Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Recommended Posts

Witam mam problem wczoraj jechałem autem 20 km wyszedłem na chwilę do urzędu jak wróciłem auto nie chciało odpalić nawet na kable od innego samochodu po 3 h sam z siebie odpalił jak wróciłem do domu i zagasiłem znów nie chciał odpalić słychać styaknie i nic ładowałem aku też nic akumlator od innego auta też nie tylko jak podlączyłem się od innego auta pod rozrusznik wtedy odpalił pacjent Renualt megane III 1.5

dci samochód   czy to akumulator czy coś innego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowany)

Kolego z Twojego opisu wygląda na problem z rozrusznikiem jak podałeś prąd bezpośrednio na rozrusznik to Ci zakręcił więc problemem jest bendiks elektowłacznik nie wyrzuca i tyle podjedź do elektromechanika.

Najpierw obejrzyj kable Może coś przegniłe niedokręcone zardzewiałe. Skoro pstryka a nie wyrzuca to na moje oko bendiks gdyby to był akumulator to po podaniu prądu z drugiego źródła powinien odpalić ewentualnie słabo zakręcić albo całki padł akumulator. I nie przyjmuje ładunku.Jak jesteś pewny stanu akumulatora to szukaj elektomechanika

 

Edytowano przez jackowskipatryk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Każdy rozrusznik ma układ, nazwijmy go "bendiks", (choć Bendix to producent a nie rodzaj części) który po podaniu napięcia (ze stacyjki/przekaźnika) powoduje równocześnie zesprzeglenie rozrusznika z wieńcem koła zamachowego oraz zwarcie styku prądowego w rozruszniku. Jeżeli stukanie/cykanie jest ciche i nie dochodzi z okolic rozrusznika, to cyka tylko jakiś przekaźnik, który ma podać napięcie do "bendiksa" wtedy trzeba szukać napięcia dochodzącego do rozrusznika "cienkim kabelkiem". Jeżeli natomiast cykanie/stukanie jest głośne i dochodzi z okolicy rozrusznika to znaczy że a) napięcie nie dochodzi do rozrusznika - brak napięcia na grubym kablu, b) styk prądowy "w bendiksie" jest wypalony i nie podaje napięcia na cewki rozrusznika.

Jeżeli piszesz że "podałeś napięcie z innego auta na rozrusznik" i on zadziałał (odważny jestes) to ja rozumiem, że podałeś napięcie "na cienki kabelek" przez co "bendiks" dostał napięcie, zesprzęglił to co trzeba i rozruszniku uruchomił silnik. Równie dobrze mogłeś podać drutkiem 12V ze swojego akumulatora. 

Wnioskuję  ze nie działa ci układ który ma podać napięcie ze stacyjki do rozrusznika w momencie przekręcenia kluczyka.

Edytowano przez Pitrek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. 

Mam Megane mk2 Kombi 2007 1.5 DCI 106 KM Anglik

 

Dziś coś mnie zdziwiło. na dworze 7 stopni a auto jakoś nie mogło zakręcić. 

Załapało za drugim razem ( do tej pory od kilku miesięcy nie miałem z nim problemu, zawsze palił za pierwszym razem i nigdy mu to nie zajmowało dłużej niż kilku sekund .

Po zatrzymaniu się na postój okazało się że już nie pali.

 

Nie pokazuje mi się kontrolka świec, wyświetla Engine Check na desce rozdzielczej, przez moment pokazywał awarię hamulców i pikał po chwili próbowania odpalenia. 

Słyszę kliknięcie dochodzące gdzieś bardziej z przodu auta. 

 

 

Za godzinę idę z laptopem spróbuję się wpiąć i może mi coś odczyta z błędami o co chodzi.

Macie jakieś pomysły? 

Miał ktoś taki problem?

 

Za wszelkie problemy ze zrozumieniem mnie przepraszam ale już długo nie mieszkam w Polsce.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, pit-men napisał:

Sprawdź akumulator.

aku 12.4 więc jest dobrze. Postał trochę i zaświecił rozgrzewanie świec. Ale nie odpalił. Jutro rozbiorę to i sprawdzę co z tym rozrusznikiem czy się ruszy na kablach rozruchowych. 

Jeśli tak to mam problem a jeśli nie to mam nadzieję, że ten co znalazłem w kole zapasowym będzie działał, jeśli żaden nie działa będzie trzeba kupić nowy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Piszesz "nie odpalił" ale czy rozrusznik się w ogóle kręcił, czy kręcil się coraz wolniej? Przygasanie lampek czy dziwne komunikaty mogą świadczyc o dużym spadku napięcia. To, że na drugi dzień miałeś 12,4 v nic nie znaczy bo bez obciążenia nawet zaj3chany Aku daje 12,4. Napięcie spada dopiero po obciążeniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)
4 godziny temu, Pitrek napisał:

Piszesz "nie odpalił" ale czy rozrusznik się w ogóle kręcił, czy kręcil się coraz wolniej? Przygasanie lampek czy dziwne komunikaty mogą świadczyc o dużym spadku napięcia. To, że na drugi dzień miałeś 12,4 v nic nie znaczy bo bez obciążenia nawet zaj3chany Aku daje 12,4. Napięcie spada dopiero po obciążeniu.

To nie było na drugi dzień ale tego samego dnia po około 4-5 godzinach stania. Lampki nie przygasają, nie ma więcej żadnych komunikatów, ma tylko kontrolkę silnika na desce więc ide się podpiąć - zanim coś rozbiorę. Rozrusznik nie kręcił wcale, jedyne co słychać to jak chciałby wyskoczyć ale nie może. Takie metaliczne puknięcie. Nagram to i wrzucę. Przy próbie odpalenia napięcie spada do 11.4 / 11.5

Edytowano przez Piotr_B_UK
bład w opisie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak klepie i nie kreci tzn że styk pradowy w rozruszniku nie przepuszcza albo nie dochodzi 12V grubym kablem do rozrusznika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Albo skończyły się szczotki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Ok próbowałem kablem dać mu 12V+ dalej nic. tylko klepie ale nie kręci. Zwarłem duży plus z małym i to samo. dźwięk jak by chciał go elektromagnes wypchnąć ale mu nie idzie i po kilku razach znów klepanie. Iskrzyło się jak z małej spawarki. 

Ma ktoś schemat do tego rozrusznika i może numer części jaki powinien na niej być? Mnie wygląda na zamiennik a to w bagażniku na oryginał. Kwoty tych rozruszników tutaj to około 800 zł przy podaniu mojej zepsutej części, nie wiem jak w Polsce ale chyba opłacało by się oryginalny naprawić jeżeli to ten.

Mogę go ewentualnie nawet wysłać do regeneracji do Polski jak trzeba nie orientuję się w krajowych cenach za takie usługi. 

Gdybyście mogli podać numer części pod moje auto to byłbym wdzięczny. 

 

 

Dodam tylko ze zanim stanął całkowicie miałem kilka startów jak by coś iskrzyło albo zacierało, taki dziwny dźwięk jak rozrusznik nie bardzo mógł by zakręcić, później minęło, tuz przed awarią musiałem go drugi raz spróbować odpalić bo zupełnie jakby się dławił. 

 

 

Pozdrawiam

Edytowano przez Piotr_B_UK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

spróbuj odpalić na pych, albo na sznurek, jak dojedziesz do Polski,to naprawa będzie tańsza niż w UK.

Tylko nie wyłączaj silnika po drodze.

A ja obstawiam na słaby- wadliwy  akumulator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak klepie to znaczy, że koło zębate wysuwa się, ale nie kręci. Rozrusznik masz z przodu, dostęp prosty. Na początek wyczyść styki wszystkich kabli, w szczególności gruby plusowy co idzie od akumulatora. Jeżeli nie pomoże, to wyjmij go i podłącz na krótko do baterii i zobacz jak działa. Rozbierz, wyczyść i przesmaruj. Jeżeli nie pomoże, to używka lub regeneracja. Na allegro poregeneracyjne są w okolicy 200 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
10 godzin temu, kacper69 napisał:

spróbuj odpalić na pych, albo na sznurek, jak dojedziesz do Polski,to naprawa będzie tańsza niż w UK.

Tylko nie wyłączaj silnika po drodze.

A ja obstawiam na słaby- wadliwy  akumulator.

Aku jak sie okazuje nie ma nawet roku i nie należał do najtańszych na rynku. Znalazłem fakturę za niego w papierach od mechanika i rachunek ze sklepu ( masakra … żeby człowiek nie umiał sam wymienić akumulatora i jechał do mechanika po taką głupotę ) 

\\\\\\\ Naprawa w Polsce … Też mi się zdaje, że będzie dużo taniej, ale teraz mam 13to dniowe niemowlę w domu i sprawa z wycieczką do Polski nie wygląda juz tak luźno jak dotychczas. 

Zamierzam zabrać go do Polski na konkretny remont i dać mu nowe życie na kolejne lata bo jak by nie było spodobał mi się. Nie byłem do nich przekonany ale jednak nie są takie złe no i 6 biegów jest dobre na trasie. 

Wracając do Tematu. Dziś u mnie tak leje że nie ma szans i przez najbliższe dni sztorm jest a mieszkam nad morzem więc nie uda mi się nic zrobić dopóki taka pogoda nie zniknie. 

Powrócę do tematu jak tylko się za to zabiorę. 

 

PS

Przy okazji będę zdejmował zderzak i wyciągał lampy do malowania oraz wymieniał termostat. tylko nie mam bladego pojęcia jak się go odpowietrza … 

10 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Jak klepie to znaczy, że koło zębate wysuwa się, ale nie kręci. Rozrusznik masz z przodu, dostęp prosty. Na początek wyczyść styki wszystkich kabli, w szczególności gruby plusowy co idzie od akumulatora. Jeżeli nie pomoże, to wyjmij go i podłącz na krótko do baterii i zobacz jak działa. Rozbierz, wyczyść i przesmaruj. Jeżeli nie pomoże, to używka lub regeneracja. Na allegro poregeneracyjne są w okolicy 200 zł

 

Na Ebay znalazłem nowy za 49.99 £ czyli jakieś 250 zł z wysyłką z Niemiec, zamiennik z gwarancją od producenta. 

 

Czy w takiej cenie rzeczywiście można dostać coś nowego ?

Mam ten używany w bagażniku, postaram się jego również sprawdzić.

Szczotki na Polskie u mnie kosztują 90 zł wiec moze lepiej regenerowany z Polski lub ten z Niemiec kupić zamiast wydawać na rehgeneracje.

 

Dzięki Chłopaki i Dziewczyny 

 

Miłej Niedzieli  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamiast cokolwiek kupować najlepiej wyjmij ten który masz i go posprawdzaj. W sumie niewiele masz zdiagnozowane - akumulator wygląda na sprawny. Więc albo styk pradowy w rozruszniku albo faktycznie zawieszone szczotki. Wyjmij go, porozbieraj, wrzuć foty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...