Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chce kupić Megane IV


ChetnynaMegan

Rekomendowane odpowiedzi

13 godzin temu, ChetnynaMegan napisał:

Jest tu ktoś, kto zrobił na tym silniku 1.3 TCe 100 tysięcy?


Mój kolega zrobił, jest przedstawicielem handlowym zrobił 110 tys i wymienili mu na nowy. Robił tylko zawieszenie - łączniki dokładnie, silnik zero problemu... Auto generalnie nie dbane wcale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śmieszne skąd Renault wzięło te niskie spalania. Testy wykonane chyba na podnośniku. 1.6 dci powinien mieć średnie spalanie ok. 5 l, a nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 8 l/100 km.

Mam również Lagunę III z silnikiem 2.0 benzyna M9R i ona pali podobnie więc coś tu jest nie tak. Ogólnie porównując jakość auta to Laguna jest lepiej wykonana mimo że starsza generacja. Ale tak to już jest że co nowsze to gorsze - oszczędności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitrek 

Sorry ale porownujesz rzeczy nieporównywalne. Spalanie może być od 5 do 15 litrów w zależności od stylu jazdy i warunków. To, że ktoś ma w jakimś aucie takie spalanie o niczym nie świadczy. Zareczam ci, że ten Hyundai maiłby u mnie >10 litrów na setkę.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, czajkus1 napisał:

Śmieszne skąd Renault wzięło te niskie spalania. Testy wykonane chyba na podnośniku. 1.6 dci powinien mieć średnie spalanie ok. 5 l, a nie udało mi się jeszcze zejść poniżej 8 l/100 km.

Mam również Lagunę III z silnikiem 2.0 benzyna M9R i ona pali podobnie więc coś tu jest nie tak. Ogólnie porównując jakość auta to Laguna jest lepiej wykonana mimo że starsza generacja. Ale tak to już jest że co nowsze to gorsze - oszczędności. 

Łap kolego, specjalnie dla Ciebie zrobiłem ten kolaż :) 

1.6dci 130KM, od nowości w moich rękach.

20191205_193346.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym oceniał silnik pod kątem budowy, danych technicznych (tych podanych przez producenta na papierze) to też bym mógł PT przyznać 3x silnik roku.

Już  w prasie motoryzacyjnej po testach długodystansowych takich "różowych" opinii nie ma.

 

Silnik Forda 1,0 EB też zachwalali inżynierowie i też dostał ileś razy "silnik roku" - a teraz jak samochody mają coś przy nim robić.

 

Nie chwalę 1,2TCe - bo mnie szlag trafia jak patrzę u żony na spalanie (jeździ tylko w mieście). Na razie co do 1,3TCe się nie wypowiadam bo nim nie jeździłem, a po drugie jest za krótko na rynku.

 

Adam ale to nie są spalania średnie - takich prędkości nie osiąga się w mieście. No i my piszemy o 1,2, a ty wyskakujesz z 1,6Dci. Dieslem to żaden wyczyn.

A jak z żona jechaliśmy do Łodzi i średnia prędkość była chyba 67,8 to też było spalanie 5,1, a już po 2 tygodniach miasta jest 9,3 (za to średnia coś koło 20-25km/h).

Tak, że niestety fizyki nie oszukasz.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież kilka postów wyżej kolega czajka narzekał na spalanie w 1.6 dci właśnie, więc jak najbardziej w temacie. A że tce potrafi spalić, to wiem, bo mam też Captura 1.2 tce etc 120 i tam średnio jest ponad 7/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Adamsxxx, to spalanie to tylko trasa, widać to po średniej prędkości. Teraz skasuj licznik i wykonaj te same przebiegi w mieście ze średnią prędkością poniżej 20 km/h. W trasie to i mocną benzyną można spalić tylko ok. 5 l na 100 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się wyłączam, nie mam zamiaru nic nikomu udowadniać. Chciałem tylko zanegować twierdzenie że nie da się mało spalić. Bo się da i to w jeździe miejskiej również

20191205_221856.jpg

A to niżej z talismana 1.8 225 również po mieście.

20191031_120918.jpg

Edytowane przez adamsxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym jeździć po takim mieście w którym średnia prędkość to 45km/h ;) Sam jeżdżę po oswiecimiu i okolicach który raczej nie jest dużym miastem a średnia mam ok 35km/h także to spalanie to na pewno nie w prawdziwym mieście 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pitrek

 

Zrobiłem taki test - przez miesiąc jeździłem do pracy w trybie eco - jak totalna dupa. Miałem wynik w granicach 90-punktów, co we Wrocławiu przy dużym natężeniu ruchu uważam za mego wynik (hamowanie przed pasami i punkty lecą mocno w dół). Średnie spalanie na dystansie ok. 500 km - 10.3 l/100 km. 

 

Po miesiącu przełączyłem na tryb sport i jazda. Jak tylko się silnik zagrzeje to nie oszczędzam mu obrotów. Ruszam i przyśpieszam dynamicznie, chociaż przez korki za bardzo nie mam gdzie :) Spalanie? 11.3 l/100 km. W obu przypadkach średnia prędkość taka sama - 16 km/h, opony też - 225/40R18. Jedyna różnica, że temperatura mocno spadła w tym czasie.

 

Styl jazdy swoje, ale możesz jeździć non-stop w korku, tak jak ja albo jak mój kolega, ma 50 km do pracy z czego 40 km jedzie Autostradową Obwodnicą Wrocławia. 

 

To zawsze będzie kwesta indywidualna. Dane producenta to najbardziej optymistyczna wersja, życie zazwyczaj tak nie rozpieszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ja bym mieszkał w mieście gdzie średnia wychodzi 46km/h to bym był w siódmym niebie - u mnie średnia jest w granicach 20-kilku km/h.

No aż poszedłem zrobić zdjęcie:

I spalanie jest jak na obrazku.

20191207_183247.jpg

 

Oczywiście że da się spalać mniej - tylko mnie rozpier...a ta "niby ekologia" tych downsizing'owych silników.

Piszę któryś raz z kolei - w tym samym mieście, myślę że przy większej dynamice jazdy (Megan'ką jeździ żona) Chryslerem 300C 5,7 spalam średnio 19lPb na 100 (a że jest na LPG to mam spalanie 22-23 l/100).

No to gdzie tu kur..wa logika - 5 razy większy silnik, moc 2,6 raza większa, auto cięższe o jakieś 700kg - a spalanie niech będzie że 2 razy takie. Więc gdzie ta ekologia i ekonomika tych silników. A no i technologia silnika to jakieś 30 lat różnicy.

Edytowane przez MarcinDe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!