Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane iv nowe 1.3 tce wątpliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Witam
x
Jestem szęśliwym posiadaczem Renaulta Megane  IV 1.3 tce 140 km, manual.
Mam wątpliwości co do pracy silnika zaraz po uruchomieniu w temp. do 5 stopni.
x
Dziś nagrałem filmik, link poniżej, czy to jest falowanie, czy to normalne zachowanie?

x

https://youtu.be/ryMHtJnFoxU
x
Dodam, że auto ma przejechane niecały tysiąc km.
x
Drugi z objawów, który mnie niepokoi to lekkie szarpanie podczas jazdy w okolicach obrotów 1,7-2 tys zwłaszcza na 3 biegu.
x
Będę wdzięczny za pomoc lub ew. jakieś wskazówki

x
x

lapka2.gif

REGULAMIN:

5.9 Zabrania się nadmiernego i niepotrzebnego stosowania klawisza ENTER... - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed uruchomieniem silnika, wyłączamy światła, radia i inne urządzenia pobierające, Te falowanie mogą być od nieszczelność dolotu albo dużo pobór prądu. Bo na filmu widać że masz włączone światła, Radia i coś tam jeszcze masz włączone przed uruchomieniem. 

  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to trabant z prądnicą że trza wszystko wyłączać przed rozruchem ? O_o To auto z 2018r które w momencie rozruchu wyłącza samo rzeczy które ten rozruch mogą utrudnić. Tu jest poprostu kolejny przykład że chłopaki z działu softu do silników się na tym nie znają i piszą na pałę. Daję głowę że na zimnym silnik jest zalewany wiadrami paliwa jak to w reno bywa. Albo ekologia ma tu coś do gadania i tak się ten silnik zachowuje na zimnym. Jest jeszcze możliwość że liczniki elektroniczne są wyczulone na najmniejsze wahania obrotów nie to co stare analogowe, nie wiem ale znów kaszana.

 

Dziwnym trafem po dopracowaniu softu w 1.4 tce przez tjunera nie występują poszarpywania na zimnym i falowanie obrotów.

Edytowane przez onomatopeja
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, airbites napisał:

Przed uruchomieniem silnika, wyłączamy światła, radia i inne urządzenia pobierające, Te falowanie mogą być od nieszczelność dolotu albo dużo pobór prądu. Bo na filmu widać że masz włączone światła, Radia i coś tam jeszcze masz włączone przed uruchomieniem. 

Niech kolega jeszcze raz obejrzy ten filmik, światła, radio i cała reszta jest włączana po uruchomieniu silnika.

Edytowane przez rafa85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, airbites napisał:

Przed uruchomieniem silnika, wyłączamy światła, radia i inne urządzenia pobierające, Te falowanie mogą być od nieszczelność dolotu albo dużo pobór prądu. Bo na filmu widać że masz włączone światła, Radia i coś tam jeszcze masz włączone przed uruchomieniem. 

 

 

No No. Jak w roburze. 

U mnie to samo bujanie już od 4 lat. Na zimnym tez szarpnie. Takie uroki bezpośredniego wtrysku i normie euro6. Na zimnym wacha leje się strumieniem. Wali z rury aż miło. Wóz chce jak najszybciej nagrzać katalizator. A u Ciebie jest jeszcze GPF. 

Tak jak to wcześniej kolega zauważył.

W BMW z silnikiem n53 mam taki sam objaw. (6cylindrow w rzędzie wiec powinien chodzić jak zegarek), stara BMW 3 z 89 roku z silnikiem m20b25 chodzi jak zegareczek ale ma wtrysk sekwencyjny i pali na rozruchu 23/100 przy tylko 170 koniach wiec coś za coś. 

 

Takie uroki ekologii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

czyli generalnie zachowuje ci sie podobnie autko?

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

x

ok. dzieki za info. troche mi kamien z serca spadl bo myslalem ze jestem odosobnionym przypadkiem. ;)) a na jakich obrotach z reguly starasz sie go trzymac podczas normalnej jazdy? 

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi facet w ASO Renault powiedział żebym po gwarancji skoczył sobie do jakiegoś tunera zmienić mapę silnika bo wtedy to jest całkiem inny silnik a nie dlawiony zajechanymi mapami Renault bo takie narzuca ekologia. Dotyczyło to 1.2 Tce 130KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!