Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megan3 1.5 dci nie odpala stykanie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem wczoraj jechałem autem 20 km wyszedłem na chwilę do urzędu jak wróciłem auto nie chciało odpalić nawet na kable od innego samochodu po 3 h sam z siebie odpalił jak wróciłem do domu i zagasiłem znów nie chciał odpalić słychać styaknie i nic ładowałem aku też nic akumlator od innego auta też nie tylko jak podlączyłem się od innego auta pod rozrusznik wtedy odpalił pacjent Renualt megane III 1.5

dci samochód   czy to akumulator czy coś innego 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego z Twojego opisu wygląda na problem z rozrusznikiem jak podałeś prąd bezpośrednio na rozrusznik to Ci zakręcił więc problemem jest bendiks elektowłacznik nie wyrzuca i tyle podjedź do elektromechanika.

Najpierw obejrzyj kable Może coś przegniłe niedokręcone zardzewiałe. Skoro pstryka a nie wyrzuca to na moje oko bendiks gdyby to był akumulator to po podaniu prądu z drugiego źródła powinien odpalić ewentualnie słabo zakręcić albo całki padł akumulator. I nie przyjmuje ładunku.Jak jesteś pewny stanu akumulatora to szukaj elektomechanika

 

Edytowane przez jackowskipatryk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączę się do tematu. 

Mam Megane mk2 Kombi 2007 1.5 DCI 106 KM Anglik

 

Dziś coś mnie zdziwiło. na dworze 7 stopni a auto jakoś nie mogło zakręcić. 

Załapało za drugim razem ( do tej pory od kilku miesięcy nie miałem z nim problemu, zawsze palił za pierwszym razem i nigdy mu to nie zajmowało dłużej niż kilku sekund .

Po zatrzymaniu się na postój okazało się że już nie pali.

 

Nie pokazuje mi się kontrolka świec, wyświetla Engine Check na desce rozdzielczej, przez moment pokazywał awarię hamulców i pikał po chwili próbowania odpalenia. 

Słyszę kliknięcie dochodzące gdzieś bardziej z przodu auta. 

 

 

Za godzinę idę z laptopem spróbuję się wpiąć i może mi coś odczyta z błędami o co chodzi.

Macie jakieś pomysły? 

Miał ktoś taki problem?

 

Za wszelkie problemy ze zrozumieniem mnie przepraszam ale już długo nie mieszkam w Polsce.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pit-men napisał:

Sprawdź akumulator.

aku 12.4 więc jest dobrze. Postał trochę i zaświecił rozgrzewanie świec. Ale nie odpalił. Jutro rozbiorę to i sprawdzę co z tym rozrusznikiem czy się ruszy na kablach rozruchowych. 

Jeśli tak to mam problem a jeśli nie to mam nadzieję, że ten co znalazłem w kole zapasowym będzie działał, jeśli żaden nie działa będzie trzeba kupić nowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Pitrek napisał:

Piszesz "nie odpalił" ale czy rozrusznik się w ogóle kręcił, czy kręcil się coraz wolniej? Przygasanie lampek czy dziwne komunikaty mogą świadczyc o dużym spadku napięcia. To, że na drugi dzień miałeś 12,4 v nic nie znaczy bo bez obciążenia nawet zaj3chany Aku daje 12,4. Napięcie spada dopiero po obciążeniu.

To nie było na drugi dzień ale tego samego dnia po około 4-5 godzinach stania. Lampki nie przygasają, nie ma więcej żadnych komunikatów, ma tylko kontrolkę silnika na desce więc ide się podpiąć - zanim coś rozbiorę. Rozrusznik nie kręcił wcale, jedyne co słychać to jak chciałby wyskoczyć ale nie może. Takie metaliczne puknięcie. Nagram to i wrzucę. Przy próbie odpalenia napięcie spada do 11.4 / 11.5

Edytowane przez Piotr_B_UK
bład w opisie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok próbowałem kablem dać mu 12V+ dalej nic. tylko klepie ale nie kręci. Zwarłem duży plus z małym i to samo. dźwięk jak by chciał go elektromagnes wypchnąć ale mu nie idzie i po kilku razach znów klepanie. Iskrzyło się jak z małej spawarki. 

Ma ktoś schemat do tego rozrusznika i może numer części jaki powinien na niej być? Mnie wygląda na zamiennik a to w bagażniku na oryginał. Kwoty tych rozruszników tutaj to około 800 zł przy podaniu mojej zepsutej części, nie wiem jak w Polsce ale chyba opłacało by się oryginalny naprawić jeżeli to ten.

Mogę go ewentualnie nawet wysłać do regeneracji do Polski jak trzeba nie orientuję się w krajowych cenach za takie usługi. 

Gdybyście mogli podać numer części pod moje auto to byłbym wdzięczny. 

 

 

Dodam tylko ze zanim stanął całkowicie miałem kilka startów jak by coś iskrzyło albo zacierało, taki dziwny dźwięk jak rozrusznik nie bardzo mógł by zakręcić, później minęło, tuz przed awarią musiałem go drugi raz spróbować odpalić bo zupełnie jakby się dławił. 

 

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Piotr_B_UK
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak klepie to znaczy, że koło zębate wysuwa się, ale nie kręci. Rozrusznik masz z przodu, dostęp prosty. Na początek wyczyść styki wszystkich kabli, w szczególności gruby plusowy co idzie od akumulatora. Jeżeli nie pomoże, to wyjmij go i podłącz na krótko do baterii i zobacz jak działa. Rozbierz, wyczyść i przesmaruj. Jeżeli nie pomoże, to używka lub regeneracja. Na allegro poregeneracyjne są w okolicy 200 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, kacper69 napisał:

spróbuj odpalić na pych, albo na sznurek, jak dojedziesz do Polski,to naprawa będzie tańsza niż w UK.

Tylko nie wyłączaj silnika po drodze.

A ja obstawiam na słaby- wadliwy  akumulator.

Aku jak sie okazuje nie ma nawet roku i nie należał do najtańszych na rynku. Znalazłem fakturę za niego w papierach od mechanika i rachunek ze sklepu ( masakra … żeby człowiek nie umiał sam wymienić akumulatora i jechał do mechanika po taką głupotę ) 

\\\\\\\ Naprawa w Polsce … Też mi się zdaje, że będzie dużo taniej, ale teraz mam 13to dniowe niemowlę w domu i sprawa z wycieczką do Polski nie wygląda juz tak luźno jak dotychczas. 

Zamierzam zabrać go do Polski na konkretny remont i dać mu nowe życie na kolejne lata bo jak by nie było spodobał mi się. Nie byłem do nich przekonany ale jednak nie są takie złe no i 6 biegów jest dobre na trasie. 

Wracając do Tematu. Dziś u mnie tak leje że nie ma szans i przez najbliższe dni sztorm jest a mieszkam nad morzem więc nie uda mi się nic zrobić dopóki taka pogoda nie zniknie. 

Powrócę do tematu jak tylko się za to zabiorę. 

 

PS

Przy okazji będę zdejmował zderzak i wyciągał lampy do malowania oraz wymieniał termostat. tylko nie mam bladego pojęcia jak się go odpowietrza … 

10 godzin temu, sKarlosMegane napisał:

Jak klepie to znaczy, że koło zębate wysuwa się, ale nie kręci. Rozrusznik masz z przodu, dostęp prosty. Na początek wyczyść styki wszystkich kabli, w szczególności gruby plusowy co idzie od akumulatora. Jeżeli nie pomoże, to wyjmij go i podłącz na krótko do baterii i zobacz jak działa. Rozbierz, wyczyść i przesmaruj. Jeżeli nie pomoże, to używka lub regeneracja. Na allegro poregeneracyjne są w okolicy 200 zł

 

Na Ebay znalazłem nowy za 49.99 £ czyli jakieś 250 zł z wysyłką z Niemiec, zamiennik z gwarancją od producenta. 

 

Czy w takiej cenie rzeczywiście można dostać coś nowego ?

Mam ten używany w bagażniku, postaram się jego również sprawdzić.

Szczotki na Polskie u mnie kosztują 90 zł wiec moze lepiej regenerowany z Polski lub ten z Niemiec kupić zamiast wydawać na rehgeneracje.

 

Dzięki Chłopaki i Dziewczyny 

 

Miłej Niedzieli  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 9.02.2020 o 13:15, Pitrek napisał:

Zamiast cokolwiek kupować najlepiej wyjmij ten który masz i go posprawdzaj. W sumie niewiele masz zdiagnozowane - akumulator wygląda na sprawny. Więc albo styk pradowy w rozruszniku albo faktycznie zawieszone szczotki. Wyjmij go, porozbieraj, wrzuć foty 

@Pitrek Więc dziś dobrałem się do ustrojstwa. 

Powiem tak … Tragedii nie ma, ale nie mogło kręcić skoro 2 szczotek nie było a kolejne dwie na wymarciu... Po wyjęciu się rozpadło... 

Komutator … Hmm… Myślałem, że będzie gorzej. było kilka nierówności ale zeszlifowane równiutko. Wszystko wokoło ładnie oszlifowane papierkiem P1000, mam nadzieję że będzie żyło kolejne pare sezonów. Jutro będzie całość złożona. Przed złożeniem zrobię zdjęcia. Pytanie mam jak daleko mam iść z rozbieraniem tego? Rozkładać dalej? czyli wszystkie te małe ząbki wyciągać? Mam na dole kulkę łożyskową, czy to aby na 100% ma mieć kulkę na której się obraca? a może dwie- jedna na górze a druga na dole? Pytam bo bladego pojęcia nie mam.

Z góry dzięki,

PS 

 

Zdjęcia jutro jak odbiorę szczotki i rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Pitrek a więc okazało się że mam oryginał pod maską. Zmieniłem szczotki ale ku mojemu zdziwieniu nie bylo zamienników ani oryginałów dostępnych. Podejrzewam że to chwyt sklepów żeby płacić za całe elementy i części zamienne. Taki starszy pan Anglik zamknął co prawda zakład ale po znajomości dorobił wszystko i śmiga. Za dwie dyszki czyli 100 zł  przesmarował całość ładnie wcześniej umysł i jest pięknie. 

Mam troche duże ręce więc kiepsko się to wkładało ale jest ok. 

Martwi mnie natomiast inny objaw... 

Gdzieś leci ... chyba płyn chłodniczy... przód i rozrusznik są mokre w łapie gornej mokro od płynu a w zbiorniczku na samym dnie... trasa okolo 700 km. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!