Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Dodatkowo mogą być problemy z czujnikami pedałów, ale to zostaw na później. 

Wolne obroty na klimie są uzależnione od temperatury zewnętrznej i obciążenia alternatora. Minimalne o ok 100 wyższe od biegu jałowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik przy pedałach już sprawdzałem, mam jeden przy hamulcu i dwa przy sprzęgle, wszystkie sprawdzone i działają. Prz klimie mam ok 1000, 1100 i trzeba naprawdę długo czekać jak spadną na 900 i nic niżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy sprawdzaniu spalin u Ciebie sonda regulacyjna pracuje na wysokiej temperaturze i zawartość tlenku węgla jest znikoma, ale w związku z tym brakuje mu mocy.

Wolne obroty bez klimy muszą być zmniejszone, a na niej samoistnie spadną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkreciłem dzisiaj kolektor ssący i wykręciłem świece. Przejechane jest na nich ok. 800km. A z kolektora wyleciało takie coś. 

IMG_20190726_101505.jpg

IMG_20190726_101458.jpg

IMG_20190726_101434.jpg

Wcześnie odsysałem z tego odstojnika odmy tak jak pisałem ok.pół szklanki i więcej nie dałem rady. Jak się dziś okazało było tego syfu dużo więcej. Wymienię wszystkie oringi i uszczelki pod kolektorem i zobaczymy czy będzie jakaś poprawa. Odstęp na świecach był 1mm zmniejszyłem na 0.85.

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Sebakos napisał:

może jeszcze wymienić uszczelki pod kolektorem, jak myślicie? 

I/ Im więcej pewnych/nowych części będzie zamontowane tym szybciej silnik dojdzie do siebie,

 

16 godzin temu, Sebakos napisał:

moja membrana jest bardziej brudna ale co do rozciagnięcia wygląda to podobnie.

II/Jeżeli membrana jest na 100 % cała, nie uszkodzona to jest OK,

     Można profilaktyczne naciągnąć sprężynę zaworu,

 

16 godzin temu, Sebakos napisał:

Zastanawiam się jak to jest z tym podciśnieniem, bo na biegu jałowym jest ok.20 kPa, a przy przyspieszaniu było ok. 90 kPa.

III/ Należy ustalić co czyta Twój komputer,

       a/ Map sensor przeczyszczony oraz szczelnie zamontowany;

IV/ Nagrzewamy silnik do normalnej temperatury ;

      1/ Utrzymujemy przez chwilę prędkość obrotową biegu jałowego;

              a/ Szybko zwiększamy prędkość obrotową silnika, przez duże otwarcie przepustnicy, do ok. 5000 obr./min,

      2/ Utrzymujemy przez chwilę podwyższoną prędkość obrotową silnika - ok. 5000 obr./min;

             a/ Zdejmujemy nogę z pedału gazu, tak by przepustnica zamknęła się całkowicie, a prędkość obrotowa

                 silnika zmniejszyła się do prędkości obrotowej biegu jałowego,

V/ Wnioski - Jeśli obserwowana wartość ciśnienia:

      1/  zwiększała się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko rosła;
      2/  malała, gdy prędkość obrotowa silnika szybko malała - to jest to pomiar ciśnienia absolutnego,
VI/ Jeśli natomiast obserwowana wartość ciśnienia:

      1/  malała, gdy prędkość obrotowa silnika szybko się zwiększała;

      2/  zwiększała się, gdy prędkość obrotowa silnika szybko malała – jest to pomiar podciśnienia,

15 godzin temu, Sebakos napisał:

Pod czujnikiem temp.powietrza też zmienię ten oring.

VII/ Będzie OK,

 

15 godzin temu, Sebakos napisał:

jak wciskam hamulec to obroty silnika rosną, a jak wcisnę kilka razy w tym momencie gdy obroty się zawieszą na tych 1300 to potrafią podskoczyć do 2000 i po puszczeniu hamulca spadają do 1000 i to dość szybko.

VIII/ Uszczelnić połączenie pomiędzy serwem hamulca a przepustnicą,

31 minut temu, Sebakos napisał:

 wykręciłem swiece. Przejechane jest na nich ok. 800 km.

 A z kolektora wyleciało takie coś. 

IX/Jest OK, ale auto jeździ na krótkich trasach, 

        1/ należy wielokrotnie przegonić auto na drodze szybkiego ruchu z wysokimi obrotami silnika,

        2/ para wodna skroplona, zabrudzona. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak silnik ma kzfr. Samochód jest zalany motulem 5w40 i gościu mówił, że odkąd miał ten samochód to jeździł na tym oleju 

Facet jeździł tylko po mieście (tak mówił), a ja jak na razie najdalej jechałem nim 40 km, a przeważnie to 16km do pracy i 16km z pracy. Co do ciśnienia to przy zwiększaniu obrotów silnika wartość się zwiększała, a po zdjęciu nogi z gazu wartości spadały. Czyli komputer pokazuje wartości ciśnienia absolutnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Sebakos napisał:

nie posiadam vakuometru i innego manometru.

To jest zdjęcie poglądowe, celem zrozumienia pojęcia podciśnienia,

Po wszystkich czynnościach może się okazać, że map sensor do wymiany- tylko oryginał. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie będzie poprawy po tych zabiegach to jeszcze raz założę mapsensor od kolegi meganki która jeździ normalnie. Mam nadzieję, że to będzie to i wszystko będzie ok. 

 

Zmieniłem wszystkie oringi i uszczelki, sprawdziłem szczelność samostartem i jest wszystko szczelne, a poprawy niema żadnej. Zastanawia mnie jeszcze pedał gazu, jak można go sprawdzić bo patrząc na jego prace przy diagnostyce to jakoś dziwnie działa. Na biegu jałowy jest 12% i to ok.ale dodając gazu delikatnie nie zmieniają się procenty otwarcia przepustnicy i dopiero po wciśnięciu ok 1/2 skoku pedału wskakuje na 87%. Jeżeli dodam gazu szybciej to pokazuje coś tam pośredniego. Jak ktoś wie jak go sprawdzić po wyjęciu z samochodu pod które piny podłączyć miernik bo oscyloskopu nie posiadam. Mam taki pedał gazu 

renault-megane-ii-2-potencjometr-pedal-dolnoslaskie-sprzedam-484342578.jpg

Ktoś coś podpowie jak sprawdzić pedał gazu po wyjęciu. Nigdzie nie mogę znaleźć rospiski pinów który za co odpowiada. Jeszcze mam jedno pytanie na cewkach w górnej jej części powinny być takie uszczelki u mnie ich niema, czy jest gdzieś możliwość dokupienia tego?

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 16:24, Sebakos napisał:

Zmieniłem wszystkie oringi i uszczelki,

sprawdziłem szczelność samostartem i jest wszystko szczelne,

a poprawy nie ma żadnej.

1/ Czyli ;

    a/ map sensor - jest szczelny,

221807188_Uszczelki20.thumb.png.a62a15afb2efbfa4028e7d94823e7847.png

   b/ uszczelki kolektora ssącego wymienione,

 

Dnia 26.07.2019 o 16:24, Sebakos napisał:

Zastanawia mnie jeszcze pedał gazu, jak można go sprawdzić bo patrząc na jego prace przy diagnostyce to jakoś dziwnie działa.

2/ Dokładny pomiar potencjometru gazu oraz przepustnicy - to raczej tylko oscyloskop przy ;

      a/ czystych stykach ecu,

      b/ czystych stykach potencjometru, przepustnicy,

3/ Potencjometr jest sklejony ( przed wilgocią ) i trzeba zniszczyć połączenie, aby się do niego dostać;

     a/ Najrozsądniej to ; 

          - wymiana wszystkich czujników przy pedałach ;

               ( koszt diagnozy i naprawy przekracza koszty zakupu nowych czujników ),

          -  potencjometru gazu - tylko oryginał.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujniki przy pedałach sprawdzone i 100% sprawne, przy kolektorze ssącym wszystko szczelne. Jedyne wątpliwości mam co do pedału gazu. Postaram się załatwić sprawny na podmianę. A może napisze ktoś za co odpowiada każdy z pinów przy pedale gazu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Sebakos napisał:

Czujniki przy pedałach sprawdzone i 100% sprawne, przy kolektorze ssącym wszystko szczelne.

W jaki sposób je sprawdzałeś?

Można się pokusić o pomiary rezystancji styków czujnikow;

  - przed czyszczeniem,

 -  po czyszczeniu.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozebrałem każdego, przeczyszczony, sprawdzony miernikiem, działają bez problemu. Zresztą to prosty włącznik - wyłącznik. Od hamulca ma dwa obwody i też działaj obydwa obwody. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!