Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czas rozgrzewania 1.4TCe oraz 1.6 110KM


MichalVTS

Rekomendowane odpowiedzi

@fullxdaCóż kolego, masz szczęście chciało mi się piwka więc uznałem, że nagram filmik bo sam od czapy strzeliłem z tym 1km. Odniosłem się do Ciebie w filmie, ale wiem że zaraz powiedzą, że auto godzinę temu jeździło i nikomu nie udowodnię bo musiałbym vloga nakręcić z ostatnich 24h auta :) . Pamiętaj to K4M, a nie 1.4 Tce, ale skoro "Kolego możemy założyć się o skrzynkę wódki że nie uświadczysz w zadnym samochodzie po 1 kilometrze przy temperaturze 0 czy minus 7  temperatury płynu 50 st . a taka jest przy pierwszym pasku w megane 3 to fizycznie niemożliwe " to masz dowód i miłego wieczoru :D .

Poniżej zdjęcie z piwkiem :D snieg na masce już trochę zaczął topnieć bo silnik złapał temperaturke :) 

 

PS nagrywałem w 720p za cholerę nie zrozumiem dlaczego YT tak jakość zaniżył  :/ 

sorki dużo gadam :D i telepie telefonem, ale ciemno zimno piwa się chce :D zrozumcie

 

48373387_1928015223918713_6948663881224945664_n.jpg

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, czik3n napisał:

Nie papuguj

5 godzin temu, czik3n napisał:

 poza tym mam nawyk z diesli, odpalam tego mojego osiołka minutka półtorej co by olej się ruszył i max 2.5k obrotów dopóki nie osiągnę 2 pasków temperatury, pierwszy wpada już po dosłownie około kilometrze czasami szybciej zależy czy jest 0 czy np -7 stopni. 

Zrób filmik jutro z rana z włączonym pod obd jakimś adapterem pod którym będzie widać z jakiej temperatury startujesz na zimno ja kilometr jadę ok 2 min. na początku i tak szczerze zagrzeje się góra z zera do 20 25 stopni a potem pogadamy !!! nie rób z silnika 1.6 demona nagrzewania bo miałem w zyciu pare samochodów i żaden nie grzal jak twój skandynawski 1.6 

lapka2.gif

REGULAMIN - 5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh widzisz i mówiłem, że nie uwierzysz. Nie mam też zamiaru rano nakręcać drugiego filmiku bo i tak powiesz, że też był jeżdżony przed chwilą. Wiadomo to jest internet i wcale nie liczyłem, że uderzysz się w "klatę" jeśli mogę zwrócić się "per ty", ale sądziłem że to dostateczny dowód zwłaszcza, że miałem lód na szybie i widać, że auto stało... już pomijam to, że stało tak jak mówiłem na filmie 2 dni. Nie mam OBD, ani też innych kabli i aparatur które wpiął bym w silnik i co do 0.00001 stopnia pokazał stopień nagrzewania, po prostu obalam tutaj mit, że benzyna nagrzewa się długo, jeśli wszystko jest sprawne trwa to dosłownie moment. Kto będzie chciał ten uwierzy całej reszty, i tak nie przekonam choćbym nawet wpiął czujnik w każdy otwór w samochodzie.

Edytowane przez czik3n
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolnossak grzeje się szybko ale w 1 km nie ma raczej szansy. U mnie pierwszy kwadracik pojawia się po jakiś 5 minutach od uruchomienia na wolnych obrotach przy lekko minusowej temperaturze (czas odladzania szyb) albo około 2-3 km od ruszenia bez grzania na postoju (oprócz zejścia ze ssania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet był tylko -1 stopień, a nie jakiś ogromny mróz, w lato kiedy auto stoi do słońca przełącza się na gaz zaraz po wyjechaniu zza bramy. Jak będzie mróz któregoś ranka to nagram jeszcze raz może uwierzycie. Poza tym pamiętajcie stała 3 minuty zanim ruszyłem no i miałem nadmuch wyłączony więc co to jest dla takiej małej benzynki żeby się nagrzać przy tej temperaturze w moment. Kumpel ma Vectre C 1.8 122 i grzeje mu się praktycznie tak samo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@czik3n o takich temperaturach właśnie pisałem. Między 0 a -3. Latem dużo szybciej ale to inna sprawa.

1 minutę temu, czik3n napisał:

Poza tym pamiętajcie stała 3 minuty zanim ruszyłem no i miałem nadmuch wyłączony więc co to jest dla takiej małej benzynki żeby się nagrzać przy tej temperaturze w moment.

A no to jest wtedy możliwe, jak stała 3 minuty. Filmu nie widziałem bo jest "niedostępny".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, pbet napisał:

Wolnossak grzeje się szybko ale w 1 km nie ma raczej szansy. U mnie pierwszy kwadracik pojawia się po jakiś 5 minutach od uruchomienia na wolnych obrotach przy lekko minusowej temperaturze (czas odladzania szyb) albo około 2-3 km od ruszenia bez grzania na postoju (oprócz zejścia ze ssania).

Masz racje i nie masz racji co to za różnica wolnossący czy turbo???? szczerze to silnik  turbo wydziela więcej ciepła niż wolnossący nawet termostaty w turbo są muszą być nieco chłodniejsze 83st. w tce i chyba 87 w 1.6 nawet w 1.4 tce  przez turbinę płynie płyn chłodniczy ktory ma zadanie chłodzić ją więc już sama kręcąca sie turbina wydziela ciepło i  to powinno silnik szybciej nagrzewać ,kolegą myśli że mamy tu po 13 lat i wierzymy w bociana taki sarkazm nie chce nikogo obrażać ale weż liter wody a w silniku jest bodajże 5-7  a w małym obiegu polowa tego wiec podłącz mocna grzałkę z czajnika 2000w i z temp. 0 stopni zagrzej ta wodę do 50 stopni życzę powodzenia w minutę .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbetzaraz poprawie, i powinno działać. @fullxda nie każę Ci wierzyć w bociany :D, nikt tu nie ma 13 lat jak mówisz, Ja wierze w to co widzę a termometru do zbiorniczka wkładał nie będę a jak mówiłem OBD nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc czekamy na kogoś na forum kto ma zwykły adapter obd i silnik 1.6 w megance 3 i nagra filmik jak rusza i ile po kilometrze skaner pokaże z  temperatury od np. 0 st. oczywiście bez stania na postoju p[rzez 3 minuty czy 5 bo mnie tez tak samo się zagrzeje jak 1.6 dam sobie rękę uciąć będzie góra rożnica 5 st. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fullxda a czy ja napisałem coś o turbo czy porównałem turbo z wolnossakiem? Nie. Czytaj ze zrozumieniem :)

Z pewnością znaczenie ma też pojemność. Im mniejszy litraż tym wolniejsze nagrzewanie bo i apetyt na paliwo powinien być mniejszy. A z tym rozgrzewaniem auta przez turbo na początku to chyba żartujesz? Jak jest zimny silnik to turbinę trzeba oszczędzać, a nie ja kręcić, co by później problemów nie było (nie wspominając o UPG).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku samochód jest zapalony od poczatku podejrzewam ze nawet wcześniej 50 stopni włącza sie od 6 min i 36sek. więc jakbyś ruszył od razu to przez 7 min. zrobilbys gdzies 3-4 km takie bajki ze silnik zimny odpalasz i jedziesz i po minucie wskakuje ci 50 stopni  uznam to za dobry żarcik na świeta 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@fullxda auto nie było zapalone ani 5 min wcześniej ani nawet dziś nie jeździło, BA! nawet wczoraj nie jeździło, światła się paliły bo jak auto stoi za domem to używam funkcji włączenia świateł z karty. Będę miał OBD i chwile wolnego nagram jeszcze raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek sam nie wierzę, że zmusiłem się do nagrania wstawienia na yt, a później tutaj, ale po prostu u mnie auto grzeje się szybko i nie rozumiem narzekań innych. Pozdrawiam i również życzę Wesołych Świąt :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jechałem o 6 rano na Tychy z Bierunia gdy wsiadałem do samochodu było -2 skasowałem licznik przebiegu i od razu zacząłem jechać z prędkościami 50-70 km/h i pierwszy klocek zapalił się po 4,1 km także nagrzanie 1.6 po kilometrze  przy temperaturach bliskich zeru to jakiś absurd ; koledze pbet przypominam że turbina na postoju kręci się z prędkościami ok.10-15 tys. obrotów na minute ! podczas jazdy może dochodzić do 200-300 tys. w zależności od konstrukcji Turbo także mniemam ze samo kręcenie się turbo łopatek z ogromnymi prędkościami wytwarza w samo w sobie ciepło które coś tam wspomoże nagrzewanie się silnika chyba że kolega Pbet myśli że turbo ma zadanie wiatraczka . Ja ogólnie po zapaleniu samochodu 2-3 min na postoju nie mogę dotknąć korpusu turbiny  taki gorący ,więc każde urządzenie wytwarzające tarcie i dające obciążenie sprawia że silnik ma większą dawkę paliwa i nagrzewa się szybciej mówię tu o grzanych fotelach czy ogrzewaniu szyby tylniej i lusterek , nawet w moim poprzednim mega zimnym samochodzie z mikro silniczkiem diesla grande punto 1.3 multijet system nagrzewania był połączony z chłodniczką spalin zaworu egr ,gdy go zaślepiłem i wyłączyłem programowo w centralce silnik mial juz problemy żeby się dogrzać podczas normalnej jazdy przy słabym obciążeniu także niby głupie spaliny a jak pomagały w nagrzewaniu go . Ogólnie chcę udowodnić koledze czik3n że przejęzyczył sie i napisał w przenośni że jego motorek ma 50 st. po minucie ,owszem nagrzewa się szybko tylko nie aż tak jak to opisał teraz kombinuje jak koń pod górkę i udowadnia swoje racje,ogólnie nawet moje najszybciej nagrzewające się autko golf 3 1.8 90 km nagrzewał się szybko ale bez przesady z tym kilometrem....miłego panowie co złego to nie ja .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!