Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem i kopci na biało


mossoo

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry. Mam problem z moją Megane. Mianowicie od jakiegoś czasu ma problem z odpalaniem strasznie długo kręci po czym jak odpali to dymi mocno na biało i chodzi jak traktor. Po przejechaniu nie dużej odległości chodzi normalnie i odpala normalnie. Tylko jak postoi znowu z 5h to jest ten sam problem. Wymieniłem już świece zarowe, akumulator.

Oleju pobiera 3,5l na 10-12 tys.

Auto to 1,9dci 131 km

Przebiy 375000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, mossoo napisał:

Mianowicie od jakiegoś czasu ma problem z odpalaniem ;

  - strasznie długo kręci po czym jak odpali to dymi mocno na biało i chodzi jak traktor.

  - Po przejechaniu nie dużej odległości chodzi normalnie i odpala normalnie.

Konstrukcja silnika należy do udanych,

Przebieg - jest bardzo konkretny,

2 godziny temu, mossoo napisał:

Oleju pobiera 3,5 l  na 10-12 tys.

Co wiadomo na temat stanu;

  - kompresji,

 -  egr-u,

 -  turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina odkad go kupiłem zawsze dymiła a mam już 6 lat. Przebieg spory bo jeździ na taxi.

A jeśli chodzi o EGR i kompresję to nic nie wiem.

 

Przeszło mi przez myśl że może paliwa mało dostaje przy rozruchu bo spada z rurki i zamin doleci to tak długo kręci w sensie że układ jest zapowietrzony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, mossoo napisał:

Turbina odkad go kupiłem zawsze dymiła a mam już 6 lat. Przebieg spory bo jeździ na taxi.

A jeśli chodzi o EGR i kompresję to nic nie wiem.

Silnik do generalnego przeglądu, aby nie doszło do generalnego zniszczenia silnika w wyniku ;

   - tzw;rozbiegania silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyznam że się nie znam ale dlaczego silnik? Po tym jak się odpali chodzi normalnie odpala chodzi równo. Problem jest tylko z odpalaniem jakby jakieś iskry nie było może jakiś przekaźnik albo paliwo nie dochodziło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pitrek napisał:

Hmmm... Czy kompresja i ciśnienie paliwa mają wpływ na dymienie?

Tak.

Bez ciśnienia paliwa nie ma wyzwolenia wtryskiwaczy. 1,9 ma 240 Barów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 11.11.2019 o 19:18, mossoo napisał:

Przeszło mi przez myśl że może paliwa mało dostaje przy rozruchu bo spada z rurki i zamin doleci to tak długo kręci w sensie że układ jest zapowietrzony

Mój 2.0 dci ma to samo. Po postoju też spada paliwo i wtedy ciut dłużej kręci, lecz nie dymi. Raz na jakiś czas, ale to raczej para niż dym. A korekty i ciśnienie w listwie mam w normie :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku ciężkiego odpalania rano - winna może być gruszka, która jest wyposażona w zawór zwrotny.

W 1.9 dCi 120KM też miałem taką sytuację, że jak auto postało kilka godzin albo po nocy, to musiał dłużej pokręcić aby odpalić.

 

Łatwo to sprawdzić. Po nocy jak odpalisz auto, zgaś je i odpal ponownie. Jak zakręci tylko chwilkę to winowajcą jest gruszka.

 

Biały dym to może być skroplona woda w układzie wydechowym ( w wyniku różnicy temperatur ), jeśli jest tego sporo to może być to problem z układem chłodniczym ( np. UPG i płyn przedostaje się na cylindry ).

 

Jak wcześniej - zmierz kompresję i będzie to pierwsza wskazówka gdzie dalej grzebać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!