Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lista dolegliwości


Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie co w przypadku gdy po odkręceniu korka poziom wraca pomiędzy MIN - MAX. Ale to w żadnym wypadku nie powinno tak być według mnie. Przecież przez dwa lata zawsze było ok, a teraz nagle muszę odkręcać korek żeby odpowietrzenie zadziałało? Może korek jest walnięty? Bo zakładam, że tam jest odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wraca, ale dopiero po odkręceniu korka. Według mnie powinien wracać sam z siebie tak jak było przez pierwsze dwa lata. Problem zauważyłem około miesiąca temu dlatego zgłosiłem w ASO przy okazji wymiany łączników i śrub do fotela. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego nic nie pisałem o dolewce, chcę po prostu znać przyczynę niewracania poziomu bez wcześniejszego odkręcenia korka wlewu płynu chłodniczego. Jakiś powód logiczny musi być, wszak dwa lata nic takiego nie miało miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest niby tak w teorii: podczas pracy silnika pompa wytwarza dosyć wysokie ciśnienie, można powiedzieć płyn "tłoczony" jest w układzie chłodzenia i to co "ubywa" ze zbiorniczka rozchodzi się po układzie, te węże gumowe robią się wtedy twarde (na zimnym można je łatwo ścisnąć).

 

Natomiast jak zakończymy jazdę, silnik ostygnie w układzie powinno spaść ciśnienie i płyn grzecznie wrócić do zbiorniczka wyrównawczego na podobny poziom.

 

To jest wszystko szczelne, inaczej nie dałoby się wytworzyć ciśnienia i silnik by się grzał, więc jak odkręcasz korek, rozszczelnimy układ to i płyn sobie wróci.

 

Korek w tym wszystkim z jednej strony zamyka szczelnie układ, z drugiej jest zaworem bezpieczeństwa, jeśli ciśnienie jest za duże to wypuszcza nadmiar.

 

Także jeśli cały czas trzyma się poniżej min, nawet na zimnym silniku, to faktycznie jest to dosyć osobliwe, ja bym sobie kupił inny korek i zobaczył czy zacznie wracać (bo rozumiem, że nie wraca i cały czas trzyma "ciśnienie", możesz też pomacać se te węże na zimnym).

 

Skąd to wiem: wywaliło mi kiedyś nadmiar spod korka w MII, spanikowałem pojechałem do mechanika i mi wytłumaczył, że musiałem po prostu za dużo dolać i to tylko znaczy że wszystko działa ok : )

Edytowane przez dalselv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja juz tak mialem w innym aucie, ze po odkreceniu plyn wracal ponad minimum. W Megane dokupilem plyn, to pozniej sciagalem strzykawka, bo bylo za duzo po lekkim dolaniu. Na zimnym silniku lepiej sprawdzac, a jak na goracym nie jest duzo ponizej min to olac.

 

Łączniki miałem wymieniane 3 razy.

Pompka sprzęgła raz, bo podał wpadał.

Ciekła woda w tylnych drzwiach przez głośnik jakoś.

Wymieniali mi komputer z R Linkiem bo nie szło map zaktualizować.

Mam zakłócenia na kamerze cofania co jakiś czas, tego nie chcą naprawić, bo u nich zawsze jest ok.

Oświetlenie tylnej kanapy brzęczało na wertepach, naprawili.

Chrupie czasem kokpit, jak przez łączenia mostów przejeżdżam. Irytuje.

Edytowane przez insaimz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Dnia 24.06.2019 o 21:53, dalselv napisał:

 

Natomiast największą dolegliwością 1.33 TCE jest "grzechotanie" przy około 2000 rpm i nikt nie wie co to, a występuje dosyć powszechnie.

Niestety też tak mam. Od 1.5 rpm do 2.3 rpm grzechota i chrobota... Nie wiem czy to sprzęgło czy to łańcuch? Czasami przy puszczaniu sprzęgła i mocnym dodaniu gazu jednocześnie, słychać to wiele głośniej. Jazda bez włączonego radia zaczyna być irytująca. Auto nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem bardzo rozczarowany jakością Megane 4. Jestem co chwile w serwisie, ponadto serwis też kiepski i z wieloma rzeczami mydlą oczy bo nie potrafią naprawić. Przecieki naprawiałem już 4 razy i dalej cieknie, a już od tych napraw mam zniszczone drzwi, rysy , trzeszczenie. Serwis mówi na dodatek ze już nie mają pomysłów na naprawe przecieków. 

Moja lista wad tego samochody jest bardzo długa. 

Edytowane przez Meca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekojmia to użyteczne narzędzie ale i tak nie będzie łatwo. Gdyby ktoś się zdecydował na takie kroki to z wielką ciekawością będę obserwował.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem po naprawie i malowaniu tylnej klapy i zderzaka. Klapa bagażnika jest sztywniejsza i zamyka się pewniej oraz nie słychać jej jak się jedzie po nierownosciach.

Wymieniono również listwe ozdobną na drzwiach kierowcy bo skrzypiała.

Został mi tylko jeszcze szyberdach który skrzypi przy otwieraniu Ale tylko czasami ( zależy od temperatury) Ale jak narazie nie chce mi się z tym walczy ;) reszta jest ok. Jednak 1.5dci to był dobry wybór bo nie ma z nim problemów. Od nowości nie dolałem plynu oraz oleju ( od wymiany do wymiany)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!