Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby hamulec ręczny po wymianie kloców


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 300km temu wymieniłem sobie klocki hamulcowe na tyle, firma to ATE, tarcza została jeszcze dotychczasowa, ponieważ ma 7,7mm.

Gdy teraz jeżdżę to hamuje jakby gorzej, rozumiem, że to ma się jeszcze dotrzeć i potrzeba czasu, ale problem polega na ręcznym, mianowicie muszę go naprawdę wyżej zaciągnąć niż poprzednio żeby złapał, jak zaciągnę jak zawsze to auto zaczyna lekko jechać w dół, tak jakby nie łapał do końca. Na chłopski rozum to rozumiem, że po wymianie powinno łapać jeszcze niżej bo klocek grubszy, ale mogę się mylić. Co zrobić ? może podciągnąć linkę ręcznego ? Ile dać klocką czasu (km) żeby hamowały jak trzeba ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dzisiaj sprawdziłem dlaczego rączka od ręcznego ma luz po spuszczeniu hamulca ręcznego i koło było zablokowane. Okazało się ,że nie cofa się linka z powrotem po opuszczeniu dżwigni ręcznego na jednym kole. Musiałem ręcznie ją cofnąć. Czy może to być spowodowane przymarznięciem linki w pancerzu(od kilku dni u mnie -9) a może coś innego padło.

Na drugim kole jest ok. Każde ponowne zaciągnięcie ręcznego powoduje za każdym razem zablokowanie koła i trzeba ręcznie cofać linkę.

 
 
 
Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak cofasz tą linkę, to ona się chowa do pancerza, czy cofa się z całym pancerzem?

W M3 bardzo rzadko przymarzają linki hamulca w pancerzach , właściwie to jeszcze o tym nie słyszałem.

No, chyba że po jakiejś wodzie ostatnio jeździłeś i gdzieś się nalała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chowa się do pancerza i koło zaczyna lekko się kręcić a dzwignia ręcznego nie na żadnego luzu.Ale to po ręcznym cofnieciu linki przy kole.

Edytowane przez roberto197272
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez obciążenia,  przy zaciągnięciu linek tłok wychodzi i przy puszczeniu nie "może cię cofnąć". Jeśli skok tłoka przekracza mm to mamy źle.    

Oprócz słabego ręcznego pogorszony jest  hamulec zasadniczy -  działa na dużym skoku pedału. Zakłóca to dodatkowe funkcje zespołu pompy w rozbudowanych systemach takich jak wspomaganie nagłego hamowania.

Przy zmianie klocków należy rozruszać obrotowo tłok, a nie tylko na siłę  wkręcić. Przedtem wyczyścić i prysnąć wystającą część tłoka pod gumową osłonką, a następnie dwu-trzykrotnie wkręcić  i podpompować w celu wypchnięcia (zabezpieczyć, żeby nie wyskoczył).

Taki zabieg wystarczy do następnej wymiany klocków.

Regulacja mechaniczna linek przy wymianie  jest w celu dopasowania. Dalej działają dwa samoregulatory w tylnych zaciskach.

Napisał o tym @krzychu73

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!