Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

gb23

Megane III phI Czy nalot jest z koła pasowego

Recommended Posts

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny suchy nalot przy kole pasowym i na czarnej osłonie rozrządu.

Czy koło pasowe jak się kończy to zostawia taki nalot jak sprzęgiełko alternatora?

20191129_203123.thumb.jpg.9673e3300e26ffd909390ef9eb23dd2e.jpg20191129_203113.thumb.jpg.1cd21cfe847074377f2b3d1f1d5dced5.jpg20191129_203027.thumb.jpg.3ec96f277d05c6d2add1091e38730423.jpg20191129_202953.thumb.jpg.552a1f716a40a8110eb2daea13e06611.jpg

Proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, gb23 napisał:

Dzisiaj zauważyłem dziwny suchy nalot przy kole pasowym i na czarnej osłonie rozrządu.

 

Czy auto masz od nowości?

Nalot, jeżeli już to z paska,

Skontroluj stan paska osprzętu oraz jakość pracy wszystkich kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jestem drugim właścicielem, auto z Polskiego salonu kupiłem go jak miał 60000km przy 95000km wymieniłem kompletny zestaw pasek plus napinacz OEM teraz ma niecałe 115000km więc na pasku niewiele ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Należy włączyć klimatyzację, światła, dać po garach i obserwować czy ;

  1/ pasek osprzętu;

        -  chodzi cicho?

        -  nie ma skłonności do spadania?

        -  jest wystarczająco mocno naciągnięty?
        -  czy napinacz oraz pasek nie wpadają w drgania ? ( wymiana napinacza i paska ),

  2/ koło pasowe wału chodzi równo i nie bije na boki ?

       -  czy wszystkie koła ( wału, alternatora, kompresora ) są w jednej płaszczyźnie? ( wymiana na nowe ),

       -  czy koła nie są nadmiernie wyrobione/wypracowane??

   3/czy na alternatorze założone jest koło ze sprzęgłem jednokierunkowym czy zwykłe koło?

        Koniecznie powinno być ze sprzęgłem jednokierunkowym ze względu na duże wahania momentu obrotowego.

         Ze względu na cenę, zastępowane jest ;

          - zwykłym kołem i jest to główny powód  awarii ( awaria paska napędu powoduje awarię paska rozrządu ) ,

         - koło pasowe wału z amortyzatorem drgań musi być oryginał jeżeli chcesz trochę pojeździć,

   4/ Przy każdym wymianie koła pasowego wału, należy stosować nową śrubę mocującą.

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.12.2019 o 00:30, gb23 napisał:

Witam

Dzisiaj zauważyłem dziwny suchy nalot przy kole pasowym i na czarnej osłonie rozrządu.

Czy koło pasowe jak się kończy to zostawia taki nalot jak sprzęgiełko alternatora?

20191129_203123.thumb.jpg.9673e3300e26ffd909390ef9eb23dd2e.jpg20191129_203113.thumb.jpg.1cd21cfe847074377f2b3d1f1d5dced5.jpg20191129_203027.thumb.jpg.3ec96f277d05c6d2add1091e38730423.jpg20191129_202953.thumb.jpg.552a1f716a40a8110eb2daea13e06611.jpg

Proszę o pomoc

Winowajcą zielonego pyłu okazało się koło pasowe

Czy wiecie jaką siłą się dokręca te koło , klucz dynamometryczny posiadam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koło pasowe dokręcasz najpierw odpowiednim momentem a następnie jeszcze o kąt. 40 N.m + 145 ° ± 15 °

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną nalotu było koło pasowe, śruba założona nowa do wymiany koła pasowego nie musimy zakładać blokad bo na wale jest klin. Temat uważam za zamknięty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
46 minut temu, gb23 napisał:

do wymiany koła pasowego nie musimy zakładać blokad bo na wale jest klin.

Chyba tylko w Twoim silniku!!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
8 minut temu, Andrzej-2010 napisał:

Chyba tylko w Twoim silniku!!!!

Ma rację u mnie z 2011 też jest, tylko bez blokady jak do ciągnąć śrubę, te niutony to nie za małe zdaje mi się że większe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

 

17 minut temu, mariuszekf napisał:

Ma rację u mnie z 2011 też jest, tylko bez blokady jak do ciągnąć śrubę, te niutony to nie za małe zdaje mi się że większe 

Włączamy 6 bieg śrubokręt w tarcze i dokrecamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 1,6 k4m 858 też jest klin na wale. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dopiero po rozebraniu i założeniu nowego koła pasowego po czasie wyczytałem że w niektórych silnikach renault nie stosowano klina na wale ale na szczęście w moim występuje 

silnik K4M 1.6 16V 110KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...