Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Śwatła do jazdy dziennej pełny led- kończą żywota


Rekomendowane odpowiedzi

Najpierw odkręcić jeża i sprawdź czy na pewno zdechł. Tam są 3 diody i mają świecić. U mnie też przestała  taśma dolna świecić i myślałem że padł jeż. Okazało się że jeż działa i ma się dobrze. Problem był w lampie w światłowodzie. Końcówka była przypalona, więc światło z diody jeża nie wchodziło. Oskrobałem końcówkę światłowodu i teraz wszystko ładnie świeci. 

Poczekaj z skupowaniem używki, a jeśli zdecydujesz się na taki zakup, to niech ci wyślą zdjęcie światłowodów w lampie czy nie są spalone.

Używaną lampę łatwo kupić po numerach chociaż większość z nich jest z rozbitków i mają połamane uchwyty. Gorzej z jeżem. Ja go znalazłem na Aliexpress i mam go w ulubionych, sprzedają komplet.

Najpierw odkręcić jeża i sprawdź czy na pewno zdechł. Tam są 3 diody i mają świecić. U mnie też przestała  taśma dolna świecić i myślałem że padł jeż. Okazało się że jeż działa i ma się dobrze. Problem był w lampie w światłowodzie. Końcówka była przypalona, więc światło z diody jeża nie wchodziło. Oskrobałem końcówkę światłowodu i teraz wszystko ładnie świeci. 

Poczekaj z skupowaniem używki, a jeśli zdecydujesz się na taki zakup, to niech ci wyślą zdjęcie światłowodów w lampie czy nie są spalone.

Używaną lampę łatwo kupić po numerach chociaż większość z nich jest z rozbitków i mają połamane uchwyty. Gorzej z jeżem. Ja go znalazłem na Aliexpress i mam go w ulubionych, sprzedają komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.10.2021 o 13:24, TOJO napisał:

Mam do jazdy dziennej ledy C , próbowałem nieco naprowadzić różnych elektryków że na forum ludzie pisali że może nie konieczna jest od razu kosztowana wymiana lampy ,żeby zobaczyli i każdy z owych fachowców twierdzi że to nic nie da ,niestety sam jest cienki jak barszcz z elektryki , dalej szukam kogoś kto to ogarnie , ale coraz gorzej to idzie.

 

pzdr

 

Nie trzeba elektryka. Tam masz kilka śrubek, 15-20 minut i lampa na stole. Możesz wtedy sobie zobaczyć czy jeż świeci dobrze oraz czy winna jest sama lampa. Jak jeż nie świeci to do wymiany koszt około 650 zł nowy tyle że trzeba zamawiać i poczekać kilka dni. Lampę można zazwyczaj ogarnąć spolerowaniem jak nie jest mocno wypalony koniec paska. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ogromnej ilości prób ogarnięcia tematu ,auto poszło do ASO do naprawy- wynik reflektor do wymiany ,jeż do wymiany + robocizna 1900 zł mniej w portfelu . Nie zdziwię się jak zaraz druga się spali bo wygląda w porównaniu do nowej wymienionej jakby świeciła na 50 % . Pracownik powiedział że temat takiej wymiany jak u mnie wydarzył się drugi raz dopiero i sprawa praktycznie nie znana ,dorzucił że gwarancja to obejmuje więc miałem pecha bo skończyła mi się 2 miesiąc temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, MarcinDe napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Szukałem i jest tego trochę ale  większość to bez modułu a to połamane a to porysowane a to bez zaczepu ,dzwonisz i ludzie nawet nie potrafią powiedzieć jak lampa działa ,skąd jest itp  zapłacisz 900 zł i jak coś się "zesra" to nie wiesz czy Ci zwrócą za zwrot itp , w Poznaniu regenerują owe cudo koszt 750 , ale też nie masz pewności czy ogarną temat jakbym mieszkał w okolicy to na pewno bym ruszał a tak z Trójmiasta robić 250 x 2 raczej mija się z celem.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

 

W dniu 2.10.2019 o 20:51, czajkus1 napisał:

W tych lampach dzienne działają na zasadzie podobnej do światłowodu, pseudo światłowody są podświetlane diodami z przetwornicy ''jeż''. Dziwny objaw jak na uszkodzenie przetwornicy. Może być tak że dioda wypaliła, wytopiła światłowód, widziałem taki przypadek. Wtedy światło jest słabsze i ma bardziej ciepłą barwę. Oczywiście mogę się mylić i może to być uszkodzenie przetwornicy. Trzeba wyjąć lampę i to sprawdzić.

Trzeba wyjąć lampę, nie ma dojścia do przetwornicy DRL "jeż" 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Do wymiany układu DRL nie trzeba demontować lampy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
W dniu 28.05.2020 o 10:27, mlodyrochu napisał:

mialem przytopiony ten swiatlowod wyczyscilem :) i swieci

A światłowód znajduje się wewnątrz lampy i po odkręceniu jeża da się jakoś go wyczyścić?

Oczywiście bez demontażu lampy/zderzaka a jedynie nadkola.

U mnie jedna lampa świeci poziomo idealnie biało,natomiast od pionu w dół jest nieco żółta i tak myślę,że może coś należy wyczyścić :)

Druga lampa świeci idealnie.

Edytowane przez tomi222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, karolaa napisał:

Raczej nic z tym nie zrobisz

To zależy jak bardzo jest zżółknięty,ale ogólnie da się go wypolerować.

Najgorzej jest z podejściem do niego bo dość ciasno jeśli chcemy się zabrać za to od strony nadkola.

Za jakiś czas sam sprawdzę 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, karolaa napisał:

bo nie zażółcenie nie jest na styku diody z światłowodem, ale cały plastik światłowodowy po prostu żółknie

Jak pisałem powyżej-to nie jest takie oczywiste.

Zżółnięcie może być zarówno na styku chociażby od za wyskokiej temperatury od diody jak i po całości,ale przeglądając różne fora nie spotkałem się z tym by ktoś zgłaszał zżółknięcie po całości światłowodu.

Ten filmik widziałem i w komentarzach użytkownicy pisali,że polerowanie światłowodu (styku) widocznie pomaga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dobrałem się w końcu do lampy,ale nie miałem zbytnio czasu na zabawy.

W każdym bądź razie w moim przypadku zżółknięcie było spowodowane przypaleniem na styku diody ze światłowodem przez co dioda była oblepiona i jej barwa świecenia była żółta-diodę wyczyściłem i wróciła biała intensywna barwa.

Lampa teraz świeci na biało,ale nie jest to tak intensywny kolor (tylko bok i dół lampy) jak w drugiej lampie  dlatego też zamierzam spolerować światłowód,który obecnie posiada przypalenia-w sumie wygląda to podobnie jak na zdjęciu stronę wcześniej.

Oby to pomogło😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety taka przypadłość tych światłowodów, że przypalają się. Wada fabryczna, za mocne te diody albo światłowód jest za blisko. Ja też rok temu czyściłem ale widzę, że znowu muszę dobrać się do tego i wyczyścić jeszcze raz. Tylko czekam na jakąś wolną chwilę żeby to zrobić, bo przy okazji mam zamiar wsadzić paski ledowe do kierunkowskazów przednich. Kupiłem na AliExpress dynamiczne kierunkowskazy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!