Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czas rozgrzewania 1.4TCe oraz 1.6 110KM


MichalVTS

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Lelupi napisał:

Tylko dla większości posiadaczy samochodów, auto jest dla komfortu użytkownika, nie odwrotnie.

Nie będę szczękał zębami, aby silnik kilka minut prędzej złapał temperaturę.

Trochę odbiegając od silnika, którego dotyczy temat, to 1600 uzyskuje temperaturę błyskawiczne, a do wnętrza leci ciepłe powietrze dosłownie po kilkuset metrach.

Przy obecnych minusowych temperaturach? To chyba jadąc 80 na drugim biegu.. Ewentualnie z webastem. Moja 1600 aktualnie zaczyna grzać dopiero po kilku minutach jazdy, wcześniej po prostu jadę w kurtce i nie włączam ogrzewania bo to nic nie daje

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Lelupi napisał:

Nie będę szczękał zębami, aby silnik kilka minut prędzej złapał temperaturę.

I tu się mylisz, włączając ogrzewanie na max, będziesz dłużej klekotał tymi zębami, niż jakbyś je uruchomił z lekkim opóźnieniem, ułatwiając silnikowi złapanie temperatury...Jak silnik trochę się nagrzeje, to ogrzanie samej kabiny zajmuje moment, a od biedy można skierować nawiewy bezpośrednio na siebie i już będzie przyjemniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie ja napisałem, że robię na max ogrzewanie, ludzie czytajmy.  Druga sprawa, układ wentylacji w trybie "Auto", sam dozuje nawiew i w niskich temperaturach startuje z lekkim opóźnieniem.

Oczywiście mam na myśli obecną aurę, ranną temperaturę w okolicy zera do trzech stopni mrozu.

Edytowane przez Lelupi
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewane fotele akurat mają sens, chociaż dla mnie najlepsza jest podgrzewana kierownica (w mazdzie 6 grzeje dosłownie po kilku sekundach, naprawdę super sprawa w zimę). Wtedy można obyć się bez grzania :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Lelupi napisał:

Trochę odbiegając od silnika, którego dotyczy temat, to 1600 uzyskuje temperaturę błyskawiczne, a do wnętrza leci ciepłe powietrze dosłownie po kilkuset metrach.

To prawda. Pisałem bardziej o dieslu, którym też jeżdżę. Nawiew zmieniam z auto ręcznie bo wieje lepiej niż wiatrak pokojowy latem :) To nie jest przyjemne.

2 godziny temu, jasiostasio napisał:

Podgrzewane fotele akurat mają sens

Nie lubię z nich korzystać w służbowym samochodzie, choć są na wyposażeniu.

2 godziny temu, Pitrek napisał:

Czytam i nie wierzę... Miałem już z 10 samochodów i nigdy mnie nie interesowało jak szybko nagrzewa się silnik tylko zeby mnie było cieplo.

Ten problem dotyczy tylko tych, którzy jeżdżą krótkie odcinki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej trytkami doczepić na przodzie auta karton po telewizorze jak w Żuku i po problemie z wolnym nagrzewaniem się silnika, a wraz z nim auta :mrgreen:

Z tym "max" to tak mi się napisało, chodziło mi po prostu o zmniejszenie temperatury na początku i tyle ;) 1.6 faktycznie szybko się nagrzewa, choć kilkaset metrów, jak wspominasz @Lelupi to chyba, jak wsiądziesz i jedziesz sobie jednostajnie. Jak co 100m zatrzymują Cię światła to trochę gorzej, ale fakt, w aucie z tym silnikiem szybko robi się cieplutko w kabinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Pitrek napisał:

A tak pół żartem, jak na zimnym silniku zamknięcie nagrzewnice (ogrzewanie) a potem na rozgrzanym silniku ją otworzycie to zimny płyn z nagrzewnicy trafi do obiegu czyli do silnika. Ja nie chcę straszyć... :mrgreen:

Już dziś nic nie pisze.

Tak właściwie to całym żartem :smug:

Edytowane przez Laros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Laros napisał:

A tak pół żartem, jak na zimnym silniku zamknięcie nagrzewnice (ogrzewanie) a potem na rozgrzanym silniku ją otworzycie to zimny płyn z nagrzewnicy trafi do obiegu czyli do silnika. Ja nie chcę straszyć...

a gdzie znajduje się elektrozawór który odcina nagrzewnicę od układu =]]]]] tak całkiem serio...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Laros napisał:

a sterowanie temperaturą nadmuchu odbywa się przez klapki.

no raczej nie może być inaczej :S wyłączając nawiew tylko zamyka klapki że luft nie leci do auta i tyle a przez nagrzewnice ciągle płyn przelatuje... ale nie oddaje ciepła do samochodu = szybsze rozgrzewanie motoru. Sytuację ratują oczywiście grzałki elektryczne :D jeżeli chodzi o nagrzewanie wnętrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zrobiłem trasę 30km z Bierunia do Tychow z podpiętym torue więc przy temp.-1 nagrzewa się normalnie ,temp. utrzymuje w granicach 83-83 stopni czyli w temperaturze otwarcia termostatu a przypominam ze w 1.4 tce wynosi ona 83st. czyli jest wszystko ok podczas hamowania silnikiem wychładzał się do 82 st. a przy dodaniu gazu i spokojnej jeżdzie do 1.6-1.8 tys. obrotów a była mega gołoledż teraz więc nie przekraczałem 75km/h  spowrotem temp. wracała na 85 st. a temp. oleju jak sie już płyn nagrzał trzymała w granicach 81-83 st. czyli podobnie jak płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, fullxda napisał:

oleju jak sie już płyn nagrzał trzymała w granicach 81-83 st. czyli podobnie jak płyn.

tu to nie byłbym taki pewien :F bo to jest szacowana temp oleju na podstawie temp płynu i pewnie innych parametrów, czujnik temp oleju nie ma bo szkoda było reno zainwestować 1$ na czujnik 1$ na 2 kable po metr długości i dopisania do programu 4 linijek kodu żeby wyświetlał tą informację na wyświetlaczu.

 

BTW u mnie trzyma zawsze temp. 85*C po rozgrzaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wiem wiem mam 1.6 K4M, ale tak czytam co tutaj piszecie, i jakie problemy macie z zagrzaniem auta, i nie dowierzam :D. Przecież to logiczne i samo z siebie się rozumie, że auto przy wyłączonym nawiewie szybciej się nagrzeje, bo cała temperatura idzie w silnik,a nie do wnętrza lodowatej kabiny. Osobiście jeżdżę tak, ze zawsze maksymalnie mam 2 listki czyli jedno z 4 płatków i temperatura max 22 stopnie na szybę, jak mi zimno puszczam też na nogi i jest super. Jeśli jadę z dziewczyną, albo kimś równie nie lubiącym niskich temperatur to dam 24 stopnie i w zupełności wystarczy. Nie wiem jak Wy jeździcie na soft/auto ugotował bym się :D... poza tym mam nawyk z diesli, odpalam tego mojego osiołka minutka półtorej co by olej się ruszył i max 2.5k obrotów dopóki nie osiągnę 2 pasków temperatury, pierwszy wpada już po dosłownie około kilometrze czasami szybciej zależy czy jest 0 czy np -7 stopni. Dodatkowo nawet jeśli już mam 2 kreski temperatury to nie żyłuję auta jeszcze przez 2/3minuty bo wiadomo to temperatura płynu nie silnika więc daje mu jeszcze chwile. Dość często dobijam do 4k Rpm, ale raczej nie przekraczam tej wartości bo w tym silniku to nie ma sensu, nie wiem jakoś trudno mi uwierzyć, że 1.4T tak dlugo się grzeje jak piszecie bo wychodzi na to, że 2.2 MZR w CX7 u nas grzeje się równie szybko co moje K4M ( ma jakiś tam dogrzewacz fabryczny), ale skoro większość z was wyznaje zasadę "najpierw ogrzeje siebie i wielką wymarźniętą kabinę" zamiast dać nagrzać się silnikowi i wtedy włączyć sobie ogrzewanie to nie ma się co dziwić, że tak często padają wam uszczelki pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czik3n napisał:

 poza tym mam nawyk z diesli, odpalam tego mojego osiołka minutka półtorej co by olej się ruszył i max 2.5k obrotów dopóki nie osiągnę 2 pasków temperatury, pierwszy wpada już po dosłownie około kilometrze czasami szybciej zależy czy jest 0 czy np -7 stopni. 

Kolego możemy założyć się o skrzynkę wódki że nie uświadczysz w zadnym samochodzie po 1 kilometrze przy temperaturze 0 czy minus 7  temperatury płynu 50 st . a taka jest przy pierwszym pasku w megane 3 to fizycznie niemożliwe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 21 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!