Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Ok, dzisiaj to sprawdzę. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu. 

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd? 

Dnia 2.08.2019 o 06:06, Sebakos napisał:

Ok, dzisiaj to sprawdzę. Powoli tracę cierpliwość do tego samochodu. 

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd

 

Dnia 31.07.2019 o 20:30, Sebakos napisał:

Mógłbyś zmierzyć rzeczywistość na wolnych obrotach. Może tutaj się kryje powolne schodzenie z obrotów.

Sprawdzałem kąt wyprzedzenia zapłonu i na biegu jałowym od 3 do 6 stopni. Jeżeli chodzi on kPa to na wolnych 32 kPa, a jak jadę 90km/h na 6 biegu i hamuję silnikiem to spada do 18 kPa. 

Zauważyłem, że jak odepne wtyczkę od zaworu zmiennych faz to nic się nie dzieje. Na zegarach też żaden błąd niewyskakuje tylko nie jeździłem z tą odpiętą wtyczką. Nie powinien wyskoczyć jakiś błąd

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie trochę mnie nie było i nic z samochodem nie robiłem. Wróciłem wczoraj. Macie jakieś jeszcze pomysły co może być problemem. 

Dzisiaj jeszcze zauważyłem problem z klimą. Rurka co idzie od osuszacz jest cała oszroniona. Co może być przyczyną? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Sebakos napisał:

X

Elektrozawór do wymiany. Może być do 3 stopni. 6 stopni to już znaczne przyśpieszenie bez udziału sterowania elektrozaworu stąd podwyższone obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak można sprawdzić ten elektrozawór? Już go wyjmowałem i po podłączeniu do akumulatora tłok wykonuje ruch. Co może w nim być nie tak? 

2 godziny temu, pbet napisał:

Ja też widziałem szron u siebie. To znaczy, że chłodzi i jest ok.

Jestem pewien, że tak nie było i myślę, że coś jest nie tak. Tylko co? Dodam, że jak wentylator jest ustawiony na trzecim biegu to tego szronu, a nawet bym powiedział lodu niema. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie wiedziałem(nie byłem świadomy), że (szronu) nie ma dopóki sam go nie zauważyłem. Rzadko podnoszę maskę na ciepłym silniku. Ogólnie tylko na zimnym by sprawdzić płyny ale odkąd mam LPG to czasami mi się zdarza i w ten sposób zauważyłem. Wszystko działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sebakos napisał:

Co może w nim być nie tak? 

 

Jest niedomknięty z właściwą siłą i bez sterowania przepuszcza za dużo oleju wypełniającego koło zmiennych faz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za domykanie tego zaworu odpowiada ta sprężyna która jest w środku? Jeżeli tak jest to może na próbę ja trochę rozciągne i zobaczę czy coś się zmieniło w zapłonie. Jak myślisz mogę tak zrobić? Chyba nic się nie stanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Sebakos napisał:

Jeżeli to pomoże to po tej próbie zaraz kupię elektrozawór. 

Bardzo przepraszam

Pomyliłem silnik 1,6 ma do 3 stopni, a 2,0 do 5 stopni. Im uzyskasz mniej tym jest lepiej. Stabilność obrotów +/- 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimny nie sprawdzałem. Wszystkie uszczelki i oringi zmienione przy kolektorze nawet ta pod kawałkiem aluminiowym bezpośrednio przy głowicy. 

Dziwne, że po tym wszystkim niema nic poprawy. Jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to sterownik silnika. Ale, no właśnie ale niemam pojęcia. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź, czy pedał gazu odbija samoistnie do końca, a w następnej kolejności przepustnica do czyszczenia włącznie ze stykami elektrycznymi. Możliwe, że siła sprężyny zwrotnej ma do pokonania za duży opór mechaniczny. Sterownika nie podejrzewam. 

Fajnie by było gdybyś zmierzył na wolnych obrotach ich wahania. Nie powinny przekraczać 30. 

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!