężarki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu napisałem to słowo w cudzysłowie? :D Tak sobie określiłem to zjawisko, że dodaje się dużo gazu, a auto ledwo się rozpędza przez krótką chwilę, doskonale wiem, że nie ma turbosprężarki (swoją drogą całe szczęście, że jej nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać wszystko w normie. 1.6 szarpie, Tce szarpie, Sce szarpie, znaczy duch w reno nie ginie. Byle tylko 1.3 Tce też poszarpywał i będzie dobrze. A tak na serio to po prostu niedoróba drażniąca mnie co rano od lat trzech.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W serwisie zrobili ponowną adaptację składu mieszanki paliwowej, mniej więcej tak to nazwali. Na razie jakby odrobinę lepiej - albo działa siła sugestii, że powinno być lepiej. W piątek to zrobili, dzisiaj pierwszy raz jechałem. Jak będzie dalej dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest tak samo. Z moich obserwacji doszedłem ze jest to zauważalne na 1 biegu jak dynamicznie chce przyśpieszyć

' Jak zmienię na 2 to już jest mniej zauważalne. Również delikatne puszczanie sprzęgła pomaga i nie jestem pewien czy to jednak nie jest jakiś problem bardziej z przeniesieniem napędu niż ze sterowaniem przepustnicy jak osoby sugerują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!