Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, garść informacji w skrócie. Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to, wyrzuca P0420 co 300-500 km, przy równomiernej jeździe, na ogół na 5 biegu. Kasuję błąd, i ponownie, 300-500 km, i check. Czasem sobie jeżdżę w podpiętym ELM'em. Widzę, że w momencie, kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają, trwa to może 3 sekundy, potem wszystko wraca do normy. Auto nie traci na mocy, wydech dmucha, niby wszystko git. Spalanie też w sumie ma dobre. Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin są dobre. Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności. Czym zająć się w tym momencie? Dodam tylko, że żadne wycinanie kata, tulejki, itp. sztuczki Diabła nie wchodzą w grę. Autko ma być po bożemu. Niech chociaż to będzie wedle jego woli. B) Jakieś pomysły, sugestie? Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość. Będę wdzięczny za pomoc. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin  dobre"

Dobre to znaczy w ogólnej normie.

Szukałabym przyczyny  w układzie zapłonowym ( świece i ich odstęp lub któraś cewka ), tym bardziej, że katalizator był prędzej wymieniany, a przyczyna zawalenia nie została usunięta.

Jaki był odczyt tlenku węgla?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, wartości nie znam. Robiłem kontrolny pomiar, przed właściwym  badaniem okresowym. Poproszę o dane przy badaniu we wrześniu. Rzucę okiem na zabarwienie świec. Cewki są Beru, powinny być w sumie ok. Jedyne co jeszcze skłaniałoby mnie ku układowi zapłonowemu to szarpnięcia, kiedy puszczam pedał gazu, np. aby autko samo się wyhamowało, i kiedy z powrotem naciskam pedał gazu. Jest pojedyncze szarpnięcie w obu przypadkach. Ale, w tej sprawie najpierw zacznę od poduszki skrzyni, ósemki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to wyrzuca P0420 ;

   - co 300-500 km,

   - przy równomiernej jeździe,

   - na ogół na 5 biegu,

Kasuję błąd i ponownie 300-500 km i check

1/ Ten błąd nie dotyczy zapchania katalizatora tylko braku jego właściwego działania,

     Sterownik silnika widzi identyczny skład spalin przed katalizatorem jak i za nim,

     W większości przypadków zachodzi tzw; wypadanie zapłonów,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

 kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają,

 trwa to może 3 sekundy,

 potem wszystko wraca do normy.

2/Szczelność układu wydechowego oraz samego katalizatora jest bardzo istotna przy tym błędzie,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności.

3/ Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników ;

      -  bywa bardzo kosztowne  w skutkach,

      -  grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora,

      -  przy długotrwałym lekceważeniu usterki, katalizator może ulec przegrzaniu,

      -  co w rezultacie może doprowadzić do samozapłonu pod podwoziem auta,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość.

4/ Zalecam ;

      a/ wymianę sondy za katalizatorem na oryginał,

      b/ wymianę świec na zalecane, oraz zapewnienie aby były czyste i suche,

      c/ cewki również muszą być czyste i suche, bez żadnych uszkodzeń mechanicznych i przebić elektrycznych,

      d/ wtyczki na cewkach OK, styki przeczyszczone,

5/ Jeżeli po tych zabiegach dalej nie będzie OK, to do sprawdzenia pozostają wtryski ;

     - czy wszystkie są tego samego typu,

     - przeczyścić styki wtyczek wtrysków,

     - przeczyścić styki ecu,

     - przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciek2010 napisał:

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

To są błędy gromadzone w sterowniku silnika. Część z nich jest skasowana po wyłączeniu zapłonu.

Wystarczy wejść do sterownika podczas pracy silnika i zrobić analizę. Tam również widać wypadające zapłony, które u Ciebie mogą być przyczyną problemów z pracą katalizatora. Jeśli silnik nie połyka oleju można je wyeliminować. Ubytki powyżej 0,5 l/15 kkm są już podejrzane dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Niestety - połyka. :( I to więcej.

Uszczelniacze zaworowe, czy tłoki ? - mi nie pasuje Twój przebieg. Ja mam zbliżony do Twojego i na bagnecie ubytku prawie nie widzę. Jest tak znikomo mały.

Posprawdzaj, czy są jakieś wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie podjezec wypadające zapłony torqiem. Z plej stou sciągamy program advanced renault czy coś takiego to jest dodatek do torq, potem to w torq konfigurujemy i mamy podgląd wielu dodatkowych parametrów. Jest wersja płatna i darmowa, wspiera silnik 1.6, 1.5, 1.2T, 2.0 itp itd.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sciagniete, nie ma silnika 1.4 tce, wybralem chyba 2.0 benzin, i mam m. in. moment obrotowy generowany przez silnik i jak jeżdżę a mam fona w uchwycie to na bieżąco monitoruję doładowanie, moment obr i temp powietrza (ostatnio trochę walczyłem z niskim doładowaniem ale problem już opanowany). Najpierw jeździłem z laptopem i logowaniem w clipie (torq nie pokazywal mi momentu), a teraz clip w domu i se ogladam na komorce. Dodatek darmowy się zwie Advanced TL for renault.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 ile tego oleju silnik pożera? Bo jak dużo to niemożliwe że testy spalin wyszły dobrze. Dodatkowo przy dużym zużyciu oleju katalizator dostaje bardzo po d. i mogło go już przytykać. 

 

@onomatopeja

piszesz że program pokazuje moment obrotowy ;) ale jak to niby wylicza ? Przyjąłeś że twój silnik i 2.0 ma taką samą krzywą jego przebiegu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!