Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 2 2.0 16v combi jaki ma rozrzad


latirro

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, pierwszy mój post ale mam nadzieję że pomożecie w podjęciu ostatecznej decyzji. Upatrzyłem sobie Megane combi 2.0 16v 135KM z 2008 roku, przebieg około 200tys, interesuje mnie czy te silniki były na łańcuszku rozrządu czy tylko na pasku. Sprzedawca poinformował iż jest łańcuszek, zgłupiałem trochę bo naczytałem się o wymianie rozrządu, kołach zmiennych faz które profilaktycznie dobrze zmienić, a tu przy łańcuchu nie wiem czy się tego obawiać. Chce też auto zagazować, pytanie czy są jakieś mankamenty które dyskwalifikują gaz, słabe gniazda zaworów, brak hydraulicznej regulacji luzu zaworowego? Pomóżcie proszę bo im więcej czytam i szukam tym mniej wiem. Był 2.0 16v na łańcuchu i czy można to spokojnie zagazować? Co ile zmiana łańcucha i jak że zmiennymi fazami rozrządu, występują czy nie.. pozdrawiam serdecznie

 

Edit. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-2-0-16v-135km-6-biegow-lift-climatronic-alufelgi-r17-serwis-gwarancja-ID6BFRSA.html dokładnie chodzi o ten egzemplarz, sprzedawca mówił że osłona rozrządu jest metalowa.. 

Edytowane przez latirro
Brak rodzaju silnika w temacie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, latirro napisał:

Upatrzyłem sobie Megane combi 2.0 16v 135 KM z 2008 roku, przebieg około 200 tys km, interesuje mnie czy te;

   - silniki były na łańcuszku rozrządu czy tylko na pasku,

   - Sprzedawca poinformował iż jest łańcuszek, zgłupiałem trochę bo naczytałem się o,

     wymianie rozrządu, kołach zmiennych faz które profilaktycznie dobrze zmienić,

   - a tu przy łańcuchu nie wiem czy się tego obawiać.

  - Chce  też auto zagazować, pytanie czy są jakieś mankamenty które dyskwalifikują gaz;

       - słabe  gniazda  zaworów,

       - brak  hydraulicznej  regulacji  luzu  zaworowego?

Silnik z łańcuchem rozrządu - był produkowany od 05/2009 r i ma oznaczenie silnika M4R - to jednostka Nissana - Megan III,

Silnik z paskiem rozrządu był produkowany od 1993 r  o oznaczeniu  F4R - jednostka Reno i miał 135 KM , - Megan II ;

   -  w roku 2001  -  dzięki zmianom oprogramowania, moc wzrosła do 140 KM,

  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nie ma możliwości żeby był łańcuch rozrządu.

" Silnik ten jest na łańcuszku rozrządu , także nie ma konieczności wymiany , tym bardziej przy tym przebiegu . Przebieg auta jest w pełni i do samego końca potwierdzony książką serwisową" taką wiadomość otrzymałem od sprzedającego, wszelkie informacje o wymianie paska byłyby w książce więc cała sytuacja robi się już dla mnie trochę podejrzana i dziwna. Samo auto mi się podoba i nawet jeśli czeka mnie na dzień dobry wymiana kompletnego rozrządu i KZFR to nie widzę w tym problemu, nie chciałbym tylko trafić na jakąś nietypową jednostkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może pomyliło mu się z 2,0 dci bo tam jest łańcuch :22_stuck_out_tongue_winking_eye:

Według VIN jest silnik F4R770 więc musi być na pasku.

Samochód był wyprodukowany w 2007 r. a nie jak w ogłoszeniu w 2008. Pierwsza rejestracja była w 2008.03

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne auto. Odpicowany lakier i wszystkie plastiki na czarno, a na tylnej klapie zapomnieli :29_smirk:

Nie patrz na "zewnętrze" bo widać, że było picowane.

Uważaj na handlarza, widać że nie wie co pisze.

- Elektrochromatyczne lusterka boczne (nie ma i nie było)

- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne (jest zwykłe, z wachą do zmiany położenia)

- System Start-Stop (nie ma)

- Światła do jazdy dziennej (nie ma, chyba że jakoś dołożone ale tego nie widać).

Edytowane przez pbet
  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, latirro napisał:

Chce też auto zagazować,

1/ Zawory z hydrauliczną regulacja ;

      -  dobrze współpracuje z instalacją LPG,

      -   wymagają dobrego oleju; np.; Valvoline SynPower 5W40,

      -   wymiany  oleju co 10.000 km,

      -   markowych filtrów oleju; mann, knecht,

2/ Przy wymianie rozrządu ;

     -   KZFR warto zmienić;

     -   simmeringi wałków rozrządu,

     -   simering wału korbowego przód,

     -    koło pasowe wału z amortyzatorem gumowym drgań skrętnych;

            - tylko oryginał lub z wyższej półki,

           -  wymiany zlecić kumatemu mechanikowi od reno ;

           -  bo koło rozrządu wału wraz z kołem pasowym,  jest ustalane przez nową śrubę stożkową,

           -  dokręcaną odpowiednim momentem, na kleju,

3/ Przy regularnym serwisowaniu można przejechać ponad 700 tys km, bez większych napraw,

4/ Skrzynia ma sześć biegów ;

      -  jazda dynamicznie to > 10 l

      -  spokojnie to nawet 7 l/100 km,

5/ Auto b, ładnie się zbiera, silniczek dynamiczny i cichy, równo, ładnie pracuje ,

6/ Koło 2 - masowe , praktycznie niezniszczalne, musiałbyś mocno katować auto, żeby je uszkodzić ,

7/ Oleju nie bierze,

8/ Koszty serwisu - niskie

9/ Dostępność części - b. dobre, jak również bardzo dobre osiągi ,

 

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pbet napisał:

Dziwne auto. Odpicowany lakier i wszystkie plastiki na czarno, a na tylnej klapie zapomnieli :29_smirk:

Nie patrz na "zewnętrze" bo widać, że było picowane.

Uważaj na handlarza, widać że nie wie co pisze.

Dla mnie najbardziej zależy na niezawodnym silniku, 6biegowej skrzyni, reszta to miłe dodatki ;) samochód będzie jeździł Polska-Niemcy po 1300km w jedną stronę więc nie chce sobie kupić bubla, zakładam sobie budżet około 15-16tys na zakup i konieczny serwis, myślałem o 1.6 i jest tego sporo ale ciężko o 6stkę skrzynię, a lekki zapas mocy by się przydał w trasie. chyba że meganka III 1.5Dci, która jak dla mnie jest śliczna ale mechanik straszy kosztami awarii panewek, wtrysków. Taka z przebiegiem ok 250- 300tys byłaby w zasięgu, ale panewki pewnie wypadałoby zmienić żeby się nie martwić, dawno nie miałem takiej rozkminy. 

Dzięki wam za liczny odzew i szczegółową pomoc. Pozdrawiam

Edytowane przez latirro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na długie trasy wziąłbym raczej lagunę II, vel satisa lub ostatecznie Espace. To są auta do połykania kilometrów, meganka będzie bardziej męcząca - fotele, zawieszenie, ilość miejsca w środku zdecydowanie na plus aut, które wymieniłem. Skrzynia 6 biegów w lagunie II będzie z silnikiem 2.0 turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, latirro napisał:

Dla mnie najbardziej zależy na niezawodnym silniku, 6 -biegowej skrzyni, reszta to miłe dodatki

Silnik 2,0/16 V/F4R  -  jest właśnie takim silnikiem, właściwie serwisowany jest nie do zdarcia,

Do czynności zmiany rozrządu dodam;

  - konieczność zmiany paska napędu osprzętu,

  - konieczność sprawdzenia napędu ; alternatora, kompresora, 

Na jego bazie zbudowano ;

  - silnik  F4RT                         -     turbodoładowany o mocy po zmianach do  235 KM i 300 Nm,

  - silnik 2,0 TCe/180 KM      -      z możliwością tuningu do 300 KM i 400 Nm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, meganecoupe02 napisał:

Na długie trasy wziąłbym raczej lagunę II, vel satisa lub ostatecznie Espace. To są auta do połykania kilometrów, meganka będzie bardziej męcząca - fotele, zawieszenie, ilość miejsca w środku zdecydowanie na plus aut, które wymieniłem. Skrzynia 6 biegów w lagunie II będzie z silnikiem 2.0 turbo.

Taka trasa będzie co 1,5-2 miesiące, reszta to kręcenie tzw. w koło komina, do sklepu i z powrotem, dojazdów na miejscu nie mam, jeździć będziemy we dwie osoby +bagaże także wielkość oraz spalanie poza trasą będą dla mnie optymalne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój temat dobiegł końca, kupiłem swoje pierwsze Megane 2 ;) 2008rok produkcji, 1.6 16v, auto sprowadzone z Holandii z instalacją LPG, butla 69litrow netto w zapasie, nie wiem jak to upchneli ale jest ogromna :) szklany, otwierany dach, głębokie fotele, navi, tempomat.. musimy się jeszcze ze sobą oswoić ale pierwsze wrażenie po 400km bardzo pozytywne. Jedynie pedały mogły być trochę dalej od siebie bo szuram hamulec prawą nogą. Teraz pozostaje poszukać polskiej instrukcji bo jest co rozgryzać, od navi po te wszystkie manetki :) dziekuje wszystkim za poświęcony czas, pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezawaryjnej jazdy :)

25 minut temu, latirro napisał:

Jedynie pedały mogły być trochę dalej od siebie bo szuram hamulec prawą nogą.

Zmień buty na węższe.

25 minut temu, latirro napisał:

Teraz pozostaje poszukać polskiej instrukcji bo jest co rozgryzać, od navi po te wszystkie manetki :)

Dział pliki. Forum Twoim przyjacielem.

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!