Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

MichalVTS

Megane III phI Czas rozgrzewania 1.4TCe oraz 1.6 110KM

Recommended Posts

Na filmiku samochód jest zapalony od poczatku podejrzewam ze nawet wcześniej 50 stopni włącza sie od 6 min i 36sek. więc jakbyś ruszył od razu to przez 7 min. zrobilbys gdzies 3-4 km takie bajki ze silnik zimny odpalasz i jedziesz i po minucie wskakuje ci 50 stopni  uznam to za dobry żarcik na świeta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@fullxda auto nie było zapalone ani 5 min wcześniej ani nawet dziś nie jeździło, BA! nawet wczoraj nie jeździło, światła się paliły bo jak auto stoi za domem to używam funkcji włączenia świateł z karty. Będę miał OBD i chwile wolnego nagram jeszcze raz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ludzie, że Wam się tak chce .... Podziwiam Was :14_relaxed:

Wesołych Świąt 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek sam nie wierzę, że zmusiłem się do nagrania wstawienia na yt, a później tutaj, ale po prostu u mnie auto grzeje się szybko i nie rozumiem narzekań innych. Pozdrawiam i również życzę Wesołych Świąt :) .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem o 6 rano na Tychy z Bierunia gdy wsiadałem do samochodu było -2 skasowałem licznik przebiegu i od razu zacząłem jechać z prędkościami 50-70 km/h i pierwszy klocek zapalił się po 4,1 km także nagrzanie 1.6 po kilometrze  przy temperaturach bliskich zeru to jakiś absurd ; koledze pbet przypominam że turbina na postoju kręci się z prędkościami ok.10-15 tys. obrotów na minute ! podczas jazdy może dochodzić do 200-300 tys. w zależności od konstrukcji Turbo także mniemam ze samo kręcenie się turbo łopatek z ogromnymi prędkościami wytwarza w samo w sobie ciepło które coś tam wspomoże nagrzewanie się silnika chyba że kolega Pbet myśli że turbo ma zadanie wiatraczka . Ja ogólnie po zapaleniu samochodu 2-3 min na postoju nie mogę dotknąć korpusu turbiny  taki gorący ,więc każde urządzenie wytwarzające tarcie i dające obciążenie sprawia że silnik ma większą dawkę paliwa i nagrzewa się szybciej mówię tu o grzanych fotelach czy ogrzewaniu szyby tylniej i lusterek , nawet w moim poprzednim mega zimnym samochodzie z mikro silniczkiem diesla grande punto 1.3 multijet system nagrzewania był połączony z chłodniczką spalin zaworu egr ,gdy go zaślepiłem i wyłączyłem programowo w centralce silnik mial juz problemy żeby się dogrzać podczas normalnej jazdy przy słabym obciążeniu także niby głupie spaliny a jak pomagały w nagrzewaniu go . Ogólnie chcę udowodnić koledze czik3n że przejęzyczył sie i napisał w przenośni że jego motorek ma 50 st. po minucie ,owszem nagrzewa się szybko tylko nie aż tak jak to opisał teraz kombinuje jak koń pod górkę i udowadnia swoje racje,ogólnie nawet moje najszybciej nagrzewające się autko golf 3 1.8 90 km nagrzewał się szybko ale bez przesady z tym kilometrem....miłego panowie co złego to nie ja .

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
56 minut temu, fullxda napisał:

..nie mogę dotknąć korpusu turbiny  taki gorący ,więc każde urządzenie wytwarzające tarcie i dające obciążenie sprawia że silnik ma większą dawkę paliwa i nagrzewa się szybciej

Ależ turbina ogrzewa się od gorących spalin wylatujących z cylindrów a nie od tarcia :D:D:D

Spaliny z cylindrów są gorące od pierwszego cyklu spalania. Zapewniam Was :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

1.6 K4M do 2007 roku mialy termostat do 87 stopni, a po 2008 roku termostat do 83 stopni. U mnie przy - 2 stopni rano po odpaleniu czekam jakiś 15 sekund i potem ruszam z parkingu. Po ok. 3 km wskażnik wody zaczyna podnosić i dopiero po 8 km jazdy dochodzi do 80 stopni. Oczywiście bez włączenia ogrzewania. Wieczorem nagram kamerką z obd ile minut potrzebuje żeby przekroczył 50 stopni wody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, Pitrek napisał:

Ależ turbina ogrzewa się od gorących spalin wylatujących z cylindrów a nie od tarcia :D:D:D

Spaliny z cylindrów są gorące od pierwszego cyklu spalania. Zapewniam Was :D

Więc kolego nie pomaga rozgrzać cieczy w tym silniku jak układ chłodzenia połączony jest z turbinka???? pomyśl tak na swojski rozum:5_smiley:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ale Kolega sugeruje że turbina pozwala rozgrzać auto przez występujące w niej tarcie :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Masz racje trochę niefortunnie to napisałem ale napewno wytwarza ciepło podczas obrotów to nieuniknione, mnie w tym temacie tylko chodzi o udowodnienie ze zaden silnik w kilometrz nie nagrzeje się od 0-do 50 st. i tyle....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Musiałem lekko odśnieżyć dziś auto w związku z czym kilka minut na wolnych pochodziło. Pierwszy (mały) kwadracik zapalił się po około 1-1,5 km, drugi (duży) jakieś 3-3,5 km od startu. Jazda bez zatrzymania, prędkość maksymalna 50km/h. Temperatura wg auta 0 st.C. Klima włączona na 3/8 obrotów, ustawione 20 st.C i nawiew na szybę.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pebt czyli nie jest możliwe fizycznie odpalając samochód zimny ruszając od razu zagrzać go do 50 stopni w kilometr ,twój stał przed jazdą ok. 2-3 min. i zagrzał się po 1.5 km więc mniemam że te 3 min. to zrobię 2-3 km więc zagrzewa się podobnie do 1.4 tce mnie dziś rano 50 wyskoczyło po 4.1km od razu ruszając .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No nie ma takiej możliwości. Przecież pisałem.

16 godzin temu, pbet napisał:

Wolnossak grzeje się szybko ale w 1 km nie ma raczej szansy. U mnie pierwszy kwadracik pojawia się po jakiś 5 minutach od uruchomienia na wolnych obrotach przy lekko minusowej temperaturze (czas odladzania szyb) albo około 2-3 km od ruszenia bez grzania na postoju (oprócz zejścia ze ssania).

 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
16 godzin temu, fullxda napisał:

...ale weż liter wody a w silniku jest bodajże 5-7  a w małym obiegu polowa tego wiec podłącz mocna grzałkę z czajnika 2000w i z temp. 0 stopni zagrzej ta wodę do 50 stopni życzę powodzenia w minutę .....

Porównanie mocno chybione. Zdajesz sobie sprawę jaka jest różnica powierzchni wymiany ciepła, grzałka-woda, a silnik-płyn chłodzący?

Mam do firmy  3 km, cztery zakręty i jedna długa prosta, zakręt i wjazd na parking, w godzinach rychło rannych ruch praktycznie zerowy, sygnalizacja świetlna pulsujące żółte. Przy obecnych temperaturach, parkując auto po firmą mam zawsze połowę skali miernika temperatury. Układ klimatyzacji ustawiony na 20,5 oraz "auto", jadę normalnie, kręcę silnikiem w granicach 3 tysięcy obrotów.

ps

Filmów nie będę żadnych nagrywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
7 godzin temu, Lelupi napisał:

Nie papuguj.

Ja ogólnie mam taaakiego ptaaaka że ...ostanio bylem na rybach i złowiłem taaaką rybe ...tez filmów nie będę nagrywał kolega pbet juz wyjasnił jak nagrzewa sie ten silnik dzisiaj jechał więc .Ps. miałem juz parę samochodow w życiu i wiem jak się nagrzewają nie licząc jednego zimnego diesla -wyjaśnij jaka jest różnica konstrukcyjna między 1.4 a 1.6 że jeden nagrzewa się normalnie jak większość silnikow a drugi 1.6 sławny nagrzewa się w kilometr a po 3km masz już 90 st.przy temp. 0 przecież ten 1.4 wywodzi się z silników wolnossących 1.4 -1.6 tylko nissana ;w 2009 renault dołożył do niego turbine ; takze bajki to ja słyszałem dawno temu teraz znów muszę wysłuchiwać , jeśli jest ktoś ze ślaska z silnikiem 1.6 chętnie porównamy realnie mam skaner obd zapraszam do Bierunia.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.6 literki PL

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...