Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie, garść informacji w skrócie. Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to, wyrzuca P0420 co 300-500 km, przy równomiernej jeździe, na ogół na 5 biegu. Kasuję błąd, i ponownie, 300-500 km, i check. Czasem sobie jeżdżę w podpiętym ELM'em. Widzę, że w momencie, kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają, trwa to może 3 sekundy, potem wszystko wraca do normy. Auto nie traci na mocy, wydech dmucha, niby wszystko git. Spalanie też w sumie ma dobre. Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin są dobre. Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności. Czym zająć się w tym momencie? Dodam tylko, że żadne wycinanie kata, tulejki, itp. sztuczki Diabła nie wchodzą w grę. Autko ma być po bożemu. Niech chociaż to będzie wedle jego woli. B) Jakieś pomysły, sugestie? Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość. Będę wdzięczny za pomoc. 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Robiłem kontrolne badanie spalin na stacji, wyszło, że wyniki spalin  dobre"

Dobre to znaczy w ogólnej normie.

Szukałabym przyczyny  w układzie zapłonowym ( świece i ich odstęp lub któraś cewka ), tym bardziej, że katalizator był prędzej wymieniany, a przyczyna zawalenia nie została usunięta.

Jaki był odczyt tlenku węgla?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj, wartości nie znam. Robiłem kontrolny pomiar, przed właściwym  badaniem okresowym. Poproszę o dane przy badaniu we wrześniu. Rzucę okiem na zabarwienie świec. Cewki są Beru, powinny być w sumie ok. Jedyne co jeszcze skłaniałoby mnie ku układowi zapłonowemu to szarpnięcia, kiedy puszczam pedał gazu, np. aby autko samo się wyhamowało, i kiedy z powrotem naciskam pedał gazu. Jest pojedyncze szarpnięcie w obu przypadkach. Ale, w tej sprawie najpierw zacznę od poduszki skrzyni, ósemki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Katalizator wymieniony 3 lata temu, mimo to wyrzuca P0420 ;

   - co 300-500 km,

   - przy równomiernej jeździe,

   - na ogół na 5 biegu,

Kasuję błąd i ponownie 300-500 km i check

1/ Ten błąd nie dotyczy zapchania katalizatora tylko braku jego właściwego działania,

     Sterownik silnika widzi identyczny skład spalin przed katalizatorem jak i za nim,

     W większości przypadków zachodzi tzw; wypadanie zapłonów,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

 kiedy wywala ten błąd, na wykresach sond w Torque, wykres sondy 1 i 2 na chwilę się całkowicie pokrywają,

 trwa to może 3 sekundy,

 potem wszystko wraca do normy.

2/Szczelność układu wydechowego oraz samego katalizatora jest bardzo istotna przy tym błędzie,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Facet, który zakładał nowego kata, jak i cały wydech, mówi, że po tej stronie brak nieszczelności.

3/ Ignorowanie niesprawności sondy lub stosowanie nisko jakościowych zamienników ;

      -  bywa bardzo kosztowne  w skutkach,

      -  grozi to m.in. zniszczeniem katalizatora,

      -  przy długotrwałym lekceważeniu usterki, katalizator może ulec przegrzaniu,

      -  co w rezultacie może doprowadzić do samozapłonu pod podwoziem auta,

4 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Druga sonda lambda, za katem, ktoś ją wymieniał, bo jest łączoną z wtyczką, a nie jako jedna całość.

4/ Zalecam ;

      a/ wymianę sondy za katalizatorem na oryginał,

      b/ wymianę świec na zalecane, oraz zapewnienie aby były czyste i suche,

      c/ cewki również muszą być czyste i suche, bez żadnych uszkodzeń mechanicznych i przebić elektrycznych,

      d/ wtyczki na cewkach OK, styki przeczyszczone,

5/ Jeżeli po tych zabiegach dalej nie będzie OK, to do sprawdzenia pozostają wtryski ;

     - czy wszystkie są tego samego typu,

     - przeczyścić styki wtyczek wtrysków,

     - przeczyścić styki ecu,

     - przeczyścić map sensor oraz zapewnić szczelność jego montażu,

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Andrzej-2010 napisał:

6/ Czy nie ma zjawiska wypadania zapłonów na którymś cylindrze ;

    -  wypadanie zapłonu może być spowodowane złą jakością paliwa,

    -  warto zmienić stację na sprawdzoną.

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Maciek2010 napisał:

Nie byłoby to sygnalizowane błędem w komputerze?

To są błędy gromadzone w sterowniku silnika. Część z nich jest skasowana po wyłączeniu zapłonu.

Wystarczy wejść do sterownika podczas pracy silnika i zrobić analizę. Tam również widać wypadające zapłony, które u Ciebie mogą być przyczyną problemów z pracą katalizatora. Jeśli silnik nie połyka oleju można je wyeliminować. Ubytki powyżej 0,5 l/15 kkm są już podejrzane dla tego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Maciek2010 napisał:

Niestety - połyka. :( I to więcej.

Uszczelniacze zaworowe, czy tłoki ? - mi nie pasuje Twój przebieg. Ja mam zbliżony do Twojego i na bagnecie ubytku prawie nie widzę. Jest tak znikomo mały.

Posprawdzaj, czy są jakieś wypadające zapłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idzie podjezec wypadające zapłony torqiem. Z plej stou sciągamy program advanced renault czy coś takiego to jest dodatek do torq, potem to w torq konfigurujemy i mamy podgląd wielu dodatkowych parametrów. Jest wersja płatna i darmowa, wspiera silnik 1.6, 1.5, 1.2T, 2.0 itp itd.

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam sciagniete, nie ma silnika 1.4 tce, wybralem chyba 2.0 benzin, i mam m. in. moment obrotowy generowany przez silnik i jak jeżdżę a mam fona w uchwycie to na bieżąco monitoruję doładowanie, moment obr i temp powietrza (ostatnio trochę walczyłem z niskim doładowaniem ale problem już opanowany). Najpierw jeździłem z laptopem i logowaniem w clipie (torq nie pokazywal mi momentu), a teraz clip w domu i se ogladam na komorce. Dodatek darmowy się zwie Advanced TL for renault.

lapka2.gif

REGULAMIN - pkt 5.6 literki PL - mireczek01

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Maciek2010 ile tego oleju silnik pożera? Bo jak dużo to niemożliwe że testy spalin wyszły dobrze. Dodatkowo przy dużym zużyciu oleju katalizator dostaje bardzo po d. i mogło go już przytykać. 

 

@onomatopeja

piszesz że program pokazuje moment obrotowy ;) ale jak to niby wylicza ? Przyjąłeś że twój silnik i 2.0 ma taką samą krzywą jego przebiegu ?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!