Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk / stuk przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Zmień ASO. Co do auta zastępczego to to że jest syf na wycieraczce a być go tam nie powinno, nie świadczy źle o ASO. Takie sytuacje się zdarzają. Miałem auta zastępcze opla - i też się tak zdarzało (tutaj ogólnie z ASO był dramat - nie polecam). 

Czy syf na wycieraczce świadczy o tym, że nie wymieniają Ci części za które płacisz? Wątpię. 

Jak widzisz, na tym etapie sytuacja ze stukami w 1.3 jest nierozwiązana nie przez ASO a przed renault. I ASO nie będzie płacić za Twoje naprawy. Tak się stało, że w tym silniku jest jakaś wada, jak w wielu współczesnych silnikach. Chyba kazdy zna historię skody Kamik na YouTube, czy mercedesa. 

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, LTar napisał:

ASO nie będzie płacić za Twoje naprawy.  

Kolego, a kto ma za to zapłacić? Ja???? Samochód jest na gwarancji a gwarantem jest Renault.  Problem nie jest z silnikiem 1,3 jak piszesz a z układem przeniesienia mocy. Renault Polska reprezentuje w tym kraju producenta i to jest ich obowiązek aby rozwiązać ten problem. Jeżeli Megane IV Grand Coupe Intens Silnik:1.2 TCE EDC nie posiada takich problemów, to gratuluję.

 

Dzisiaj wysłałem kolejne Zawiadomienie, bezpośrednio do UOKiK w Warszawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie ma na tym etapie żadnych większych dolegliwości. Bardzo mnie to cieszy. 

No właśnie nie ASO a gwarant czyli renault. A Ty masz pretensje do ASO. 

W oplu nawet auta zastępczego nie dają. Jeździłem 10 km pod miasto i musiałem iść z buta lub taxi lub PKS. Chyba, że auto holowano. Wiec wolałbym jechać z brudną wycieraczka niż iść czy jechać PKS.

Edytowane przez LTar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, LTar napisał:

 

No właśnie nie ASO a gwarant czyli renault. A Ty masz pretensje do ASO. 

 

Kolego oto standardowa odpowiedź z Renault Polska;

"Odnosząc się natomiast do aktualnie poruszonego tematu, uprzejmie informuję, że stroną w obsłudze serwisowej są każdorazowo Autoryzowane Serwisy Renault. Przyjmując auto na weryfikacji, po jej zakończeniu przekazują Klientowi stanowisko odnośnie diagnozy oraz, jeśli jest to konieczne, możliwość naprawy".

Zatem kończmy tą dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stroną w obsłudze serwisowej ale nie gwarantem. Gwarantem jest Renault Polska, która serwis realizuje przez ASO. 

ASO nie ma zgody na naprawę, ASO nie otrzyma pieniędzy od renault za naprawę, ASO nie naprawia. ASO każdorazowo pyta renault o zgodę lub nie na naprawę. 

Gwarantem jest producent, co najwyżej na podstawie rękojmi możesz dochodzic praw od dealera. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@robo_tnic wypowiedz @LTar to typowy schemat działania dilera :)  przeczytaj jeszcze raz ze spokojem.

1. Klient zgłasza problem

2. Aso informuje Reno o problemie 

3. Reno decyduje o zasadności naprawy 

4. Brak zasadności - aso nie naprawia :)

 

5. Jak aso naprawi przed punktem 3 i okaże się że decyzja Reno jest negatywna to aso nie ma kasy. 
 

proste. 

Edytowane przez Sarna1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrz, jak wyżej. 

 

Wyrwałeś 2 słowa z środka zdania. ASO nie naprawia jeśli nie otrzyma zgody renault. Możesz sobie dowolnie ciąć to zdanie i wklejać ale to nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Sarna1 napisał:

@robo_tnic wypowiedz @LTar to typowy schemat działania dilera :) 

Dokładnie tak. To samo pisałem kilka wątków wyżej. Co do tego nie ma żadnych wątpliwości taka jest procedura. Chciałem tylko pokazać, w odniesieniu do ww. filmików, jak ASO traktuje swoich klientów. Nigdy nie przekazałem usyfionego samochodu do serwisu. Więc jak tu można mieć zaufanie do takiego ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem w Citroenie (jako handlowiec) - nigdy w życiu klient nie dostał tak zasyfionego auta zastępczego - to świadczy o salonie/ASO.

Co do podważania wymian - nawet najlepsze/najczystsze ASO może ciąć w ch.... Jedynym wyjściem jest kontrola wykonanych prac - oczywiście nie wszystko się da skontrolować.

Miałem od Karasiewicza zastępcze auta za każdym razem jak szło na gwarancyjne naprawy/wymiany - pytali tylko czy potrzebuję. Oczywiście że jak jechała Megi na przegląd to zastępczego nie dostawałem, bo się nie należy z zasady (tu tylko i wyłącznie dobry gest salonu/aso).

 

Co do silnika 1,3TCe - wadą jest nie tylko przeniesienie napędu, bo coraz więcej jest info o tym że przybywa oleju. Czyli jest wada związana z "ekologią" i wymysłami ekooszołomów z EU - czyli montaż GPF. Ciekaw jestem jak jest w innych markach co mają GPF.

A jak wchodził 1,3 to nawet tu na forum było pianie jako to on nie jest zarąbisty i poprawiony w stosunku do 1,2.

A ja przez 4 lata użytkowania 1,2TCe nie miałem z nim najmniejszego problemu (nie brał oleju, nie szarpał, palił zawsze). Jedyny zarzut który miałem to spalanie - 9,5l/100 w mieście to trochę przeginanie przy tej mocy i pojemności. Ale to też jest związane z "ekologią" - wyżyłowana kosiarka z pierdylionem turbo.

Edytowane przez MarcinDe
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin, i super. Zawsze jak to się mówi i ślepej kurze się ziarno trafi. Pamiętaj jednak, że w statystyce, która już nawet na tym forum się przewinęła, nie jesteś nawet jej marginesem.  Że globalnie nie wspomnę. Pewnie, ze Twoje zdanie jest ważne i nikt tu nie ma prawa w nie nawet wątpić, ale ta wredna statystyka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@omega dlaczego? ja mam 1.2 i jestem bardzo zadowolony. 

Z tego co wiem to statystyka dotyczy M III, a nie MIV. W MIV więcej osób ma problem z 1.3, i tutaj też chyba statystyka. 

Chociażby ten post, pozwy zbiorowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 1.3 od 2 lat. U mnie półosie nie stukają. Olej pachnie benzyną jak w innych autach, markach. Nie zauważyłem wzrostu poziomu oleju. U mnie jest ponad max że 2-3 mm i taki się utrzymuje. Co ciekawe po przekroczeniu 24 tyś auto pali mniej o 0,7 L. Wcześniej wychodziła mi średnia 6,3 nie zależnie jak bardzo się starałem, teraz 5.6 i mniej (piszę o spalaniu przy dystrybutorze; licznik pokazuje 4,8).Tą samo trasę zrobiłem na morze a spalanie o 0,9L niższe. Takie wyniki to miałem Clio 1.2 16V. Nauczyłem się jeździć? Czasem tylko odczuwam wibracje jakby jedno koło było niedoważone, a po paru km ustaje. Przy uruchamianiu silnika czasem podzwoni łańcuch.  Jak jest poniżej 20 stopni to nie dzwoni - tylko w czasie tych nieszczęsnych podniesionych obrotów rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!