Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wentylator chłodnicy - brak pierwszego biegu podczas działania klimy


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Taki problem z samochodem żony jest to 1,5 DCI 90 km z 2011 roku (kombi) ---> samochód chodzi poprawnie do chwili włączenia klimy, sama klima działa prawidłowo (wersja z klimą manualną) natomiast po jej włączeniu nie startuje wentylator (wcześniej startował, zresztą w każdym samochodzie jaki miałem włączenie klimy było tożsama z włączeniem wentylatora). Sam wentylator załącza się na maksymalne obroty, wygląda to tak: po włączeniu klimy zaczyna chłodzić i po kilku minutach załącza się wentylator na maksymalne obroty chodzi jakieś 15 sekund i się wyłącza (i tak co chwilę).

Samochód chcę niebawem sprzedać i nie chce aby kolejny właściciel się z tym męczył ponieważ wszystko jest serwisowane na bieżąco i chciałbym aby tak pozostało :)

Co zrobiłem:

- byłem na corocznym serwisie klimy odgrzybianie + uzupełnienie czynnika (ubyło jakieś 200g przez rok więc dałem wymienić zaworki - tu jest ok

- sprawdziłem bezpiecznik w komorze silnika - ten od niskiego biegu wentylatora - jest sprawny

- przesmarowałem i docisnąłem wtyczkę wentylatora wygląda, że jest ok

 

Nie mam pomysł€ gdzie szukać dalej a nie chce w ciemno wymieniać wentylatora i się potem denerwować, że nic to nie dało. Wentylatora nie wyciągałem i nie sprawdzałem na krótko ale jeśli będzie trzeba to oczywiście to zrobię, dodam że jeśli klima jest wyłączona wszystko jest ok (samochód ma przejechane 190 tys - choć nie ma to znaczenia a dzieje się tak od około miesiąca)

 

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, zybi20 napisał:

wygląda to tak:

 -po włączeniu klimy, zaczyna chłodzić i po kilku minutach załącza się wentylator na maksymalne obroty, 

-chodzi jakieś 15 sekund i się wyłącza (i tak co chwilę).

Stało się tak po wizycie w serwisie klimy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz uszkodzony opornik wentylatora. Po włączeniu klimy powinien chodzić na pierwszym biegu ale , że masz uszkodzony opornik to wentylator nie chodzi. Po zwiększeniu ciśnienia klimatyzacji (związane z uruchomieniem klimatyzacji) sterownik silnika zarządza włączenie drugiego biegu wentylatora i wentylator chodzi bez opornika z największą prędkością. Po spadku ciśnienia wentylator powinien przejść na pierwszą prędkość ale, że opornik nie działa to wentylator nie pracuje a to z kolei  powoduje zwiększenie ciśnienia i sterownik silnika włącza drugi bieg wentylatora.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po wymianie chlodnicy klimatyzacji była w komplecie z czujnikiem Valeo, prawie 2 bieg się nie załącza chyba że 30+ na postoju, co wcześniej prawie zawsze wiała na max. I teraz chłodzi elegancko. Wymieniłem  bo brakowalo żeberk i zapchało się po serwisie klimatyzacji, waliła ciśnienie do 26 28 atm. po wymianie 14 atm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam problem z 1 biegiem wentylatora chłodnicy, nie załącza się z klimą, wcześniej odrazu po włączeniu klimy ruszał 1 bieg. Teraz co kilka sekund odpala 2 bieg na chwilę i tak przez cały czas. Czy to OPORNICA? Może bezpieczniki jak sprawić. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana bez demontażu chłodnicy 

Wyjąć akumulator, oraz jego obudowę, odkręcić rurę od przepustnicy dwie śruby m 6. Odkręcić mocowanie obudowy wentylatora od chłodnicy, dostęp do 2 śrub po zdjęciu dolnej osłony silnika. Odsunąć wentylator z obudową by uzyskać dostęp do opornicy . Śruba mocującą torx znajduje się od strony chłodnicy. Odkręcić, wyjąć opornik. Montaż odwrotnie. Dotyczy 1,2 tce. Pozdrawiam. 

  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

U mnie było identycznie, nie działał pierwszy bieg wentylatora, ciekawe jak długo tak jezdziłem.

Udało mi się wymienić ten rezystor bez rozbiórki akumulatora, nie był przykręcony na śrubkę tylko wciśnięty w obudowę wentylatora i poszło po odsunięciu go od chłodnicy.

Mając odpięte kostki od wentylatora zapaliłem auto bez jakichkolwiek błędów co mnie dziwi, bo co by było np. przy zepsutym rezystorze pierwszego biegu i przekazniku drugiego biegu wentylatora.

Przy zapalonym aucie na podnośniku zauważyłem też dziwny szum wydobywający się z miski olejowej, czy ktoś wie co to może być? Swoją drogą mam łożysko napinacza do wymiany, ale to jest inny hałas.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!