Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

scenic III 1.6 16V- LPG


Mariusz6

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Prośba jest następującej treści: proszę wszystkie osoby, które posiadają scenica 3 z silnikiem 1.6 16V o przedstawienie swoich doświadczeń z założeniem instalacji LPG.

Jaka to była instalacja?

Jaki zbiornik? (zbiornik pod podłogą? Jaka pojemność )

Jakie koszty?

Jak oceniają zmianę paliwa?

Jakie obserwacje, doświadczenia?

 

Zamierzam założyć instalację i szukam informacji, równie chętnie od tych którzy już sprawę przerabiali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli silnik K4M to lać, jeździć i odcinać kupony z oszczędności. Nie mam SIII ale mam z tym silnikiem MII.

Instalacja: Stag Qbox plus (nie Basic), reduktor Kme silver S6, wtryski Barracuda 115Nl. Polecam filtr Alex 360. W HB mam małą butlę 36L co starcza na ponad 400 km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobnie jak u Kolegi wyżej, MII, ale silnik ten sam i zagazowany od ~2 lat. Ja postawiłem na sterownik LPGTech, wtryski Barracuda, reduktora nie pamiętam teraz niestety. Butla w kole jak u Kolegi, u mnie przy dobrych wiatrach wejdzie 37-38 litrów, ponad 400 km zasięgu w trasie. Spalanie na przestrzeni tych dwóch lat w cyklu mieszanym to 9-10 l na setkę. Zero problemów, nie zjada oleju od momentu montażu gazu, jak niektórzy twierdzą.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zbyt ubogiej mieszance może, ale nie musi dojść do zapiekania pierścieni, a wtedy może podciągać olej. Dotyczy to w zasadzie wszystkich silników na LPG. Przy tych silnikach mogą być problemy z cewkami, ale dbając o świece, odstęp elektrod nie powinno być problemu. Silnik bardzo dobrze znosi gaz, nie wymaga jakiegoś specjalnego sterownika ani lubry. Jedynie waga butli spowoduje szybsze zużycie amortyzatorów tył.

Nie odczuwalny spadek mocy. Silnik szybko się rozgrzewa. Ja mam ustawiony na 35 stopni - bezpieczna temperatura, ale są użytkownicy co mają ustawieni niżej i też jest ok. Ja ma obecnie reduktor wpięty równolegle z nagrzewnicą natomiast w drugim aucie miałem szeregowo i miałem wrażenie że szybciej się przełączał na gaz. Każde z połączeń ma wady i zalety.

W MII HB polift spala 7,5-8L gazu i do 0,5 L PB.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.6 K4M w Megane III coupe. Gaz przeszło półtoraroczny (1.07.2018) stag 300 wtryski ac w03 butla 53l bodaj, wchodzi 45L max co starcza mi na +- 400/450km w zależności jak jadę, nie mam lubryfikacji, ani innych wynalazków. Przełączanie na gaz po zapaleniu pierwszego kwadraciku czyli 40 stopni. Przejechane na gazie 45tyś do tej pory + 10k na benzynie wcześniej po kupnie auta ( w grudniu minęło 2 lata). Zero jakichkolwiek problemów, filtry wymieniam co 10/15kkm olej staram się max co 15kkm. Świece dedykowane pod k4m w zupełności wystarczą, średnio wymieniam co około 20kkm i zero problemów z cewkami itd. Śmiało można gazować, ten silnik bardzo lubi się z gazem, tylko nie wiem czy do scenika nie jest za słaby, ale jedni patrzą na dobrą dynamikę, a inni na spalanie. Co do spalania, Ja jeżdżę dynamicznie średnio pali mi 10L +- jednak kiedy nie śpieszy mi się nigdzie, jadąc krajówkami spokojnie jestem w stanie zejść do spalania 7.5L LPG/100km. Polecam

Za założenie instalacji dałem 2.5k brutto
Przejechałem na tej instalacji całe niemcy, pół francji, anglii, w tym roku miałem jechać do włoch i szwajcarii , ale z uwagi na COVID chyba nic tego. W każdym razie, tankowałem gaz w każdym z tych krajów, bez wyjątku. Nie jeździłem na benzynie bo i po co przepłacać, i nigdzie nie miałem żadnego problemu z szarpaniem czy czymś podobnym. 

Edytowane przez czik3n
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 MeganeIII z tym samym silnikiem mam:

- stag qbox,

- reduktor stag r02 (ma regulator klapkowy , odporniejszy na brudny gaz), wcześniej miałem ac r01 150 ale szybko się brudził i zacinał regulator iglicowy,

- wtryski barracuda 115 z filtrem alex ultra 360

- butla 53l 

Przejechałem na gazie ponad 90 tys km.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silverze też nie miałem problemu z zabrudzaniem elekrozaworu ani z iglicowym. 10 lat do tyłu były problemy, ale producent zmodyfikował konstrukcję. Zaleta Kme to to że jest technicznie niemożliwe aby gaz dostał się do wody. Są stabilne temperaturowo i ciśnieniowo a to ważne aby dozowany gaz przy bucie był stabilny.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w trasie też można spokojnie zejść na 7-8 litrów (za wyjątkiem autostrady 140 km/h+, ale cudów nie ma, każde auto pali wtedy jak smok). To 9-10 l to wyliczenie apki w cyklu mieszanym, wszystkie kilometry, jakie zrobiłem od montażu gazu. Też mam ten filtr Alex Ultra 360, zapomniałem o tym napisać wcześniej. Pierwotnie był zamontowany zwykły, zmieniłem w międzyczasie.

Ja również mam ustawioną temperaturę przełączenia na 35 stopni. Początkowo było 30, ale zimą przy większych mrozach odniosłem wrażenie, że to trochę za wcześnie. 35 ideał jak dla mnie, latem można na upartego zmniejszać, ale ile się na tym zaoszczędzi. Spalania PB nie znam, w ogóle tego nie mierzę.

Problem z LPG miałem tylko jeden, pod koniec zeszłego roku - zawór tankowania zaczął nawalać, długo nie puszczał gazu. Wymieniony na gwarancji i śmiga.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I/ Przed montażem LPG,

   1/ silnik musi być w nienagannym stanie;

         a/ poprawna kompresja,

         b/ poprawny stan ;

              - luzów zaworowych, regulatorów zaworowych, 

              - ustawienia rozrządu, 

          c/ sprawnymi cewkami, świecami zapłonowymi, wtryskami benzynowymi,

          d/ olej markowy, zmieniany co ok;10.000 km,

    2/ wtryski w pozycji;

         a/ pionowej,

         b/ zamontować pojedynczo, dzięki czemu ;

              -  można użyć krótszych wężyków pomiędzy kolektorem a wtryskami,

              -  można wtryski ładniej i sensowniej ułożyć,

   3/ wiercenia pod dysze wtryskowe na zdjętym kolektorze ssącym;

       a/ żeby wióry nie poleciały do wnętrza silnika,

       b/ żeby wtryski ( dysze ) LPG były jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych ,

       c/ wszystkie dysze wkręcone w kolektor metalowy ;

           -  powinny znajdować się jak najbliżej wtryskiwaczy benzynowych,

           -  z podobnym kątem jak wtryski benzynowe,

           -  skierowane w stronę zaworów dolotowych, tak ;

                -  by wtryskiwacz LPG jak najlepiej odwzorowywał pracę wtryskiwacza PB,

  4/ wężyki;

       a/ krótkie rzędu 5-6 cm pomiędzy wtryskami a dyszami,

       b/ wężyki równej długości ,

       c/ średnica wężyków LPG do kolektora ssącego : 3 mm albo 4 mm,

  5/ strojenia instalacji w trasie z sondą szerokopasmowej po AFR,

       -  z laptopem na kolanach,

       -  trasa rzędu ok;  2 x 20 km,

       -  nie możesz czuć spadków mocy na lpg względem benzyny,

  6/ instalacja dobrze zestawiona, starannie zamontowana i wyregulowana;

      - nie wymaga ponownych regulacji ,

      - jeżeli sytuacja wymaga ponownej regulacji to ;

           - sugeruje kontakt z innym kumatym gazownikiem celem diagnozy bezstronnej.

II/ Po montażu instalacji lpg, dodatkowo ;

     1/ szczególnie w silnikach bez hydro-regulatorów zaworowych konieczna;

            a/ kontrola luzów zaworowych co ok;30.000 km,

            b/ w silnikach turbodoładowanych kontrola ;

                 - poziomu płynu chłodzącego,

                 - temperatury tego płynu i nie dopuszczenie do przegrzania upg

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto dotrzeć do klienta warsztatu, w którym chcemy wykonać montaż aby móc zobaczyć czy montaż jest wykonany poprawnie wg. powyższych wskazówek lub zażyczyć sobie wykonania takiego montażu. Widziałem już różne wykonania: leżące wtryski, wkrętki w kolektorze plastikowym, reduktor przy obudowie termostatu (później utrudniony dostęp do czujnika położenia wału, temperatury czy wymiany rozrządu). Z tą kumatoscią to jest tak że nawet szanowani gazownicy odstawiają popelinę. Widziałem Scenica, który jeździ na rozjechanych mapach niemal 100 tyś. bez checka i nadal jeździ. 

Na stronie EGP można zobaczyć przykłady wykonanych montaży. Wszystkie wykonane schludnie (owijki, trytki), ale część z nich wykonane nie zgodnie ze sztuką.

K4M ma w aluminiowym kolektorze wykonane specjalne spłaszczenia do wykonania otworów na wkrętki.

Jestem "gazownikiem" samoukiem i w swoim aucie kalibrację wykonuję tak 3 razy do roku. Czyli nie należę do tych kumatych :bash:.

AFR byłby rarytasem, ale obawiam się że montaż w takim warsztacie będzie wiązał się z nie najniższą ceną.

Mnie gazownik wydał auto, którym podczas ruszania jak nie podniosłem znacząco obrotów to gasnął. Po gwarancji zrobiłem korektę po obrotach i po temacie. Instalator nie wiedział o takiej funkcji? (miał do dyspozycji sterownik LPG z czytnikiem OBD.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!