Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Ja swoją nie chcę wyjeżdżać. Tak stuka. Zero przyjemności z jazdy. Napisałem do Renault Polska, by przesłali mi opinię Pionu Technicznego o tzw. dyskomforcie akustycznym. Zero odzewu. Problem jest pewnie poważny. Prawdopodobnie jest tu wada konstrukcyjna: umiejscowienie skrzyni względem półosi. W automatach nie ma tego problemu. W dwóch serwisach to potwierdzili.

A swoją drogą... Jakie te meganki są drogie. Ponad 100 tys. zł za egzemplarz z automatem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@tswirek ma dokładnie to samo ale nie za każdym razem.  Dziś  mi stuknęły półosie podczas ruszania do tyłu.

Osobiście uważam że za stuki odpowiadają przeguby wewnętrzne lub/i ich obudowy.

Miałem podobnie w maluchu.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie standardowa procedura, bez błogosławieństwa RP nic nie zrobią.

PXL_20210712_131420263.thumb.jpg.2b06406d65dfd17f5c396156173b2093.jpg

 

Natomiast stuków nie negują, stwierdzili, że tak walącego jak u mnie to jeszcze nie mieli. Standardowo podejrzenie na półosie, RP czasami wyraża zgodę na ich wymianę, czasami nie, ale też nie zawsze ta wymiana pomaga. Czyli problem jest, ale nikt nie wie jak/nie chce go rozwiązać. Czekam na laurkę z RP mówiąca że to luzy technologiczne i cecha produktu?

 

Aaaa....ciekawostka, chcieli mnie na 70 zł cyknac, inna kwotę za wymianę oleju miałem na ofercie mailowej a inna do zapłaty....z wielką łaską wyrazili zgodę na niższą kwotę z oferty  ?

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Polserio napisał:

Prawdopodobnie jest tu wada konstrukcyjna: umiejscowienie skrzyni względem półosi.

Może i tak. U mnie wymieniono smar w przegubach i stuki trochę są mniejsze, chociaż problem nie został ostatecznie rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cechą tego stukania jest zanikanie na im wyższy bieg się zmienia. Przy zmianie 1 na 2 jest wrażenie że zaraz coś się rozleci  :) przy 2 na 3 słychać dobrze, przy 3 na 4 już trzeba się wsłuchać,  przy 4 na 5 już praktycznie nie słychać. Zakładając zmiany mniej więcej przy tych samych obrotach silnika, wg mnie, choć nie jestem fachowcem,  musi mieć to związek ze sprzęgłem i momentem obrotowym przekazywanym na koła (czyli już z uwzględnieniem przełożenia skrzyni), im większy moment, tym większy stuk. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę nie ma to większego znaczenia co jest powodem tych stuków. Od tego są ci , co taki patent wymyśli.  Megane 3 TCE 1.4 130KM przejechałem 90tys przez 5 lat i było idealnie. Jak się zmienia dobre na lepsze to są takie efekty. Teraz niech kombinują jak z tego wybrnąć. Nam pozostaje jedynie nękać ich nieustannie. I do tego wszystkich mających ten problem zachęcam.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem umówioną wizytę w ASO w Zamościu na 23.07 na drugi przegląd gwarancyjny oraz wymianę prawej półosi. Dzisiaj rano zadzwonili do mnie z serwisu, że wymiany półosi nie będzie bo Centrala zabrania i zrobią tylko przegląd. Przy okazji po 21K przebiegu stukają mi końcówki drążków i mają to zrobić w ramach gwarancji na przeglądzie. Typ (kierownika serwisu) z ASO przekonywał mnie, że Renault zna problem, który już nie jest marginalny i pracują nad rozwiązaniem, właśnie dlatego nie mogą na razie mi nic wymienić chyba, że podczas oględzin stwierdzą, że usterka jest niebezpieczna. Tyle w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym tygodniu zgłoszę oficjalną reklamację do dealera (w moim przypadku do tej pory byli bardzo pomocni, wymienili rok temu półosie, ale problem powrócił).

Odpowiedź będzie tylko jedna - bo takie jest stanowisko centrali, koniec kropka. 

 

Jeśli ktoś będzie miał już jakieś stanowisko z UOKIK proszę informację, to kolejny krok na mojej liście.

 

Miłego dnia

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim odczuciu, Dealer/ASO jest w tym wszystkim najmniej winny. Gwarantem jest RP i to do nich wszelkie reklamacje powinny iść. Dealer działa na zlecenie i za zgodą RP i bez ich, czyli płatnika, zgody nie wymieni/naprawi nawet śrubki.

Jedynie do ASO można mieć pretensje w przypadku gdy nie słyszy i nie potwierdza stuków a problemu i nie zgłasza dalej.

Edytowane przez Lukasz_Meg
literówki
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli możecie, wrzućcie od czasu do czasu komentarz na FB https://www.facebook.com/RenaultPolska

pod reklamami ich wspaniałych produktów. Link to tego tematu, pytanie o akcję serwisową, cokolwiek.

 

MIV to moje 5 renault (4 od nowości) - chyba na tym koniec. Czas na PSA i diesela(póki są) ?;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, tswirek napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

Ja wrzuciłem ich odpowiedz pod jednym z postów. Na messangerze napisali mi:

Dzień dobry, 

w przypadku niezadowolenia istnieje możliwość złożenia reklamacji.   

W tym celu bardzo prosimy o kontakt z naszym centrum obsługi klienta przez e-mail lub telefonicznie. 

Nasz pracownik przyjmie zgłoszenie i wróci z propozycją rozwiązania problemu.  

[email protected]  
Tel. 800-900-803  
Infolinia czynna w dniach: Poniedziałek-Piątek 8:00-18:00  

Pozdrawiamy, 
Zespół Renault Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!