Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awarii silnika


omega

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów, no i przyszła kryska na matyska, a tak wychwalałem, tak picowałem i dziś rano do rodzinki jadę i jeszcze w Warszawie nagle czerwono "Ryzyko awarii silnika" Silnik zgasł. Rozpędem zjechałem na pobocze i spróbowałem raz tylko odpalić, ale nie dało się. Wyjąłem i włożyłem kartę i odpalił jak gdyby nigdy nic. Na miejsce dojechałem. Pierwszy raz mi taki numer wyciął. Mam SDPROG ale nie mogę się coś połączyć. Dajcie teraz Wy jakieś rady proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodów błędu może być wiele. Z prostych czynności ;

- sprawdź świece żarowe,

- czujnik położenia wału korbowego,

- stan egr i fapa,

- czy działa klima ?

- jeżeli miałeś dużo jazd po mieście i na krótkich dystansach, to należy auto przegonić na wysokich obrotach,

- udać się do kumatego mechanika z clipem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Andrzej, udało mi się sparować to g... (SDPROG) akurat tak z nim jest, ze błąd świec żąrowych pokazuje. Żadnego nie pokazał. Mam od lat "swojego" mechanika i będę u niego w środę. Clipa nie ma tylko jakiś Boschowski KTS, ale z tych lepsiejszych. Jak myślisz, czy ten błąd zapisał się? Czy klima działa nie wiem, jest na AUTO, ale sprawdzę jutro. Najgorsze w tym wszystkim, że autko straciło cechę niezawodnego i można się teraz spodziewać awarii w najmniej oczekiwanym momencie. Dam znać w środę jak coś się uda wykryć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki PEBET tego to ja nie wiem, komunikat i wyłączenie silnika jest inicjowane przez jakiś czujnik, wątpię, żeby on był taki pamiętliwy :) Mam nadzieję, że dowiem się który i już po nitce dojdę do kłębka. Wina może leżeć też w sterowniku silnika, podobnie jak to masz w kompie, że czasem potrafi się sam zrestartować, o ile w komputerach typu PC może to być wina sprzętu lub oprogramowania tak w sterownikach samochodowych błąd oprogramowania raczej nie wchodzi w grę. Może się okazać tak, że przyczyna wcale nie będzie łatwa do zdiagnozowania i pozostanie wystawić go na portalu aukcyjnym za 5,50 (słownie 5 złotych 50 groszy) bo z takim przebiegiem jest już niesprzedawalny. Kurcze, trochę mnie dziś wkurzyła ta cała sytuacja bo jechałem i z rodzinką i na spotkanie ehh...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie jakiś "foch" w elektronice. Latem podczas jazdy ekspresówką raptem wyłączyło mi jeden wtryskiwacz, oczywiście pomarańczowo na pulpicie, brak mocy. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu silnika wszystko wróciło do stanu poprzedniego. Cuda niewidy, nawet maski nie podnosiłem. Po podłączeniu komputera pokazało błąd wtryskiwacza. Do dzisiaj bez żadnych usterek. Ale jak podłączysz KTS-a to pokaże przyczynę komunikatu i zgaśnięcia silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dzięki za tę odp. u mnie pojawił się ten komunikat na czerwono. Na razie jeździ jak gdyby nigdy nic. Zobaczymy po środzie, kurczę dobrze jak by mi jeszcze posłużył ze 3 latka. ps. miałeś jeden taki przypadek? Jak długo już od niego minęło czasu? lepiej przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega nie życzę Ci przecież źle, wręcz przeciwnie, trzymam kciuki za bezawaryjność naszych furek. Tak się tylko zastanawiałem widząc ten temat, a pamiętam też tamten i tak mnie tknęło napisać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny przypadek w moim dieselku, gdzieś na zagranicznych forach wyczytałem żeby wyjąć sterownik/komputer z pod maski ładnie tam wyczyścić i zapuscic, kostki od komputera i te co wpinamy preparatem do tego przeznaczonym, zabezpiecza konserwuje i czyści z zasniedziale wtyczki. Zostawiłem po tym zabiegu wszystko na pół godzinki, spiąłem i skrecilem wszystko i do dziś śmiga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być dosłownie wszystko. Generalnie komputer w Renówkach histeryzuje i wyświetla poważnie brzmiący komunikat "ryzyko awarii silnika" nawet przy błahych usterkach. Jak masz ELMa to podepnij - błędy silnika dadzą się odczytać nawet przez ODB. Albo po prostu poczekaj do tej środy. Błąd na pewno zapisał się w pamięci i nie zniknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, omega napisał:

(...) pozostanie wystawić go na portalu aukcyjnym za 5,50 (słownie 5 złotych 50 groszy) bo z takim przebiegiem jest już niesprzedawalny (...)

Wg Twego opisu masz "Przebieg (tys.km):8000" czyli 8 000 000? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!