Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Praca silnika 1.6 sce


Arek151

Rekomendowane odpowiedzi

Od niedawna zauważyłem dziwną pracę na zimnym silnik, podczas ruszania i przyspieszania występuje nie równa praca

silnika tak jakbym odpuszczał i ponownie naciskał na pedał gazu, po przejechaniu kilometra wszystko pracuje normalnie.
Spotkał się ktoś z podobną sytuacją? Przebieg 6 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już gdzieś to było opisywane, w okresie zimowym ten silnik może się tak zachowywać, zanim się  rozgrzeje to zdarza się lekkie falowanie. Ja u siebie tez to zauważyłem ale nie jest to bardzo kłopotliwe, po prostu przez pierwsze 2 minuty nie można szarżować. Lekko dodawać gaz  i wtedy problemu nie ma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uściślijmy fakty: nie jest to normalne zachowanie silnika ALE w tym przypadku coś poszło nie tak i ten silnik ma taką przypadłość. Pewnie soft pisał ten sam dzieciak co do silnika 1.4tce który na fabrycznych mapach też lubi poszarpywać na zimnym przez chwilkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobnie jak w starszym 1.6. Poczytaj podobne tematy dla MIII. Śmiem twierdzić, że wszystkiemu jest winna elektronicznie sterowana przepustnica. Drobne falowanie tylko na ssaniu nie stanowi większego problemu. Tak twierdzi nawet ASO. Masz gwarancję, zgłaszaj. Jak się skończy to się przyzwyczaj :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem więcej, w MII jest dokładnie to samo, zimny silnik ma taką "turbodziurę", przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów na chwilę spada i później nagle rośnie. Zabawne to jest, że 3 generacje i dalej to samo jak widać.

Edytowane przez droopy
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

U mnie tez takie coś początkowo występowało, choć sporadycznie. Od dłuższego czasu nie wystąpiło ani razu. Według mnie nie ma powodu do niepokoju.

Dnia 16.11.2018 o 10:45, droopy napisał:

Powiem więcej, w MII jest dokładnie to samo, zimny silnik ma taką "turbodziurę", przyspieszenie w dolnym zakresie obrotów na chwilę spada i później nagle rośnie. Zabawne to jest, że 3 generacje i dalej to samo jak widać.

Silnik o którym mowa, nie ma turbodziury, a nawet turbosprężarki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czemu napisałem to słowo w cudzysłowie? :D Tak sobie określiłem to zjawisko, że dodaje się dużo gazu, a auto ledwo się rozpędza przez krótką chwilę, doskonale wiem, że nie ma turbosprężarki (swoją drogą całe szczęście, że jej nie ma).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać wszystko w normie. 1.6 szarpie, Tce szarpie, Sce szarpie, znaczy duch w reno nie ginie. Byle tylko 1.3 Tce też poszarpywał i będzie dobrze. A tak na serio to po prostu niedoróba drażniąca mnie co rano od lat trzech.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W serwisie zrobili ponowną adaptację składu mieszanki paliwowej, mniej więcej tak to nazwali. Na razie jakby odrobinę lepiej - albo działa siła sugestii, że powinno być lepiej. W piątek to zrobili, dzisiaj pierwszy raz jechałem. Jak będzie dalej dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie jest tak samo. Z moich obserwacji doszedłem ze jest to zauważalne na 1 biegu jak dynamicznie chce przyśpieszyć

' Jak zmienię na 2 to już jest mniej zauważalne. Również delikatne puszczanie sprzęgła pomaga i nie jestem pewien czy to jednak nie jest jakiś problem bardziej z przeniesieniem napędu niż ze sterowaniem przepustnicy jak osoby sugerują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!