Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl

Piotr.fy

Megane IV phI Różnica pomiedzy 1.3 tce 115 vs 140

Recommended Posts

Czy jeździł ktoś meganką 1.3 tce 115 vs 140 ? Jakie wrażenia z jazdy? Czy jest sen dopłacać do wersji 140 konnej. Mam informację że silniki niczym się nie różnią tylko oprogramowaniem sterownika. Może zamiast przepłacać w salonie za 140 koni kupić sterownik od wersji 140 konnej. Chyba pasuje plug & play i cieszyć dodatkowymi kucykami i niutkami. Może ktoś zna oznaczenia sterownika 115 i 140 konnej. Może ktoś z forumowiczów robił taki zabieg? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plug & play to pasuje ale np. myszka do laptopa. W autach sterowniki silnika zgrywane są z immobilizerem, więc po wymianie trzeba to ogarnąć. W nowych samochodach  to raczej nie będzie tanio, cena sterownika z wersji 140 KM i kodowanie będzie kosztować i przepada gwarancja. Lepiej dopłacić w salonie do mocniejszej wersji. Jaka jest różnica w cenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory kiedy oferowano kilka wersji silnikowych nigdy nie było tak, że różniły się tylko oprogramowaniem. Gdyby to było takie proste to wystarczyłoby pojechac do tunera na wgranie nowej mapy. Zreszta zobacz sobie na możliwości tuningu wersji 115KM i 140KM. Jeśli byłyby to te same silniki to z wersji 115KM zrobiłbyś 160KM, ale to samym softem nie da się wykonać. Dołóż zatem odrazu do wersji 140KM, będziesz zadowolony, dynamika jest bardzo fajna a spalanie na przyzwoitym poziomie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik niezależnie od mocy to ta sama konstrukcja "toćka w toćkę" niezależnie czy zamontowany w Mercedesie czy w Dacii czy w Nsisanie różnice są tylko w komputerach sterujących i w sofcie. Podobnie jak było 1.6 TDI z grupy VW moce od 75 do 120 koni. W tym przepadku od 100 do 163 koni. Podobno Mercedes przyłożył się do opracowania softu i jest całkiem inna kultura pracy jednostki niż w Renówkach. Rozmawiałem z jednym z tunerów powiedział żeby pytać za pół roku może już będą wiedzieć jak wygląda soft i jak da się go dostroić. Nowy komputer sterujący to wcale nieduży koszt. 1.3 tce w Kadjarach minimum 140KM kwestia zgrania z immobilizerem.   https://allegro.pl/oferta/sterownik-komputer-silnik-1-3-tce-scenic-iv-kadjar-8307534724


 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie dokładnie. Silniki różnią się, np 1.5 w wersji 86kM i 105KM mają sporo różnic (wytrzymalsze elementy w mocniejszej wersji - doczytaj sobie z forum, była lista różnic, począwszy ot tłoków itd), potem osprzet też jest inny, inne wtryski, turbo. VW 90KM - nie wyciągniesz z tej wersji tyle co z 105KM.

Gdyby to było tak banalne jak piszesz ludzie kupowaliby najsłabsze wersje, jechali na zmianę softu i śmigali..

Kup sobie 115KM i wyciągnij z niej 160KM ciekawe jak to zrobisz softem skoro silnik wg Ciebie jest ten sam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piotr.fy - weź się zastanów - jest inny osprzęt, a np korby w wersji 160KM są inne niż w 115KM.

Wystarczy przejrzeć dokumentacje serwisową i dialogys (no inne numery części składowych silnika).

Edytowano przez MarcinDe

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

turbo i IC są chyba takie same dla 115/140/160

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.10.2019 o 20:33, Piotr.fy napisał:

Silnik niezależnie od mocy to ta sama konstrukcja "toćka w toćkę" niezależnie czy zamontowany w Mercedesie czy w Dacii czy w Nsisanie różnice są tylko w komputerach sterujących i w sofcie. Podobnie jak było 1.6 TDI z grupy VW moce od 75 do 120 koni. W tym przepadku od 100 do 163 koni. Podobno Mercedes przyłożył się do opracowania softu i jest całkiem inna kultura pracy jednostki niż w Renówkach. Rozmawiałem z jednym z tunerów powiedział żeby pytać za pół roku może już będą wiedzieć jak wygląda soft i jak da się go dostroić. Nowy komputer sterujący to wcale nieduży koszt. 1.3 tce w Kadjarach minimum 140KM kwestia zgrania z immobilizerem.   https://allegro.pl/oferta/sterownik-komputer-silnik-1-3-tce-scenic-iv-kadjar-8307534724


 

 

Miałem okazję przez pewien okres czasu jeździć A200 z 1.3 (163KM) i co do jego kultury w Mercedesie polemizował bym. Silnik ten dostawał nieprzyjemnego rezonansu w pewnym zakresie obrotów, w MIV tego nie uświadczyłem. Natomiast automat w A klasie był lepiej zgrany niż ten w Renault…

 

P.S.

Nie wiem jak podchodzi do tego grupa Renault/Nissan, ale auto, które wcześniej użytkowałem Ford Focus MK3FL 1.5 posiadał dwie moce: 150KM i 182KM. Wiele ASO za dopłatą „zmieniało soft” i można było, się cieszyć „większą mocą”. Dodam, że już wersja 150 na hamowni miała te 10-15 koni więcej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie warto dopłacić do 1.3 TCe 140 KM. Silnik fajnie się zbiera i jest czym jechać. Nie jeżdżę co prawda TCe 140, ale bliskim konkurentem i jest pod wrażeniem jak się zbiera silnik z 4 czy 5 biegu na elastyczność od samego dołu.... Jeśli jeździłeś do tej pory czymś wolnossącym o pojemności np. 1.6 16V, po przesiadce na 1.3 TCe 140 będziesz zachwycony osiągami i nie wrócisz już do silnika 1.6 16V który adresowany jest dla dziadka po zawale....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie 140 KM. przed zakupem śmigałem 115 i 140 - różnica jest bardzo duża szczególnie na dole i przy pełnym obciążeniu na autostradzie - nie ma porównania. Natomiast wcześniej miałem 1.6 w Megane III i teraz nie mam pojęcia jak ja mogłem tym paliwożernym mułem męczyć się 5 lat..... Moment obrotowy skandal czyli 145 Nm przy ponad 4 tyś obrotów czyli dno. Żeby jakoś wyprzedzać trzeba mieć 4-5 tyś obrotów co strasznie męczy hałasem i kosztami paliwa, poza tym kto normalny tak na co dzień jeździ. W 1.6 miałem wybór albo jeździć jak dziadek i spalić w mieście 8-9, albo w miarę normalnie w sensie mocy i spalić 11-13 litrów - KOSZMAR.

Teraz 240 Nm przy 1,5 tyś obrotów i o dziwo tak faktycznie jest, za każdym razem jak przyśpieszam to chapa i się chacha. Spalanie też ok, wiec polecam....

 

Już nigdy nie kupię auta z wolnossącym motorem, no chyba ze mnie będzie stać na 5-6 litrowy...

Edytowano przez satisati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam wersje 140 km i spalanie mam 7.3 litra krótkie trasy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...