Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MichalVTS

Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe oraz 1.6 110KM

Recommended Posts

Chciałbym się dowiedzieć, ile mniej więcej czasu lub kilometrów trzeba, żeby rozgrzać 1.4TCe do temperatury roboczej (moment kiedy na wyświetlaczu zapalają się obie kreski temp. płynu). Zauważyłem dzisiaj jadąc do pracy przy -6 stopniach, że po przejechaniu około 15km, silnik nie dogrzał się do końca, czyli jakby cały czas miał otwarty duży obieg płynu chłodniczego. Podejrzewam, że termostat mógł się już zepsuć, ale nie mam 100% pewności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak mocno miałeś ustawiony nawiew? U mnie też się dość długo nagrzewa i chyba też mam walnięty termostat bo dość długo się nagrzewa a kiedyś miałem przypadek że na trasie leciałem spokojnie ~100 km/h przy lekkim gazie a było z -15 i podczas jazdy temp na wyświetlaczu zaczęła mi spadać ;DDDDD czyli silnik nie był w stanie dogrzać płynu... ale to było dość dawno temu... Obecnie jak przy temp. poniżej 0*C włączę powyżej 4 listków na klimatroniku to płyn też stoi w miejscu np. mam 4 listki na nawiewie płyn dojdzie do 1szej kreski (65*C) włączę np. 6 listków i temp. stoi w miejscu nie umie więcej dogrzać a na światłach nawet lekko spada (lub na luzie podczas jazdy) :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nawiew mam zawsze ustawiony w automat na tryb Soft, więc z początku nie wieje w ogóle, a potem jak wściekłe przez 5 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@MichalVTS ustawienia nadmuchu mam tak samo jak Ty i wczoraj wieczorem przy -7˚C przejechałem jakieś 10 km do uzyskania temp. roboczej. Jak sobie przypominam z wcześniejszych lat to chyba było podobnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przetestowałem na tej samej trasie tryb jazdy z wyłączonym kompletnie nawiewem, z tym, że silnik nie był wyziębiony przez całą noc, tylko jakieś 2h. Wyszło tak, że dogrzał się trochę szybciej, ale po włączeniu nawiewu znikła jedna kreska i znowu minęło trochę kilometrów, aż znowu się dogrzał. 

Zobaczę jeszcze jutro rano jak będzie to wyglądało po zimnej nocy i przejażdżce bez nawiewu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No to Ci powiem że niedawno jechałem coś pozałatwiać, w nocy wiadomo -7 było, a jak odpalałem auto było -2 na dworze. 50*C auto łapło mi po jakchś 2 - 2.5km jazdy może (zmiany biegów przy 2000-2200 obr/min, lekko wciskany gaz na rozpędzanie żeby się spokojnie mógł silnik rozgrzać). Nawiew standardowo 21*C i 4 listki na panelu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,mam też ten silniczek i jeśli jest powyżej zera to zagrzewa się normalnie tzn. jak inne samochody benzynowe teraz w w temp. poniżej -5 stopni zagrzewa się zdecydowanie dłużej ale wynika to z tego że znając jego przypadłość z uszczelką pod głowicą nie wkręcamy go przy mrozie na wyższe obroty ja jeżdżę praktycznie do 2-2,2 tys. obrotów jak dieslem i gdy dojeżdżam do pracy 8km to temp. płynu nie przekracza 75st. ma ok. 72-73 st.a druga kreska wskażnika temp. wskakuje przy 75st. ten silnik jest bardzo sprawny to turbo benzyna więc żeby szybko go nagrzać trzeba by było jezdzić nim na wyższych obrotach a przy mrozie na początku rozgrzewania to nie bardzo ;jak podłączyłem ostanio obd vgate i popatrzyłem na torque to nagrzewa sie około 1 stopień celsjusza co -5-6 sek.ale to w temperaturze było powyżej 6-7 stopni w jezdzie do 2tys. obrotów  wiec nagrzanie go do 85 stopni z temp. -5 trochę trwa myślę ze do 10 -11km miałby te 83-85 stopni 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No więc sprawdziłem dzisiaj po drodze do pracy jak samochód się rozgrzewa z wyłączonym nawiewem. Wynik jest taki,  ze silnik nagrzał się dużo szybciej niż z włączonym ogrzewaniem, przy trybie jazdy jak opisał kolega @fullxda. Wychodzi więc na to, że wszystko działa jak należy, jedynie silnik nie emituje aż tyle ciepła, żeby szybko nagrzać siebie i wnętrze, a do tego sprawna nagrzewnica oddaje większość ciepła do wnętrza samochodu, przez co silnik ma trudniej podgrzać płyn chłodniczy do temp. roboczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wieczorem przy -9 stopniach przestawiłem nadmuch z AUTO>SOFT na 2 "listki" na wentylatorze i silnik na trasie jak poprzednio zagrzał się dobre kilka kilometrów wcześniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, MichalVTS napisał:

No więc sprawdziłem dzisiaj po drodze do pracy jak samochód się rozgrzewa z wyłączonym nawiewem. Wynik jest taki,  ze silnik nagrzał się dużo szybciej niż z włączonym ogrzewaniem, przy trybie jazdy jak opisał kolega @fullxda. Wychodzi więc na to, że wszystko działa jak należy, jedynie silnik nie emituje aż tyle ciepła, żeby szybko nagrzać siebie i wnętrze, a do tego sprawna nagrzewnica oddaje większość ciepła do wnętrza samochodu, przez co silnik ma trudniej podgrzać płyn chłodniczy do temp. roboczej.

ale to chyba oczywiste i każdy silnik szybciej tak się rozgrzeje. Lepiej na początku wyłączyć grzanie bo silnik się krócej nagrzewa. Na początku i tak nie leci ciepłe powietrze takie jakbyśmy ustawili. Ja ogrzewanie w 1.6 włączam dopiero jak dłuższą chwilę już świeci się jedna kreska i to na 21 tylko i powoli. Mam znajomego który w peugeocie 307 od razu ogrzewanie na max, silnik się nie dogrzewał i trochę go cisnął do 3-3,5 tys obrotów. Efektem były uszczelki pod zaworami (wymieniał już dwa razy) i UPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@dreq02 masz 100% racji i jest to logiczne, ale jakoś nie sprawdzałem tego wcześniej i z lenistwa jeździłem cały czas w trybie Auto-Soft. Wcześniej jeździłem dość dużą benzyną wolnossącą i ona mimo nawiewu full całkiem szybko się nagrzewała, a po przesiadce do małej turbo benzyny wydało mi się dziwne że nagrzewa się dłużej, ale to chyba taka charakterystyka silnika :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Uważam że standardowo w samochodzie powinna być montowana nagrzewnica płynu i oleju by w zimne dni szybciej silnik się rozgrzewal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A ja uważam że Reno powinno Wam zakupić kurtki puchowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

^^ ale tylko z naturalnego puchu z certyfikatem RDS :)

Nie uważacie, że do osiągnięcia drugiego, większego kwadracika priorytetem powinna być temperatura silnika, a nie wnętrza (w sensie ogrzewanie)? Czyli nie AUTOmatyczne nawiewy tylko 1,5-2 listki i niezbyt wygórowana temperatura ustawiona na panelu?

Ja dłuższą jazdę zawsze zaczynam w kurtce, po kilku km przystaję i kurtkę ściągam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko dla większości posiadaczy samochodów, auto jest dla komfortu użytkownika, nie odwrotnie.

Nie będę szczękał zębami, aby silnik kilka minut prędzej złapał temperaturę.

Trochę odbiegając od silnika, którego dotyczy temat, to 1600 uzyskuje temperaturę błyskawiczne, a do wnętrza leci ciepłe powietrze dosłownie po kilkuset metrach.

  • Zwycięzca 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...