Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Powoli schodzi z obrotów.


Rekomendowane odpowiedzi

Dnia 25.07.2019 o 15:56, Sebakos napisał:

Od samego początku mam problem z obrotami w tym samochodzie. 

Obroty jak w tytule tematu bardzo powoli schodzą do swoich 750 obr.na min.

Do tego potrafią się zawiesić na ok 1300 i tak sobie trzymać do momentu dodania gazu.

Jak zdejmę nogę z gazu przy zmianie biegów to jest chwila jak zaczną opadać i przy delikatnym

dodaniu gazu i odpuszczeniu sama sobie dodaje obrotów tak o jakieś 200 obr.na min.

1/ Jakie wartości rezystancji  mają te sprawne czujniki?

2/ Czynnikami wolno opadających lub wieszających obrotów silnika przy ;

      - prawidłowej szczelności układu dolotowego,

     -  podciśnienia w kolektorze dolotowym na biegu jałowym ( rozgrzany silnik ) 32 do 38 kPa ,

3/ W praktyce  są w 100 % winne ;

      - czujniki pedału sprzęgła, hamulca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojego miernika oporów po zwarciu styków niema. Jeżeli rozbierałeś te czujniki to wiesz jaka to prosta konstrukcja i jeżeli styki są niewypalone to oporu przejścia niema żadnego. Rozbierałem je ale tak naprawdę nie było to konieczne gdyż wcześniej je sprawdziłem miernikiem. Niemniej jednak rozebrałem przeczyściłem styki w środku i te co wchodzą do wtyczki. Wtyczki też przeczyszczone. 

Zapomniałem napisać, że po wymianie wszystkich uszczelek kolektora jak i oringów kPa na biegu jałowym są ok 34kP to chyba teraz jest dobrze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

725, 730 obrotów na minutę. Też chyba nie pisałem ale przed rozebraniem sprawdzałem samostartem i przy czujniki temperatury powietrza zasyssanego zmieniały się obroty silnika,nie dusił się ale nabierał obrotów. Założyłem pod ten czujnik trochę grubszy oring. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 25.07.2019 o 15:56, Sebakos napisał:

Byłem na kompie i nic, zero żadnych błędów.

1/ Wymieniając potencjometr gazu, pozostaje ;

      a/ przepustnica,

      b/  alternator,

      c/  sonda,

2/ Alternator oraz regulator napięcia musi być oryginał,

3/ Opisz jak obecnie zachowuje się silnik ;

     a/ jak jest zimny,

     b/ po nagrzaniu.

    

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Sebakos napisał:

725, 730 obrotów na minutę. 

Masz idealnie 

Zakładam, że przy dużym przyśpieszeniu na drugim biegu napęd zrywa przyczepność.

Jeśli zmiany obrotów na jałowym nie są większe jak +(-) 15 to nie ma co dalej szukać. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty są stabilne. Myślę, że jak bym dał mu mocno w gaz to koła obruci ale mi szkoda. 

Zanim napisałem na forum

sprawdzałem już praktycznie wszystko przy tym samochodzie. Pierwsza sonda bardzo ładne oscyluje, druga stoi na ok 0.6 v.,ale dokładniej nie pamiętam, ładowanie też było sprawdzane na światłach i klimie 13.90 i stoi w miejscu chyba że oddam jakiś odbiornik to na chwilę spaniem ale zaraz się podnosi. Mam wrażenie, że jak silnik jest ciepły to obroty częściej się wieszają. 

Edytowane przez Sebakos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 26.07.2019 o 14:41, Sebakos napisał:

Facet jeździł tylko po mieście (tak mówił),

a ja jak na razie najdalej jechałem nim 40 km,

a przeważnie to 16 km do pracy i 16 km z pracy.

 

29 minut temu, Sebakos napisał:

Pierwsza sonda bardzo ładne oscyluje,

druga stoi na ok 0.6 v.,ale dokładniej nie pamiętam,

ładowanie też byli sprawdzane na światłach i klimie 13.90 i stoi w miejscu chyba,

że oddam jakiś odbiornik to na chwilę spaniem ale zaraziłaś się podnosi.

Mam wrażenie, że jak silnik jest ciepły to te objawy się nasilają.

Silnik należy;

   - zdrowo przegonić,

   - wielokrotnie na trasie z wysokimi obrotami,

   - celem przeczyszczenia katalizatora. 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Sebakos napisał:

Mam wrażenie, że jak silnik jest ciepły to obroty częściej się wieszają. 

Napęd silnikowy przepustnicy jest tylko w górę. Za powrót do zrównoważenia jego siły z nastawą z pedału odpowiada sprężyna zwrotna. To wszystko widać w ECU na clipie. Masz pozycję żądaną do pozycji odczytanej.

Bardzo prawdopodobne, że nie jest idealnie ustawiona przesłona gardzieli przepustnicy do luzu wzdłużnego jej osi i wnosi dodatkowy opór mechaniczny dla sprężyny.

W ubiegłym roku jeden z kolegów miał podobny przypadek w Scenicu. Tak kupił samochód. Po naprawie jego poprzednik się przyznał, że przez trzy lata "fachowcy" tego nie znaleźli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, jabrze napisał:

Bardzo prawdopodobne, że nie jest idealnie ustawiona przesłona gardzieli przepustnicy do luzu wzdłużnego jej osi i wnosi dodatkowy opór mechaniczny dla sprężyny.

To w takim razie co z tym zrobić? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby to dokładnie wyregulować trzeba rozebrać przepustnicę. Poluzować śrubki przysłony i przesunąć wzdłużnie osią od strony napędu. Ustawić w takim położeniu, żeby przy minimalnym naprężeniu ręką zamiast silnika i po puszczeniu sama się przymknęła. Zabezpieczyć śrubki i sprawdzić powtórnie. 

Czy w tej chwili po włączeniu zapłonu ( bez pedału sprzęgła) słyszysz ten charakterystyczny dźwięk wynikający z jej drgania?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

38 minut temu, jabrze napisał:

Czy w tej chwili po włączeniu zapłonu ( bez pedału sprzęgła) słyszysz ten charakterystyczny dźwięk wynikający z jej drgania?

 

Na to nie zwróciłem uwagi ale napewno po zgaszeniu samochodu słychać dwa wachniecia przepustnicy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest przepustnica elektroniczna ;

   1/ każdej wartości napięcia uzyskanego na wyjściu z potencjometru gazu, poprzez sterownik a następnie silnik przepustnicy, 

        przepustnica ma przypisane odpowiednie położenie klapki przepustnicy,

   2/ sterownik analizuje napięcie oraz charakter jego zmian ( szybkość naciskania i zwalniania pedału przyspieszenia)

       i dobiera odpowiednie parametry mieszanki paliwowo – powietrznej,

  3/ wymagane minimalne zamknięcie przepustnicy, określane jest przez odpowiednie napięcie, określone przez producenta,

  4/ po montażu/wymianie przepustnicy, wykonuje się tzw; adaptacje przepustnicy na clipie lub wg;procedury,

  5/ w aso można wgrać aktualny program dla danego sterownika.

  6/ Daj zdrowo po garach;

        a/ wielokrotnie,

        b/ na długich trasach,

        c/ aby silnik i układ wydechowy był prawidłowo nagrzany,

        d/ obserwuj zachowanie silnika,

        e/ po zabiegach, przeprowadź analizę pracy katalizatora/sond ( dobrze by było abyś zamieścił skan ich pracy ).

 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!