Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV ph2 (lifting)


kataryniarz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów. Zarejestrowałem się szukając planu B po zawodzie ze Skodą a tu widzę płacz i zgrzytanie zębów :)

Jeśli wydaje się wam, że inne samochody nie zdrożały, to macie rację- wydaje się wam. W klasie Megane interesujące mnie konfiguracje Octavii, Leona, Focusa mieszczą się w granicach 120-130 tys, trochę lepiej jest w KIA - zwykły Ceed ok. 116, XCeed ok 120. Megane wychodzi mi 114.

 

Ale do meritum. jak pisałem szukam planu awaryjnego, muszę zamówić samochód do 20.09 a Octavia 4 z napędem 1.5 mHEV którą planowałem będzie dostępna do zamówienia dopiero w grudniu. Sensowną alternatywą wydaj mi się Megane Grand Coupe ale mam kilka pytań na które nie mogę znaleźć odpowiedzi:

1. (najważniejsze). Czy aktywny tempomat (ACC) z połączeniu z automatyczną skrzynią działa do 0 km/h (przy zwalnianiu) czy wyłącza się przy 30km/h (tak to działało e Talismanie którym kiedyś jeżdziłem). I w drugą stronę, czy da się go włączyć jadąc z prędkością np. 5 km/h (oczywiście z ustawioną np. 50km/h)?

2. Czy R-Link współpracuje z AndroidAuto bez problemu?

3. Nie mogę znaleźć opcji ogrzewanej przedniej szyby. Czy takowa jest dostępna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka nam się wydaje wartość samochodu niestety nikogo nie interesuje. Wszystkie samochody podrożały 10-20 tys, Talisman w minimalnej dla mnie konfiguracji to sporo ponad 130. 

A to M za 114 to tylko Initiale z automatem i kilkoma niezbędnymi pakietami.

 

W salonie dostałem dzisiaj info, że samochody zamawiane od września będą poliftingowe i tempomat będzie taki jak pytałem (czyli do 0km/h). A przedniej szyby ogrzewanej nie ma :)

Swoją drogą miałem taką szybę w prawie podstawowej wersji Focusa 15 lat temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Pitrek napisał:

114 tys za M IV - hmm to auto jest warte dla mnie max 80 tys (ja dałem 60). Jakbym miał taką kasę to celował bym w Talismana, jeżeli już musi być reno. Tylko po co reno, skoro to taki szmelc, ja twierdzą niektórzy posiadacze ? :-) :-) :-)

 

A tam szmelc, straciło tylko swój dobry stosunek cena-jakość-wyposażenie przy której można było wybaczyć niektóre usterki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe gdzie jest hybryda X-Ceed plug-in za 135 tyś.

Rozglądam się za nowym autem (kończy się leasing na Megan'ke) - XCeed plug-in wychodzi mi w salonie 145 tyś. 

 

Normalna hybryda (np. Corolla nawet ta z 2,0) jest bez sensu - bo żeby jechać na prądzie musisz palić Pb (bo w ten sposób powstaje prąd) - po drugie masz w trybie EV zasięg 2-3km (czyli nic). Trzecia sprawa - nie wiem czy jechaliście tą hybrydą Toyoty (skrzynia e-CVT) - to jest dla ludzi o mocnych nerwach i bardzo lekkiej nodze. Inaczej przyciskasz, samochód wyje,  a nie przyspiesza praktycznie wcale - jechałem oboma wersjami (1,8 i 2,0) w tamtym miesiącu - na próbę z w/w powodu. W Leksusie identyko - tylko ciszej bo lepiej wyciszony jest (jeździliśmy RX'em, NX'em i UX'em) - za taką kwotę oczekiwałem lepszej jakości /wyposażenia/wykonania i doznań z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, pawelllll napisał:

2. Czy R-Link współpracuje z AndroidAuto bez problemu?

Współpracuje.

15 godzin temu, pawelllll napisał:

3. Nie mogę znaleźć opcji ogrzewanej przedniej szyby. Czy takowa jest dostępna?

Z tego co się orientowałem, nie ma nawet w opcji. Jest włącznik maksymalnego nadmuchu powietrza na przednią szybę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, MarcinDe napisał:

Ciekawe gdzie jest hybryda X-Ceed plug-in za 135 tyś.

Rozglądam się za nowym autem (kończy się leasing na Megan'ke) - XCeed plug-in wychodzi mi w salonie 145 tyś. 

https://www.otomoto.pl/osobowe/kia/xceed/?search[filter_enum_fuel_type][0]=hybrid&search[order]=created_at%3Adesc&search[brand_program_id][0]=&search[country]=

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@darekgt tyko to co dałeś z otomoto to są demówki, a jedna (niebieska z Chorzowa) to nie dealer Kia.

Druga strona medalu tej niebieskiej - podstawowa wersja bez żadnych dodatków - i tu cena 131890 nie jest żadnym rarytasem (a na pewno nie ma takiego rabatu jak napisali). Bo ona jak mi w salonie liczyli to wychodziła coś koło 135 tyś w takiej konfiguracji.

I teraz najfajniejsze - jak usiadłem i policzyliśmy z żoną w domu na spokojnie - to na razie hybryda nie ma sensu ekonomicznego. Przy przebiegach w granicach 10 tyś rocznie na paliwo wydajesz w granicach 3 tyś. Jak sobie policzyłem XCeed'a z 1,6TGDI (204KM) w XL to wyszedł 132 tyś, hybryda w wersji XL wychodzi 154 tyś. Różnicy jest ponad 20 tyś. To jeśli masz prąd za darmo (ja akurat tak bym miał) i nie spalał byś paliwa w ogóle (czyli jeździsz wkoło komina) to zwrot z inwestycji masz po 7 latach. 

A jak będziesz jednak jeździł dalej i trza lać paliwo, a za prąd masz zapłacić - to pewnie i w 10 lat się nie zwróci.

A jeśli ktoś jeszcze kupuje auto w leasing to już w ogóle bez sensu - bo zazwyczaj się bierze auta na 3-5 lat w leasing.

Niestety na hybrydy trzeba jeszcze poczekać, bo one będą tanieć (wymogi rynku, norm emisji itp.).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak piszesz kolego tak jest, ja nie mam domu i garażu także dla mnie plug-in w ogóle nie wchodzi w rachubę myślałem na Toyota w hybrydzie, ale naczytałem się opinii i raczej Toyota odpada, na dzień dzisiejszy jeżeli bym miał kupować samochód to wachał bym się nad motorem Kia Xceed 1,6 (204 KM ) a 1,4 (140 KM), z forum Xceed wiem że silnik 1,4 ma być zastąpiony 1.5 (160KM ) ale cena wtedy poszybuje do góry a że będzie to nowa jednostka także wiadomo klient przetestuje na sobie jednostkę i dopiero będą zbierać dane apropo nowego silnika, co poprawić a co jest dobre. Ja na razie nie planuje kupna nowego samochodu, kupiłem mieszkanie także koncentruje się na tym, chociaż Kia Xceed pięknie wygląda i jeszcze z tym silnikiem 1,6 to musi być mały wariat. W leasing auta bym nie wziął, swoje mieć to jest swoje, jedyna opcja to 3x33%. Nowe Megane phII jak konfigurowałem z ciekawości to cena mnie powaliła, na razie kontynuuję przygodę ze swoja MIII phIII nowy silnik mam który przeleciał 10 tyś km a buda 130 tyś także podejrzewam że jeszcze pojeżdżę trochę. Mam nadzieje MarcinDe że wybierzesz odpowiedni samochód dla Ciebie i rodziny. Szerokości !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja wiem, że na otomoto są nowe auta (ale te co wstawił  Darek to były akurat demówki).

Dlatego piszę o nowych autach, bo w leasing nie będę brał starego.

Co do inwestycji w auta - to tylko wyjątki dają dochód - czyli pisząc krótko samochody unikalne.

Nie ma chyba takiej inwestycji, która byłaby tak nieopłacalna jak zakup nowego auta (chyba że nim zarabiasz to już inna strona medalu), bo wyjazd za bramę dealera daje Ci realnie min. 10% straty, a jakby komuś przyszło do głowy sprzedać samochód po roku to jest w plecy nawet 30%.

 

@darekgt dlatego piszę właśnie o sensie hybrydy (a właściwie jej braku) - hybryda zwykła (zwłaszcza Toyota i wszystkie na CVT) daje odczucia jazdy meleksem (wyje i nie jedzie jak trzeba przyspieszyć). To są idealne auta na taxi, dla dziadków w kapeluszu, albo dla wyjątkowo spokojnych kierowców jeżdżących tylko po mieście (bo w trasie niestety zaczynają chlać jak każdy silnik spalinowy). Plug-in tylko i wyłącznie jak masz swoje gniazdko i najlepiej jeszcze z OZE.

Leasing zależy jak kto działa - przy firmie przynoszącej godziwe zyski jedyny sensowny sposób zakupu (inaczej Cię US złupi do cna). Jak mam co miesiąc zanieść w zębach podatek do US to wolę kupić nowe auto w leasing.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak by było najlepiej. Tylko dalej nie bardzo jest na razie sens hybrydy. Bo jest jednak za duża różnica w cenie.

Dlatego u nas są 2 samochody - żona ma Meganke (bo jeździ głównie po mieście do pracy i z powrotem), a ja mam 300C 5,7 (z podtlenkiem LPG) i tym latam po mieście i zazwyczaj w trasy jak jedziemy.

Bo licząc spalanie Pb w Megance i LPG w 300 - to wychodzi niewielka różnica w koszcie 100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja myślę, że za kilka lat te elektryki/hybrydy nabiorą sensu.

Po pierwsze będą tanieć:

- bo EU tak dojeżdża z normami, że inaczej ich nie spełnią (obecnie jest 95g/km, a od 2025 wchodzi euro7, w 2030 euro8).

- technologia będzie znana

- akumulatory tanieją z roku na rok.

Po drugie można się spodziewać, że rządzący (EU) wymyślą np. jakieś nowe podatki dla innych napędów niż elektro.

 

W tym naszym grajdołku (Europa) można się wszystkiego spodziewać, a w Azji, Ameryce maja wyje..ne jaja i tam można jeździć normalnymi samochodami.

Dlatego ja dla siebie mam "hamerykańca" bo mam normalny silnik (a nie popierdółkę 1,0 z pierzdzilionem turbin i wytrzymałością do 150 tyś km, a potem generalka). Następny też będzie z "hameryki" - jak dobrze pójdzie taki.

 

A dlaczego w Norwegii jest tyle elektryków - bo po pierwsze ogłosili że w 2025 roku ma u nich nie być spalinowych aut wcale, a po drugie mają takie dopłaty, że zwyczajnie nie opłaca się kupować spalinowych samochodów (na które są wyższe podatki i opłaty).

 

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!