Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 

Mam problem  Megane 3 2011r. Co jakiś czas wyskakuje "usterka układu kierowniczego" kierownica robi się sztywna jakby nie było wspomagania. O dziwo robi to przy małych prędkościach lub gdy zwalniam z wiekszych.

Na Autostradzie raczej nie ma problemu dopiero przy deptaniu hamulca ale to tylko czasem. 

Mechanicy odsyłają mnie od jednego do drugiego, jeden doradził wymianę świec, pomogło na 300km i znowu wróciło. 

Dodam że wstawiałem gaz jakoś 1000km przed rozpoczęciem się tego problemu. Gaz w dobrej firmie i dobrej jakości. Znajomy wstawiał równolegle w tej samej Megane i wsyztso ok więc odrzuciłem ten powód ale może niesłusznie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak byłem już o 4 różnych mechaników + serwisie który zajmuje się tylko Renault. Na komputerze o dziwo nic nie pokazuje. Tak jakby nigdy nic się nie działo, nic w pamięci nie ma. W tym serwisie renault powiedzieli że kolumna kierownicza do wymiany, 6 tys. 

Z któregoś polecenia trafiłem do gościa który po podłączeniu stwierdził że najlepiej zacząć od najtańszych rzeczy czyli na początek swiece, potem udać się do gazwonika bo może to być problem przez gaz, a dalej można spróbować "poprawić zimne luty" podobno to pomaga ale nie ma gwarancji na jak długo... Zakładałem w goscicinie (najlepsza renoma w okolicach ) instalacja BRC 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie zimą przy dużych  mrozach (-22) też straciłem wspomaganie po odpaleniu samochodu i komunikat na czerwono awaria układu kierowniczego. Auto zgasilem i ponownie zapalilem ,potem już nigdy to niewystapilo. Bardzo ważne  jest to że było słychać cały czas przekaźnik który głośno cykal w momencie tej awarii.

Podczas pierwszego przeglądu zgłosiłem o tym w serwisie.Po podpięcieu pod Clipa zero błędów.

Profilaktycznie wymienili ten przekaźnik i do dzisiaj spokój.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Cześć,

podepnę się tutaj.

Wysiadło wspomaganie, poprzedzone błędem "usterka układu kierowniczego".

Dziś jak odwoziłem auto do majstra, od razu mi je podpiął pod kompa.

Komputer niby nie widział auta. Mechanik wsunął kartę, nacisnął START, było słychać przez chwilę zapłon - auto już nie odpaliło mimo kilku prób.

Abstrahując od jedynego problemu (wspomaganie), z którym do niego przyjechałem - co się mogło stać po podłączeniu komputera, że auto przestało palić?

Jakieś zwarcie?

Czytałem , że były przypadki (w innych markach aut), że mógł nawet paść sterownik silnika.

Może to tylko chwilowe, jednak teraz obawiam się o zwiększenie kosztów naprawy przez problem, który nie występował do momentu podłączenia komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok.

Auto odebrane.

Brak możliwości odpalenia wg faceta, był związany niby bezpośrednio z tym błędem lub jego następstwem. Tłumaczenie bardzo mętne. Niestety nie mogłem zrozumieć.

Za naprawę zapłaciłem 400zł.

Do książeczki dostałem wpis, że zostało wykonane "programowanie modułu wspomagania kierownicy".

Części żadnych nie wymieniał.

Jak to bywa - dopiero na chłodno (tak, wiem - mogłem zapytać na miejscu) zacząłem się zastanawiać co on dokładnie zrobił i dlaczego moduł się "rozprogramował". 

Wydaje mi się, ze po prostu został mi wymieniony padnięty bezpiecznik.

I teraz pytanie: czy jest jeden bezpiecznik odpowiadający za wspomaganie? Rozpiska z manuala nic o tym nie mówi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa bezpieczniki, jeden 5 A + po zapłonie dla zasilenia elektroniki wspomagania, drugi 80 A dla zasilania silnika wspomagania kierownicy. Oba w komorze silnika ale w różnych puszkach.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!