Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ecodriving


rafallski

Rekomendowane odpowiedzi

Moje doświadczenia z ecodrivingiem trasa Jelenia Góra - Dębiec około 200 km spalanie 3.2 l średnio się jechało około 90 km/h z wyprzedzaniem ale bez butowania.

 

Pierwsza rzecz to wspomniane popuszczanie gazu jest to prawdą, ale nie wiem czy jedynie nie na komputerze, bo ja mam zawsze zaniżone spalanie na komputerze a w rzeczywistości wychodzi więcej.

 

Druga rzecz jak mówią przyśpieszanie na 3/4 gazu w MII 82 KM 1.5 dci to nie spełnia roli bo auta i tak przyspiesza powoli a ilość spalin jest zbyt duża. Czuć poza tym widziałem magików co zarzynali tak sprzęgło i jazda z nimi powodowała mdłości poprzez nadmierne szarpanie.

 

Zmiana biegów jak najszybciej : Jeśli zmieniamy biegi poniżej 2000 rpm to następny bieg znów ciągniemy od dołu a wtedy silnik jest przeciążony radzę to zaobserwować bo np dociągając 1 bieg do 2300 to drugi już lepiej wchodzi wyższe obroty i mniej spala.

 

Czwarta rzecz Święta zasada górkę lub podjazd musisz widzieć o wiele wcześniej nabrać prędkość przed nią a w czasie podjazdu utrzymać prędkość. Tutaj podczas większego podjazdu łatwo zobaczyć że wciśnięty gaz mocno daje ten sam efekt co "delikatnie muskany" ale spalanie i 30 % mniejsze

 

Piąta zasada to nie porozumienie dla mnie jazda na luzie z górki czy podjeżdżanie do skrzyżowania luz to nie jest bieg przecież i tak trzeba myśleć jedynie wrzucić ja światłach jak nogo od sprzęgła boli, a już jakieś wciskanie sprzęgła na zakrętach czy coś to złe nawyki mnie bili na kursach za to :)

 

I ostatnia rzecz hamowanie silnikiem i bezpieczeństwo hamuj do woli ale możesz delikatnie trzymać w tym czasie hamulec i światło stop bd się świeciło ale nie bd mocno hamował a pedały w megane ( wszystkie 3 ) są bardzo czułe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kepa416, ILE?! 3,2l :shock: :roll: Ja rozumiem, że oszczędny diesel i w ogóle no ale bez przesady. Jechałem Bipperem w ogóle nie obciążonym max eko jazdy silnik 1.4hdi 68KM i spalał w granicach 4l ale to była jednostajna monotonna jazda na 5 przy 70km/h. Osobiście Meganą 1.9dci wykręciłem 4,5l jazda w takim stylu jak Twoj na odcinku 80km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

waldek708, Przy maxymalnie sprzyjających warunkach. Płaska, prosta droga, temp ok. 20 stopni, bez klimy, sam z pustym bagażnikiem i wyprzedziłem wtedy chyba z 3 auta tylko. :) Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Nooo, i tempomat dba o niskie spalanie :)

To urządzenie ma za wszelką cenę utrzymać stałą prędkość i spalanie w tym momencie nie jest priorytetem dla komputera sterującego ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio miałem okazję podrózować po drogach naszych zachodnich sąsiadów i zauważyłem, że silnik w moim aucie najmniej pali przy 2500obr/min, na 6 biegu daje to około 140-150kmh, spalanie 5,2l/100km (germańskiego paliwa) :)

Jazda na 6 biegu 110-120 przekłada się na większe spalanie niz przy 140-150 :shock:

 

Ktoś ma podobne odczucia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście tempomat cały czas włączony.

Nooo, i tempomat dba o niskie spalanie :)

To urządzenie ma za wszelką cenę utrzymać stałą prędkość i spalanie w tym momencie nie jest priorytetem dla komputera sterującego ;-)

 

Zgadza się, ale tak się składa, że właśnie przy jeździe ze stałą prędkością jest ekonomicznie. Współczesne tempomaty utrzymując prędkość "dodają gazu" tylko tyle ile trzeba i nic ponad to, czego nie uzyskasz nawet tylko pieszcząc pedał stopą.

Nie będę forsował ecodrivingu na tym forum, bo sam jeżdżę raz tak, że mi 1.5 dCi pali średnio 4.0 a raz tak, że 6.0 bo się spieszę, złe warunki itp. Ale zawodowo jeżdżę tzw TIRem i tam ecodriving przynosi baaardzo wymierne korzyści bo przy różnicach w zużyciu paliwa rzędu 5l/100km i przebiegach od 10 do 15 tys km miesięcznie ma to sens. I właśnie używanie tempomatu na długich płaskich odcinkach jest jednym z kluczy do sukcesu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki ekodrajwing ?

Normalnie z głową trza jeździć :-P . "Wuj" jeździ 15dCi 68 koni i jakoś w 6.0 się mieści,

na tej samej trasie 280km w pełni załadowanym kombi+3 osoby,105koni wyszło nam 4.3 .

Stała prędkość w granicach 110-130 na 6biegu i kilka razy na 150

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zawiązku z tym tematem postanowiłem zrobić dzisiaj mały test eco jazdy. Trasa Poznań Dębiec - Złotów ~ 145km. Jazda z prękością 90-100km/h kilka szybszych wyprzedzeń (czasem nawet 140km/h) dużo jazdy z tempomatem. Średnie spalanie wyszło na poziomie 4,9l. :shock: W porównaniu z normalnym 6,5l robi różnicę. :) Trasa przebyta wolniej o jakieś ~20-30 minut niż przy spalaniu średnim 6,5l. Jeżeli człowiekowi się nie spieszy to pozytywnie odczuje to nasza kieszeń. ;-) Jeżeli byłaby to trasa bez Poznania oraz bez niepotrzebnego wyprzedzania dałbym radę zejść do 4,6-4,7l ale nie wiem czy nerwowo bym wytrzymał taką jazdę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!