Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chce kupić Megane IV


ChetnynaMegan

Rekomendowane odpowiedzi

No to ja śmigam, jestem BARDZO zadowolony i nic z "typowych usterek" mi nie wystąpiło... silnik 1.3 140 KM to dla mnie poezja poezji (wcześniej miałem muła 1.6 w MIII wiec może dlatego), drzwi szczelne, maska równa, nic nie skrzypi - nawet tapicerka cicha, lakier ok, spalanie też ok, za tą cenę super auto......

 

Brakuje mi tylko do szczęścia świateł mijania i drogowych LED ale cóż nie zapłaciłem za nie :-)

 

Ja jestem bardzo zadowolony i polecam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze słyszeć że masz udany egzemplarz, wygląda na to że już po ponad 3,5 latach produkcji wszystko powinno być poprawione.  Najgorsze jest pierwsze 2-3 lata, tak i jest niemal zawsze w Renault.... Mój mechanik u którego serwisuję ponad 10 lat samochody, który cieszy się bardzo dobrą opinią w rejonie zawsze mi powtarzał że Renault to klątwa, a polecał bardzo Peugeota / Citroena....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko ja, mój jest z końca 2018 roku, mam  sąsiada, który ma IV i jego syn też, znajomy również śmiga i wszyscy zadowoleni. Więc to demonizowanie jest dziwne. Ja jestem bardzo wymagający jeśli chodzi o detale i jestem zadowolony.. Ba nawet jestem zdziwiony na plus pewnymi rzeczami:

 

1. Kilka dni temu dostałem informację na desce, że nieprawidłowo działają czujniki parkowania i że trzeba je sprawdzić - wychodzę z auta a tu lód na jednym czujniku - zdrapałem paznokciem komunikat i żółty klucz zgasły. Fajnie, że jest autodiagnostyka co bym ściany nie przestawił w powodu wadliwego działania czujników.. PLUS dla RENAULT

2. Innym razem ruszam pod górę (oczywiście auto trzyma systemem wspomagania ruszania pod górę) i mi zgasł, wciskam sprzęgło, a ono w ułamku sekundy samo odpala, nawet nie zdążyłem przesunąć ręki w kierunku przycisku.

3. Ruszanie z automatycznego ręcznego to przyjemność, a nie ból jak np. w C5 bo nie trzeba przełamywać oporu bo auto odpuszcza ręczny w odpowiednim - wcześniejszym czasie. Więc ruszam i nie czuje oporu - SUPER.

4. Ostatnio 5 osób bagaż, a auto bez trudu na autostradzie utrzymuje 150 pod górę na tempomacie, nawet moja Evanda z silnikiem 2.0 tego nie potrafiła...

5. Wyprzedzanie to przyjemności nie trzeba obrotów utrzymywać ponad 4 tysiące jak w wolnossących jednostkach.

6. Tapicerka WCALE nie skrzypi czym jestem zdziwiony bo w aucie brata za 180 tyś skrzypi..

7. System wolne ręce działa idealnie, auto zapala oświetlenie, również w lusterkach cofania oświetlając bok auta, jak się zbliżam i wszystko widać co w naszym wiecznie ciemnym kraju ma znaczenie.

8. Bagażnik w moim kombi jest naprawdę duży i ta obniżana podłoga, o której przypomniałem sobie po prawie roku - SUPER :-)

9. Sprawność hamulców i pewność hamowania - bajka..

10. Mapy dokładne, Android auto, informacja o korkach - fajna sprawa i dobrze działa - ominąłem już ich wiele..

11. Aktualizacja map i oprogramowania R-link z PEN-a , a nie jak w KIA- 2 godziny w ASO z uruchomionym silnikiem.

12 Bardzo wygodne fotele - zero bólu krzyża, takich foteli które nie powodują bólu nie miałem w żadnym aucie .

13. W końcu wydajna klima - przyjemny chłodek bez konieczności ryku wentylatora tak jak to było w Megane III

no i 14. SUPER WYGLĄD ale to już subiektywnie...

 

ITD...

 

Jedna rzecz mi się nie podoba - te idiotyczne umiejscowienie tempomatu i ogranicznika prędkość, które włączam często przez przypadek. Nie potrafię zrozumieć dlaczego skoro sterowanie jest w kierownicy nie mogli tam dać włączania. Ktoś się uparł z tym rozwiązaniem bo w III też mnie to wieniało... 

 

 

 

No i na to wszystko 5 lat gwarancji i bezpłatne serwisy - czego tu chcieć więcej...

 

 

 

 

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest taka, ze na forum z reguły wchodzą ludzie którzy mają jakiś problem z autem - dlatego na forum większość wiadomości to "marudzenie". Dokładnie tak samo jest na forach innych marek. Zwyczajnie ludzie którzy nie mają potrzeby tutaj nie wchodzą i tyle..

Edytowane przez Zurad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewentualnie jak napiszesz, że te auta, poza pewnym odsetkiem występującym w każdej marce, są niezawodne i dobre, to zostaniesz nazwany fanboyem ślepo zapatrzonym w markę:)

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rocznik 2020 poszedł w górę bo EU nałożyła od 1 stycznia ostre limity i jak nie będzie średnia dla całej produkcji 95gCO2/km lub mniej to płacą karę.

 

Ja nie mam problemów z Meganką żadnych, a wchodzę na forum dla rozrywki i z ciekawości. Często po to żeby poczytać co u innych się psuj, żeby zobaczyć czy u mnie działa OK.

 

A jak w Peugeocie nie słychać silnika to ja mam w taki  razie za duże wymagania akustyczne (dla mnie to jest kosiarka i tyle), a o silniku w Fordzie to już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, MarcinDe napisał:

A jak w Peugeocie nie słychać silnika to ja mam w taki  razie za duże wymagania akustyczne (dla mnie to jest kosiarka i tyle), a o silniku w Fordzie to już nie wspomnę.

Przewyższa osiągami grubo silnik Renaultowski o tej samej pojemności, spalanie blisko 2 litry w dół na każde 100 km, ceniony za trwałość, brak turbo dziury jak w 1.2 TCe i 3 x silnik roku......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mayn daj już spokój z tym 1.2 PT, jak porównasz do 1.3TCe to już tak różowo nie jest. Ceniony to on jest przez dziennikarzy, którzy tylko przez chwilę testują. Rzut oka na forum Peugeota: < zobacz > sam wątek problemów z paskiem rozrządu ma 255 postów, a w innym wątku zobacz jak wyglądają zawory po przebiegu 55kkm, dramat. Na dziś 1.3 TCe jest lepszym wyborem. Wiadomo każdy chwali swoje, ale trochę obiektywizmu nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o tym iż zanim kupiłem samochód że dowiadywałem się w kilku salonach odnośnie łuszczących się pasków rozrządu.  Na początku 2017 roku problem  został całkowicie wyeliminowany, jak również problem NIE występował we wszystkich silnikach, tylko w tych do których założono wadliwy pasek od jednego z dostawców (było kilku dostawców pasków).  Zobaczymy jakim silnikiem będzie 1.3 TCe, póki co dopiero rok jest w ofercie i przebiegi na obecną chwilę nie są większe niż 20-30 tyś km.......a tyle bez problemu robił nawet Zaporożec :-) Na obiektywną ocenę potrzeba minimum 3 - 4 lat..... 1.2 TCe też był zachwalany mega na początku, czas pokazał po latach że żłopie olej.... W ASO masowo wymieniają na gwarancji te silniki nawet w Kadjarach które weszły latem 2015. Z tego co wiem poprawiono silnik w 2 połowie 2016 roku......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja napisze tak, styl jazdy mam ten sam, Megane III 1.6 z mulastym silnikiem paliła mi 9,5 litra i dawała ZERO przyjemności - wieczny brak mocy albo huk silnika - do wyboru. Teraz auto pali 7-7,5 litra i ma jeszcze spory zapas mocy oraz ZERO turbo dziury jak w ropniaku....

 

Jeszcze raz powtórzę - jestem Bardzo zadowolony...

 

Inny temat jak ktoś ma 1,2 który pije olej, czy 1.6 który nie jedzie - wtedy bym miał może i inne zdanie....

 

Faktem jest, że największą frajdą jest tu silnik - chapa i się śmieje za każdym, razem jak dam w palnik, a auto jedzie i przy tym nie pali średnio 15 litrów jak wolnossące odpowiedniki z takim momentem obrotowym...  Zatem mogę przyśpieszać jak lubię i nie trzymać się za portfel...

A trwałość cóż zobaczymy, myślę że po doświadczeniach z 1.2 i uwzględniając fakt w ilu modelach i markach montują ten silnik to raczej plamy nie dali.. Test co prawda laboratoryjne obiecują 300  tyś bez poważniejszych napraw - zobaczymy..

 

https://francuskie.pl/nowy-silnik-renault-daimler-1-3-tce-hr13-trafia-do-renault-megane/

 

Jedna przestroga, autem zrobiłem 2000 tyś km wyłącznie po mieście - odległości 3-5 km, w tamtym tygodniu wyjechałem na trasę i nagle zauważyłem momentowy (5-10 sekund) nagły spadek mocy (częściowo odcięte turbo) i dużo białego dymu z tyłu auta więc wypalił się GPF   i tak sobie myślę, że przy wyprzedzaniu mógłby być problem, chyba, że nie dokonał by tego przy gwałtownym przyśpieszaniu (wyprzedzałem ale spokojnie bo miałem dużo miejsca)... zobaczymy

Edytowane przez satisati
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież artykuł jest z 08.2018, czyli zanim ktokolwiek sprawdził ile rzeczywiście ten silnik spala, a jak wiadomo w dzisiejszych czasach foldery reklamowe producentów samochodów obiecują gruszki na wierzbie i zapewniają spalanie na absurdalnym poziomie. Myślałem, że już nikt nawet nie zwraca uwagi na oferowanie spalanie przez jakiegokolwiek producenta (nie tylko Renault), bo wiadomo przecież, że to bujda na resorach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NA foldery nie patrzę, przecież pisałem, że pali mi w mieście 7-7,5 i uważam to przy takim momencie i mojej nodze za DUŻY sukces......

 

Kiedyś moja żona wracała z imprezy 35 km trasy, jechała przepisowo i spalił jej 4,2 litra mi się to nigdy nie udało.. . :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!