Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czas rozgrzewania 1.4TCe oraz 1.6 110KM


MichalVTS

Rekomendowane odpowiedzi

1598cm3, 81kW, jazda praktycznie non stop z gazem bo pod górkę. Jak tylko było lekko prosto lub z górki to temp. oleju od razu malała.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@pbet ładnie się grzeje. W 1.5 dCi wczoraj po starcie spod pracy, temp. -3 st. C, pierwszy kwadracik miałem po ~25 minutach. Drugiego nie widziałem od lata. Jechałem trochę w korkach i wskaźnik podskoczył na postoju, na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@konwil chyba faktycznie masz coś nie tak ze swoim termostatem bo u mnie pierwszy kwadracik zapala się po jakiś 10-15 minutach, drugi też się pojawia po kolejnych 15 minutach. Dziwne, że nie widziałeś drugiego kwadracika od lata... przecież nie ma niewiadomo jakich mrozów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może. Nie boli mnie to aż tak bardzo: samochód latem grzeje się tak jak powinien, a bardziej od zimnego silnika, bolałby mnie przegrzany. W sobotę jadę A4 200 km na wschód, pewnie się normalnie rozgrzeje. Taki urok 1.5 dCi i tego cholernego cyfrowego wskaźnika.

 

@Silverek mamy jednak delikatnie różne silniki.

Edytowane przez konwil
Uzupełnienie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie. Fotkę wrzuciłem celowo ponieważ my w wielu tematach dyskutujemy o temperaturze płynu i traktujemy "dwa kwadraciki" jako nagrzany silnik, a to przecież nie prawda. Czy nie ważniejsza jest temperatura oleju? Szczególnie dla silnika i turbiny? Dziś zrobiłem drugie testy i wrzucam wyniki:

image.thumb.png.207a93a46dd8c3df787423d010087876.png

Pomiar od totalnie zimnego silnika do pełnego wskaźnika temperatury płynu, aż po zbliżoną do temperatury płynu temperaturę oleju. Znowu trasa. Pełne grzanie zajęło 20 minut nieprzerwanej jazdy z prędkościami do 100 km/h, prawie ciągle teren niezabudowany przerywany krótkimi miejscowościami.

Wyniki moich testów pokazują, przynajmniej wg mnie i przy okazji, iż teoria, którą głoszę "diesel nie nadaje się do miasta i na krótkie odcinki" ma sens. Oczywiście nie chcę nikogo urazić i zaznaczam, że to tylko moje prywatne zdanie, poparte skromnymi dowodami :)

Gdy kupię sobie ELMa to podobne testy planuję przeprowadzić z udziałem mojej Megi, tylko nie wiem czy tam będzie podgląd na temperaturę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoria teorią, a u mnie w garażu stoi 10-letni 1.5 dCi, który pewnie >3/4 tego co przejechał (>140 000 km), przejechał w mieście, na - wg niektórych - krótkich odcinkach (10-20 km). Do teorii @pbet dokładam więc: zajechany, zużyty diesel może faktycznie nie nadaje się do miasta i na krótkie odcinki. Zaznaczę, że to również moje zdanie, tym niemniej poparte jakąś tam praktyką... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padło porównanie do innych silników, więc o co Ci chodzi? Dyskusja się rozwinęła - mnie trochę dała do myślenia. Poza tym - chyba zwracam Ci uwagę po raz kolejny - po co taki ton? Wesołych świąt :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni Panowie :) Święta idą więc piszmy ludzkim głosem i bez kłótni.

Co do wypowiedzi kolegi @onomatopeja to chciałbym zaznaczyć, iż celem moich testów nie jest rozmowa o dieslu tylko o czasie rozgrzewania silnika (każdego), a tego przecież temat dotyczy, choć ukierunkowany na Tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Porównania ciąg dalszy. Dziś przy -11st.C podczas przygotowania szyb do jazdy pierwszy kwadracik zapalił się po upływie 9 minut pracy na wolnych obrotach.

7:28:45 / 7:37:54

20190122_072845.thumb.jpg.eba9d7bc699aa14a4360228e8d5b2423.jpg20190122_073754.thumb.jpg.bfc3adc9e801d95f7754e7f6db816f05.jpg

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym sposobem na szybkie rozgrzanie samochodu jest ustawienie temperatury na LO i włączenie klimy i nadmuchu na szybę. Klima osusza szybe a samochód się dużo szybciej nagrzeje niż przy ustawieniu na temperaturę wyższa niż LO. Oczywiście wieje wtedy zimne powietrze ale jadąc chwilę można przełączyć na wyższą temperaturę i silnik już będzie oddawał ciepło. Różnica czasu nagrzewania przy temperaturze minimalnej a np. 19 stopni i ustawieniu np. dwóch listków jest naprawdę spora. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!