Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temperatura zamarzania płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

W moim samochodzie od nowości (zakupiony na przełonie lipca i sierpnia 2018) poziom płynu chłodniczego jest trochę ponad minimum. Nie wiem skąd taki stan , czyżby oszczędności producenta, ponieważ od wielu użytkowników słyszałem że mają MIN stan w nowym megane, który wyjechał z salonu. Dziwne to , dlatego postanowiłem uzupełnić płyn w okolice MAX. Po sprawdzeniu w instrukcji, płyn chłodniczy jaki jest w samochodzie to GLACEOL RX type D, jest chyba łatwo dostępny w postaci koncentratu, jak i również gotowy do użycia płyn i jest niedrogi. Co mnie bardzo zdziwiło to fakt że ten płyn posiada temperaturę zamarzania -21 stopni ! Praktycznie wszystkie dostępne na rynku płyny posiadają około -37. Dlatego bardzo mnie to zastanawia, dlaczego producent tak ryzykuje, już tego roku w PL w niektórych miejscach lokalnie temp spadała nocą do -20. Mrozy w Polsce na poziomie -20 do -25 to normalka i ryzyko wystąpienia takich temperatur jest dość duże. Według mnie Renault zastosowało niewłaściwy płyn chłodniczy do klimatu jaki panuje w naszym kraju. Chyba nie trzeba mówić co się dzieje z silnikiem w którym zamarznie ciecz chłodząca, (pękniecia bloków silnika itp). Co sądzicie o tym?

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stan płynu  sprawdź na rozgrzanym silniku. Jeśli ten płyn byłby taki "cienki" to i tak nic się nie stanie bo zrobi się tylko "kasza" utrudniająca przez chwilę przepływ, jak się bardzo boisz to pobierz próbkę i do dobrej zamrażarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup koncentrat oryginał i zmieszaj go w proporcjach podanych na opakowaniu. Producent tam przewiduje dwa proporcje. Nie pamiętam dokładnie ale chyba 1:1 i temp zamarzania 21C oraz 1:2 i tam temperatura oscyluje w granicach -30 albo i więcej. Jeżeli tak się obawiasz to po prostu mniej rozcieńcz koncentrat i żyj bez stresu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to fakt jak kupiłem scenika był ten oryginalny żółty. Że w garażu posiadam ten dinks do pomiaru temp. zamarzania płynu to pierwsze co sprawdziłem i faktycznie koło -20 wskazywało. Obecnie wlany G12 czy tam G12+ (tak spełnia normy reno, jest go wszędzie pełno i ma temp zamarzania poniżej 30*C).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Meca napisał:

Co mnie bardzo zdziwiło to fakt że ten płyn posiada temperaturę zamarzania -21 stopni !

Jedź do ASO i niech Ci zmierzą. Masz nowe auto, pytaj, niech rozwieją Twoje wątpliwości. Możesz też kupić sobie tester w markecie i sprawdzić na własną rękę. Tam też w razie czego dostaniesz gotowca do dolania w 1 litrowym opakowaniu. Ewentualnie kup w necie ale 1l się raczej z przesyłką opłacać nie będzie. O temperaturze zamarzania było już w kontekście MIII i z tego co pamiętam był też taki -37. Mi mierzyli przed ubiegłoroczną zimą i było -35, a płyn na 99,9% od nowości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, tak jak sugerujecie. Najlepiej pojadę do aso sprawdzić temperaturę zamarzania obecnego płynu, oraz poproszę aby uzupełnić poziom płynu pod MAX (nawiasem mówiąc, ciekawe dlaczego fabryka zalewa płyn na poziom minimum. Od nowości było minimum.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego? Zgłaszam niski poziom płynu w ramach usługi gwarancyjnej, nie moja wina że fabryka skąpi na zalaniu przyzwoitego poziomu. A gdyby nawet płynu ubywało w aucie to też nie moja wina tylko usterka która musi być usunięta na gwarancji i w ramach tej gwarancji uzupełniony poziom płynu, który jest/może być niski za przyczyną ewentualnej usterki. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie będziemy tu oftopować ale ja widzę to tak: płyn na minimum = stan dobry = brak dolewki w ramach gwarancji. Tak jakbyś zgłosił że masz 1/4 baku paliwa i chcesz dolać w ramach gwarancji bo ci tylko tyle dali w nowym aucie po odbiorze auta :D Płyn mieści się w przewidzianej normie min-max. Ale zobaczymy jak ASO zareaguje może doleją może nie. Jak nie zgłosisz jakiegoś wycieku i dlatego płyn masz na minimum to wątpie że coś ugrasz chyba że to normalne ASO i machną ręką i doleją czego życze oczywiście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Meca, mam dwa samochody i w obu pewnie płynu chłodniczego jest coś w okolicach minimum, które... [słusznie zauważone] mieści się w dozwolonym zakresie i nie ma co się denerwować, tym bardziej czegoś domagać od ASO. Napiszę więcej, przejechałem pewnie z 1000 km samochodem, który miał poniżej minimum (Megane II) i również nic się nie stało (nie zaobserwowałem podwyższonej temp. na liczniku). Po prostu obserwuj czy ilość płynu nie maleje, ale obstawiam, że nie - ja też tak miałem w MIII, płyn jak sądzę - fabryczny. A na dolewkę polecam Prestone - mieszalny, dostępny na stacjach benzynowych - w razie "W" - i można kupić litr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!