Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

P0420 - NIE katalizator, więc co teraz. Lambda?


Maciek2010

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

X

Ok. Tak zrobię. Zobaczymy, czy cokolwiek to zmieni... Oby.

lapka2.gif

REGULAMIN - 

5.13    Pisząc odpowiedź kategorycznie zabrania się cytowania w całości treści postu, który widnieje na liście napisanych jako ostatni. - mireczek01

@Sarna1 Jeszcze jedno, naftę wlewać do zimnego, czy nagrzanego silnika? I zakręcam świecę+cewka, czy zostawiam otwarte na te 10-12h?

Edytowane przez Maciek2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nafta spłynie do oleju. Na taki mały tłok powinno się wlać o połowę mniej niż wskazał kolega. Powinieneś zmierzyć kompresję. Na tym etapie nie wiadomo co się tam dzieje. Z jednej strony 10W jest lepszy do silnika z dużym ubytkiem oleju, ale z drugiej strony jest przesunięta charakterystyka pracy koła,jak również praca napinaczy zaworowych. Żeby decyzja była słuszna trzeba poznać ciśnienie oleju za pompą smarowania. 

Masz jakiś wyciek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciek2010 napisał:

Obecnie mam 3 Beru i jedną z logo Renault, ale nie wygląda jak Beru.

Proponuje aby ;

   1/ wszystkie cewki były beru,

3 godziny temu, Maciek2010 napisał:

zmianie z 10 na 5W40?

   2/ zamiany oleju 10W40 na markowy 5W40 ponieważ ;       

          -  olej 10W-40 bardziej gęstnieje na mrozie, co utrudnia rozruch,

         -   wolniej dociera do węzłów smarowania,

         -   ma  gorsze własności w porze zimowej,

         -   jest bardziej niż 5W-40 podatny na zużycie,

         -   bardziej zmieniają się jego parametry ( m.in. lepkość) pod wpływem eksploatacji.

   3/ Tak więc wg; mnie jest to bardzo dobry pomysł,

   4/ Olej markowy to np; Valvoline Syn Power 5W40;

        -  zamiast płukanki, skracamy okres wymiany oleju do ok; 6000 km,

41 minut temu, jabrze napisał:

Z jednej strony 10W jest lepszy do silnika z dużym ubytkiem oleju, ale z drugiej strony

jest przesunięta charakterystyka pracy koła ( KZFR)

jak również praca napinaczy zaworowych.

Żeby decyzja była słuszna trzeba poznać ciśnienie oleju za pompą smarowania. 

5/ Napinacze zaworowe;  czyli rozumie że masz na myśli hydrauliczne popychacze zaworów;

      - dla ich poprawnej pracy, olej o wyższych parametrach ma bardzo duże znaczenie,

6/ Wszystkie zalecenia ze środy z godz;18,00 są nadal aktualne.

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

5/ Napinacze zaworowe;  czyli rozumie że masz na myśli hydrauliczne popychacze zaworów;

      - dla ich poprawnej pracy, olej o wyższych parametrach ma bardzo duże znaczenie. 

Dokładnie tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhh....

11 godzin temu, Sarna1 napisał:

piszesz że program pokazuje moment obrotowy ;) ale jak to niby wylicza ?

pytaj się inżynierów reno projektujących ten silnik, ale pewnie albo jest jakiś czujnik który zbiera dane i potem komputer podstawia do jakiegoś wzoru i wypluwa moment. Najwidoczniej silnik 2.0 wybrany w ustawieniach (podobnie było jak wybrałem 1.2Tce), daje odczyt z tego czujnika który jest potrzebny żeby torq wyświetlił moment obrotowy na ekranie smartfona. Mi tyle wystarczy i nie zagłębiam się w to. Sam torq nie ma w ogóle wyświetlania momentu dopiero dodanie tej wtyczki mi to umożliwiło. A wybór silnika we wtyczce dodaje PIDy (czyli wtyczka łączy się z odpowiednimi czujnikami w aucie których sam torq nie posiada) i jest w stanie wyświetlić mi dane z nich na wyświetlaczu co w tym skomplikowanego?. Tak nie muszę ciągle z laptopem i clipem latać do garażu tylko sobie komórką sprawdzam to co mnie interesuje i wiem że torq to obsłuży. Mi wyszło że czujnik sterowania turbiną nie steruje gruchą (po uprzednim sprawdzeniu gruchy strzykawką że jest sprawna), tak jak powinien sterować (doładowanie miałem koło 0.4-0.5 bar max). Po wymianie zaworu sterowania turbiną, wyczyszczeniu MAP sensora (nie był bardzo ubrudzony ale wyczyściłem) i wymianie czujnika doładowania (tu wymiana pro-forma był sprawny ale nowy oryginalny kupiłem za 90 zł w dużej promocji).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, onomatopeja napisał:

Po wymianie zaworu sterowania turbiną,

wyczyszczeniu MAP sensora (nie był bardzo ubrudzony ale wyczyściłem)

i wymianie czujnika doładowania (tu wymiana pro-forma był sprawny ale nowy oryginalny kupiłem za 90 zł w dużej promocji).

Map sensor i czujnik doładowania to jedno i to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!