Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czarna i morka końcówka rury wydechowa i biały śmierdzący dym


Jack_1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Megane IV 1.2 TCE 130 KM - auto ma 2.5 roku.

Zauważyłem już jakiś czas temu, że końcówka rury wydechowej od środka jest cała czarna i morka. Po wzięciu na palec jest na początku morka a potem wysycha zostawiając jakby czarną sadzę.

Dodatkowo z rury wydechowej na postoju wydobywa się duża (jak na mój gust) ilość białego dymu (widać go w lusterku stojąc na światłach)

Nie wiem czy to para wodna, ale jego zapach jest dość intensywny i nieprzyjemny. Wystarczy parę sekund wjazdu do garażu i garaż jest zasmrodzony tym zapachem.

 

Byłem pół roku temu w Renault z tym problemem (samochód na przedłużonej gwarancji) i stwierdzili, że to normalne z analizy nie wyszło nic niepokojącego.

 

Dodam, że kolega ma Megane 1.3 TCE 140 KM (ten nowszy silnik) i rurę ma suchutką oraz bez żadnych nalotów. Również nie ma śmierdzącego zapachu z rury.

 

Moje pytanie do posiadaczy 1.2 TCE, czy w Waszych Megane też zaobserwowaliście podobne zjawiska?

Dodatkowo czy normalne jest, że przez 3 miesiące jazdy (około 4 tysiące kilometrów) ubyło płynu chłodniczego z maximum do minimum?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam czarną końcówkę odkąd przejechałem 10k bodajże, obecnie mam ponad 40k i jak jest czarna tak była, już jest wręcz ledwo widoczna, ale nie mam potrzeby by świeciła jak psu jajca. To co widzisz to nie jest dym, a para wodna, fakt faktem w naszych 1.2 TCE jest jej wyjątkowo dużo i już nawet przy 15 stopniach w wilgotniejszy dzień jest jej sporo. Śmierdzi Ci z rury benzyną, również 1.2 TCE jest wyjątkowo smrodliwe. 

 

Jeśli chodzi o płyn chłodniczy to podejrzewam, że borykasz się z tym samym problemem co ja. On nie ubył, a po prostu siedzi cały czas w obiegu, tylko żeby go zobaczyć musisz odkręcić korek odpowietrzenia (uważaj, zaraz jak zgasisz, jest gorący!). Pytałem oczywiście o to w ASO, ale zbyli mnie mówiąc, że to normalne. Nie jest to normalne, ale póki go nie ubywa to nic z tym nie robię. Nie będę się kopał z koniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Geble,

Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź.

 

Odnośnie płynu chłodniczego to odkręcenie korka nie powoduje zmiany jego poziomu. Na zimnym silniku jest go po prostu mniej niż było 3 miesiące temu.

 

Czy inne osoby również mogą potwierdzić moje spostrzeżenia w swoich Megane?

Byłbym wdzięczny za informacje.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Jack_1 napisał:

końcówka rury wydechowej od środka jest cała czarna i morka.

Jaki charakter jazd przeważa?

  - po mieście i na krótkich dystansach?

 -  warto auto przegonić na wysokich obrotach na trasie rzędu ok;100 km,

30 minut temu, Jack_1 napisał:

Dodatkowo z rury wydechowej na postoju wydobywa się duża (jak na mój gust) ilość białego dymu

Wydobywa się jak silnik zimny ?

  - czy poziom oleju jest w normie?

13 minut temu, Jack_1 napisał:

Na zimnym silniku jest go po prostu mniej niż było 3 miesiące temu.

Auto masz od 3 miesięcy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeważnie jazda po mieście i krótkich dystansach (do 5 kilometrów). Chociaż w okresie wakacyjnym około 3000 na trasie.

Nie zauważyłem jakiegoś wpływu na ilość dymu w zależności od rozgrzania silnika. Po wyjeździe z ciepłego garażu i zaraz potem na światłach od razu występuje.

Poziom oleju w normie.

Auto mam od 2 lat i od samego początku ten dymek był i jest.

 

U kolegi w 1.3 nie ma żadnego z tych objawów.

Niepokoi mnie ten czarny morky osad na końcówce wydechu oraz ubytek płynu i ten dymek/para, stąd pytanie do innych posiadaczy Megane.

 

Dzięki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Jack_1 napisał:

Przeważnie jazda po mieście i krótkich dystansach (do 5 kilometrów).

Jeździsz na zimnym silniku,

   - inaczej nie będzie,

  - zalecam częste wypady za miasto,

Czy jest para jak silnik osiągnie właściwą temperaturę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarny osad na rurze wydechowej jest normalny w silnikach benzynowych z wtryskiem bezpośrednim. 1.33 ma GPF i on zatrzymuje sadzę. W nim zawsze końcówka będzie czysta. Wszystkie meganki z 1.2 TCE, które widuje na ulicy mają czarne jak węgiel rury.

Edytowane przez elmatero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wspominałeś kolega ma 1.3 TCe 140 KM, więc ten silnik już posiada filtr cząsteczek stałych który w silniku benzynowym nazywa się GPF. To samo jest z dieslami, starsze diesle bez DPFu mają wydech czarny jak smoła, natomiast te nowsze z DPFem o wiele wiele mniej.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Jack_1 napisał:

Dodatkowo czy normalne jest, że przez 3 miesiące jazdy (około 4 tysiące kilometrów) ubyło płynu chłodniczego z maximum do minimum?

 

Odnośnie płynu chłodniczego to odkręcenie korka nie powoduje zmiany jego poziomu. Na zimnym silniku jest go po prostu mniej niż było 3 miesiące temu.

 

Miałem tak samo, tylko że po około 12 000 km, poziom płynu w zbiorniku spadł na minimum.

Na początku tego roku w ASO dolali do poziomu pomiędzy MIN, a MAX, ale teraz znowu jest na MIN (zimny silnik).

Odkręcenie korka u mnie też nie powoduje wzrostu poziomu płynu. Podnosi się nieznacznie tylko jak silnik się zagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Cytat

 

Witam forumowiczów. Podłączę się pod temat. U mnie przebieg 40k i tez zauważyłem ,że płynu mi ubywa oraz w garażu czuć dziwny smród ( wydaje mi się ze to właśnie smród rozgrzanego płynu chłodzącego) . Odpowietrznik na węzu przy ścianie grodziowej sprawdzałem, dokręcony i żadnych śladów wycieku. Czy ktoś z Was ma jeszcze jakieś pomysły lub może doświadczenia w czym jest problem. 

 

Jack_1 - coś może udało się ustalić w międzyczasie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!