Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze nie. Zobaczę jutro. Byłem dzisiaj u mechanika polecanego w mojej okolicy od renówek. Pierwsze jego pytanie to czy rozrząd był robiony, a jeżeli tak to może źle ktoś go złożył. W przyszłym tygodniu może będzie miał czas to zobaczy mi ten samochód. Co o tym myślicie,może to być rozrząd? 

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówił, że może być o jeden ząbek przedstawiony. Zobaczymy co wymyśli. Zaślepiłem ten króciec na przepustnicy ale zero efektu. Ja daje za wygraną. Jeżeli da radę ten mechanior to naprawić to ok, a jak nie to sprzedam to w cholere bo. Ma mam narazie dość tego samochodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebakos napisał:

X

Szybko nastukałem smartfonem stojąc w korku bzdurę i nikt tego nie zauważył.

Zawory ssące są przesuwane i kontrolowane przez czujnik. To wałek z wydechem jest niemierzalny i ten ząbek może być tylko na nim.

Poprzedni silnik 2.0 bez zaworu miałem w Lagunie od nowej  i nie miałem z nim żadnych problemów robiąc 235 kkm. Drugi właściciel dokręcił jeszcze bez remontu ponad 300 i w tym roku w Niemczech dostał  strzał z boku - kasacja.  Za moich czasów uszkodził się czujnik wału, termostat i czujnik temperatury, oraz opornik dmuchawy na chłodnicy. Żadna cewka, żadna wiązka nic takiego nie miało miejsca. Później się trochę działo, ale wychodzę z założenia, że jak się dba tak się ma.

Nie poddawaj się, chociaż Megane znacznie różni się komfortem i prowadzeniem auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoda mi tego samochodu bo bardzo fajnie się tym jeździ. Różnymi samochodami jeździłem i w tym przedziale cenowym to fajne autko gdyby tylko normalnie jeździło. 

Mam jeszcze pytanie co do tej alpikacji, jest tam przyuczenie przepustnicy z serwomotorem co to jest, a może to powinienem uruchomić. Robiłem przyuczenie przepustnicy ale bez serwo motora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki. Czyli muszę zrobić przyuczenie przepustnicy z serwomotorem. Robiłem przyuczenie ale bez serwomotora i coś tam było słychać w przepustnicy i jest lepiej z tymi wieszającymi obrotami choć nie jest chyba jeszcze tak jak powinno być. Obroty spadają do 1000 i po kilku sekundach opadają powolutku do 750. Na włączonej klimatyzacji schodzą do 1100 i powoli opadają na 900.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem adaptacje przepustnicy z serwomotorem i jest lepiej. Obroty bez klimy spadają do 900 i w momencie zatrzymania samochodu opadają do 750, a z klimą spadają do 1000 i po zatrzymaniu samochodu opadają do 850. Niewiem czy tak ma być czy powinny odrazu zejść do tych 750, 850.

Zostało to przydławienie przy ruszaniu i zmianie biegów. Zauważyłem teraz, że jak ruszam delikatnie to tego dlawienie niema i jak zmienię bieg do 2000 obrotów to też jest ok. Ale przy dynamicznej jeździe już się dławi. Tak jakby sterownik nie nadążał nad zmianą położenia przepustnicy. 

Edytowane przez Sebakos
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Sebakos napisał:

x

Zrobiłeś idealnie.

Przyczyną dławienia może być anemiczny mapsensor. Wtryski podają zwiększające się dawki z opóźnieniem Sterownik reaguje na zmiany czujników błyskawicznie.

Możesz jeszcze zrobić doświadczenie - wyczepić rurę pochłaniania oparów przy przepustnicy. Ten zawór sterujący filtem węglowym otwiera się powyżej 900 obr.

40 minut temu, Sebakos napisał:

Niewiem czy tak ma być czy powinny odrazu zejść do tych 750, 850

Nie powinno od razu zejść. Dodatkowo górny czujnik sprzęgła służy do podtrzymania obrotów ułatwiając łagodną zmianę biegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór pochłaniacza oparów paliwa zmieniłem bo stary był nieszcselny. Taki test już robiłem i nic to nie zmieniło. Podciśnienie na biegu jałowym jest ok 32kpa. Po dodaniu gazu wzrasta ale jak zdejmę nogę z gazu to spada do 18, 20 kPa i powoli wzrasta do 32kpa. Co do mapsensora to spartoliłem sprawę i założyłem ciut za duże oringi na niego i teraz niemoge go wyjąć. Musiałbym zdjąć przepustnicę i od środka kolektora jakoś go wypchnąć. Myślę, że jak bym próbował na siłę go wyciągać to go urwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Sebakos napisał:

ale jak zdejmę nogę z gazu to spada do 18, 20 kPa i powoli wzrasta do 32kpa

Hamujesz obroty, to podciśnienie spada -  to jest prawidłowo. Nie masz gazu więc dolot nie jest tak kruchy, ale zawsze jest ryzyko uszkodzenia gniazda.

10 minut temu, Sebakos napisał:

Po dodaniu gazu wzrasta

On powinien wzrastać bardzo szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Sebakos napisał:

Mam jeszcze pytanie o co chodzi z,, przystosowaniem wieńca koła zamachowego '' 

Nie potrafię odpowiedzieć.

 

2 minuty temu, Sebakos napisał:

po opuszczeniu gazu powinno spadać do tych 18kpa?

Zawsze spada, ale wartości nie potrafię podać. Mógłbym podejrzeć w 1,6 ale przed  chwilą samochód  wyjechał. Dół odczytów jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!