Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Produkują boby. Z pozoru piękne auto, niezłe właściwości silnika, ale reszta kiepska. Zobaczcie, jak te auta są złożone. Po chwili wszystko trzeszczy. A tylna półka? Dramat. Podkładałem filce i nadal napierdziela. A w mojej poprzedniej megance (wersja III) fachowcy dali takie taśmy, że to wstyd!  Żenada.

Edytowane przez Polserio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.07.2021 o 13:16, Polserio napisał:

Produkują boby. Z pozoru piękne auto, niezłe właściwości silnika, ale reszta kiepska. Zobaczcie, jak te auta są złożone. Po chwili wszystko trzeszczy. A tylna półka? Dramat. Podkładałem filce i nadal napierdziela. A w mojej poprzedniej megance (wersja III) fachowcy dali takie taśmy, że to wstyd!  Żenada.

Bo to nie półka napierdziela tylko napinacz pasa, jest pod tapicerką bagażnika, tzn boczkiem który trzyma półkę. Pod napinaczem jest mała szczelina i w nią trzeba podłożyć filc lub cokolwiek. W 15 minut ogarniesz dwie strony.

U mnie też półosie stukają ale potrafię zmienić bieg tak że praktycznie nie słychać puknięcia jest na to sposób, aczkolwiek przy dynamicznej jeździe nie do uniknięcia to rąbanie :)

Ogólnie to meganka ma kilka bolączek ale patrząc pod kątem konkurencji to i tak wypada dobrze. 

Edytowane przez luxor1289
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktoś probowal korzystac z prawa do rękojmi a nie z gwarancji? Wtedy odpowiedzialny za usunięcie wady jest sprzedawca a nie Importer. 

 

Edit:

Otrzymałem dzisiaj standardowy tekst RP dotyczący efektu akustycznego i objawów itd. Jak sam człowiek z serwisu mi to napisał - jest to standardowa informacja dla wszystkich, którzy zglaszają stuki.

 

Faktem jest natomiast, że oprócz stukania zgłaszałem również szarpanie z nim związane i to niezależnie od tego czy jest ciepło czy zimno, ale to zostało pominięte.

Teraz zastanawiam się czy napisać reklamację do RP i ciągnąc temat dalej czy uznać, że roszczenie z Gwarancji zostało odrzucone i uderzyć z prawa do Rękojmi w dealera (który tak na prawde nie jest niczemu winien) który mi to auto sprzedał z pominięciem Renault jako Gwaranta co skróci dyskusje tylko do mnie i sprzedawcy auta....

Edytowane przez Lukasz_Meg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mnie cholernie dziwi fakt, że wymiana półosi pomaga na jakiś czas. Przecież to nie może być tak skomplikowana przyczyna. Skoro pomaga i jest ok to coś się później zmienia. To nie rakieta kosmiczna przecież. Może znajdą rozwianie w końcu.....

Dziwi mnie również brak zgłoszeń we Francji (tak twierdzą w Renault Polska)- użytkownicy mają stukanie w nosie czy jak? dziwne to wszystko....

Bądźmy dobrej myśli ....

 

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązania są 2
1. nowe, wymienione półosie także mają wadę
2. już na etapie projektu ktoś źle obliczył siły działające na napęd (kąty przegubów, położenie skrzyni względem sił) no i jest klops nie do naprawienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, satisati napisał:

Dziwi mnie również brak zgłoszeń we Francji (tak twierdzą w Renault Polska)...

Renault Polska ściemnia w tym temacie non stop. Znają doskonale problem, a pozwalają sobie na taką odpowiedź. Oto jaką otrzymałem odpowiedź na zgłoszenie reklamacyjne z centrali RP:

cytat "Szanowny Panie,
W odpowiedzi na Pana zgłoszenie uprzejmie wyjaśniamy że Renault Polska jest Generalnym Dystrybutorem oraz Gwarantem pojazdów nowych z przeznaczeniem do sieci dealerskiej i nie prowadzi bezpośredniej obsługi serwisowej. Funkcję tę spełniają Serwisy Autoryzowane. W ramach udzielonej autoryzacji, Renault organizuje szkolenia personelu, zaopatruje sieć w oryginalne części zamienne, narzędzia specjalistyczne oraz dokumentację, jak również zapewnia serwisom możliwość konsultacji złożonych tematów technicznych z Centrum Technicznym Renault. Stroną w obsłudze serwisowej jak również wykonywanych naprawach, zgodnie z warunkami gwarancji, dla Klientów jest zainteresowany serwis realizujący otwarte zlecenie Klienta. Serwis inicjuje działania i udziela wszelkich wyjaśnień Klientowi w temacie zlecenia oraz przedstawia oficjalnego stanowisko z punktu obowiązywania gwarancji.
Uprzejmie informujemy, że niezwłocznie po otrzymaniu Pana zgłoszenia zwróciliśmy z się do Szefa Serwisu firmy Wektor z prośbą o wykonanie szczegółowej diagnostyki Pańskiego pojazdu pod katem Pana zgłoszenia w konsultacji z Pionem Technicznym Renault Polska.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z tematem wizyt serwisowych Pana samochodu.
Pragniemy Pana zapewnić, że do czasu zakończenia diagnostyki pozostaniemy w stałym kontakcie z naszym Partnerem, który będzie Pana informował w przedmiotowej sprawie.
W przypadku dodatkowych pytań bądź wyjaśnień technicznych czy merytorycznych do Pańskiej dyspozycji pozostaje serwis, który obsługuje pojazd.
Łączymy wyrazy szacunku

(Dane osobowe usunąłem)
Koordynator ds. Reklamacji Klientów
Renault Polska
Mimo, że opisałem szczegółowo problem i podałem stanowisko Renault Polska jako powód odmowy wykonania naprawy przez ASO (taką informację otrzymałem w serwisie) oni bezczelnie jakby nigdy nic przerzucają całą odpowiedzialność właśnie na ASO udając Greka w tym temacie. Więc info, że gdzie indziej nie ma zgłoszeń jest po prostu czystym kłamstwem. Ja raz jeszcze oddaję auto na "kompleksowy test" i zobaczymy co dalej.

Pozdrawiam

Edytowane przez ted11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, przeczytałem parę stron tematu i pytanie czy problem z tymi półośkami i drążkami występuje również w Megane IV 1.6 205KM skrzynia EDC 2018r ?
Rozglądam się za takim egzemplarzem jak powyżej napisałem.
Może ktoś jeszcze ma coś do powiedzenia na temat skrzyni w tym roczniku (2018), słyszałem, że już zostały wyeliminowane bolączki skrzyni typu (dziwne dźwięki i ślizganie?) względem tych początkowych z 2016roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robo_tnic może klient zdążył dopiero podstawić bo korek był i nie zdążyli posprzątać ?.

Kurde miałem kilka razy zastępczaka - ale nigdy nie dostałem w  takim stanie. Mam wrażenie że coraz bardziej na psy schodzą (no ale z drugiej strony wiecie - pandemia covida jest i ludzi brak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, LTar napisał:

I w czym rzecz? Bez przesady.

Tak kolego, bez przesady. To świadczy o jakości ASO. W takim bądź razie jaką masz pewność, że świadczone przez nich usługi odpowiadają wszelkim przyjętym normom. Jaką masz pewność, że wymienili Ci część za którą zapłaciłeś krocie.

W moim ASO niczego nie słyszą i niczego nie widzą, dokładnie tak jak przedstawiają to powyższe filmiki. Jestem tam zwykłym intruzem. Zero chęci do rozwiązania problemu, przynajmniej dla samochodów będących na gwarancji.

Stare przysłowie mówi "Jak Cię widzą tak Cię piszą".

11 minut temu, LTar napisał:

I w czym rzecz? Bez przesady. 

Widziałeś samochód zastępczy Toyoty, Mercedesa, VW itp. Aż chce się nimi jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!