Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane III Kombi GT


gainer016

Rekomendowane odpowiedzi

W MIV wnętrzne jest bardzo schludne, dużo miękkich materiałów, z tyłu boczki są miękkie (to nie VW). Co do silnika to nie jest to bardzie skomplikowana konstrukcja niż z pewnością F4Rt. Nie ma EGR, przepływomierza. Jest bardzo cichy. Wtrysk bezpośredni wydaje mi się, że nie stanowi znacznego problemu, silniki w tej technologii jeżdżą już od 10 lat. Silnik na hydraulice, turbo chłodzone wodą.

Te tarcze wyglądają jak wymienione wczoraj. a nie 1-2 temu (brak korozji). Nigdy nie wierzyłem w niskie przebiegi aut sprowadzonych. Aczkolwiek sam kupiłem MII 10 letnie z przebiegiem 79 tyś. W tym czasie miałem MII z przebiegiem 200 tyś. (z Niemiec) i widziałem różnicę w zawieszeniu na plus tego dziesięciolatka. Poza tym miała jeszcze oryginale tarcze i klocki przód i tył. Po pomiarze kompresji pokazała nominał. Ta z przebiegiem 200 tyś. już nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze w tej Megane III na 100% wymieniane jakiś czas temu, to widać na żywo (już mały rant jest), chociaż patrząc na to zdjęcie rzeczywiście wydaję się jak by były wymienione wczoraj. Faktem jest że F4rt to bardzo trwała konstrukcja to nie ulega wątpliwości oraz nadająca się do LPG. Natomiast ten w megane iV 1.3 140 naprawdę obiecująco się zapowiada i chyba nawet mniej pali niż 1.2 tce 130. Ale oglądając megane IV (gt line) z tyłu plastiki mnie rozczarowały (zaraz pod szybą twarde) natomiast cała reszta na pozytyw bardzo duży. Jedyny minus w aucie demonstracyjnym (1 rok 7tys przebiegu) nie załączał się ekran dotykowy (dopiero po 2 zamknięciu i ponownym otwarciu auta). No i z zewnątrz piękne to auto jest. Tylko czas pokaże jak ten silnik będzie się zachowywał po 100tyś i powyżej. Natomiast ten egzamplarz GT o którym mówimy naprawdę zastanawiający ten przebieg, z jednej strony potwierdzony, z drugiej te zniszczenia... Natomiast jak nią jeździłem to bez zastrzeżeń zarówno silnik jak i zawieszenie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten konkretny samochód wisi na OLX mniej więcej od grudnia/stycznia - to powinno mówić samo za siebie. Z początku był wystawiony za niższą kwotę, około 2k, ale miał przerysowane prawe tylne drzwi, błotnik, zderzak. Nic poważnego.

Środek wygląda tragicznie, tak nie wygląda M3 z takim przebiegiem. Chyba, że ktoś ma ostre ADHD i bez przerwy coś klika i dotyka.

 

Zawieszenie w GT jest bardzo sztywne i naprawdę czuć wszystkie nierówności na oponach 225/40R18.

 

Niestety też GT są znacznie droższe od zwykłych egzemplarzy. Srebrne kombi GT z Lublina i kombi z Katowic też sobie odpuść, ale w Częstochowie u jednego handlarza stoją dwa wyglądające się sympatyczne Szwajcary.

Edytowane przez nfnp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, gainer016 napisał:

Faktem jest że F4rt to bardzo trwała konstrukcja to nie ulega wątpliwości oraz nadająca się do LPG.

Silnik ma charakter sportowy,

Moc, dynamika i przyspieszenie to największy atut tej jednostki, niestety przekłada się to na wysoki poziom spalania;

     -   w trasie od ; 7 do 9 litrów benzyny na 100 km ( 95 lub 98 oktan )

     -   w mieście rzędu; 10 – 12 l /100 km benzyny

     -   w cyklu mieszanym ; ok; 9 litrów,

Użytkownicy chwalą sobie jednostkę za ;

   - trwałość,

  -  świetną dynamikę, 

  -  brak uciążliwych awarii, 

  -  dostępność części,

  -  względna taniość części .

Egzemplarze z tym silnikiem długo nie czekają na nowego nabywce, jeżeli karoseria jest OK. 

 

 

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, nfnp napisał:

Ten konkretny samochód wisi na OLX mniej więcej od grudnia/stycznia - to powinno mówić samo za siebie. Z początku był wystawiony za niższą kwotę, około 2k, ale miał przerysowane prawe tylne drzwi, błotnik, zderzak. Nic poważnego.

Zgadza się samochód długo wisiał z tymi uszkodzeniami. Rzeczywiście nic groźnego (więc wydała mi się warta uwagi) w tej chwili sprzedający wymienił drzwi w tym kolorze (troszkę widać różnicy od innych elementów odcień) a próg wyprostowali podszpachlowali i polakierowali. I sprzedaje ją tak jak w ogłoszeniu, oglądałem to auto i reszta jest cała w oryginalnym lakierze, ponadto wszystkie szyby oryginalne 2011r oraz blacharsko dość ładnie utrzymana, silnik suchy ze spodu też nic do zarzucenia. Jedyną zagwozdką jest ten przebieg !!! w stosunku do wnętrza. Autem jeździła kobieta lat 40 podobno jedyny właściciel, sprzedający zarzeka że przebieg jest 100% taki i wpisuje to na fakturę. Byłem w ASO i potwierdzili mi że w 2017 r miała 49tyś to się zgadza z książką. No i ze Szwajcarii wyjechała właśnie z aktualnym przebiegiem i takimi uszkodzeniami jak miała w PL (załącznik). WIĘC NIE WIEM CO MYŚLEĆ, może warto ją wziąć bo elementy wnętrza za grosze się naprawi!

Resized_Screenshot_20200428-194930_Samsung_Internet_2.jpeg

Resized_Screenshot_20200428-195204_Samsung_Internet_2.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie zbyt twardo to zmienisz sprężyny na te z gtline i będziesz miał i dobry silnik i optymalne zawieszenie :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli faktycznie używała je kobieta, to według mnie to radio może tak wyglądać po prawie 100k km.

 

Jeżeli cena jest dla Ciebie do przełknięcia to sprawdzałbym pojazd w ASO i jeżeli będzie OK to brał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za podpowiedzi, tak właśnie chyba zrobię, bo zawieszenie zawsze można zmodyfikować to nie jest już strasznie duży koszt. A co do tej twardości to wystarczyłoby sprężyny zmienić czy również amortyzatory?. Jeżeli chodzi o kierownicę to jest w bardzo dobrym stanie lekko zniszczona i fotele też super, jedynie gałka zmiany biegów skóra wytarta bardzo, radio zniszczone (i tak plan do wymiany na takie z usb i bluetooth) no i ograniczniki przednich dzwi obydwa do wymiany strasznie chałasują! No i planowałbym montaż LPG więc z 3500zł trzeba mieć w zapasie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdy nie miałem tak bezobsługowej instalacji, jak BRC. W jednym aucie 120k km bez żadnych usterek, na oryginalnych wtryskach, w drugim około 50k km. Szukaj ogarniętego gazownika i śmiało montuj BRC. 

Co do spalania 2.0 TCe 190, to w trasie można bez problemu zejść lekko poniżej 7l, miasto to 9-10,5l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie ja w obecnej 1.6 tez mam BRC i bardzo sobie chwalę... A spalanie w mojej od 7 do 11.5l lpg wiec na 2.0 tce bym strasznie nie zbiedniał niech nawet 2l wiecej spali to max tylko też boję się tego przebiegu właśnie tej niebieskiej Gt o ktorej pisaliśmy, ale w Szwajcari z tego co mi wiadomo nie kombinują ponieważ u nich są bardzo surowe kary. Auto zostało kupione przez polskiego handlarza na aukcji szwajcarskiej z ubezpieczalni. U nich naprawa tej szkody jest niesamowicie droga. No i tam na aukcji już był przebieg 87tyś (styczeń 2020) i uszkodzenia się też zgadzają. Druga rzecz to udało mi się ustalić w ASO renault wpis z 2017r. zanotowali przebieg 49tyś. On potwierdza się z książką serwisową. Dlatego z tym przebiegiem bardzo dziwnie to wygląda... Bo kierownica i fotele na więcej nie wyglądają. Chyba że rzeczywiście ktoś nie dbał (wiem że w MIII plastiki szybko się rysują) i miał stłuczkę i auta się pozbył - wtedy warto by było za te pieniądze go wziąć. Natomiast dziwi mnie jeszcze dlaczego ktoś po drodze w szwajcari lub handlarz z polski nie zrobili poprawek (radio gałka zmiany biegów schowek porysowany) przecież to bardzo mały koszt, a auto całkiem inaczej się w sprzedaży prezentuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!