Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak wysoko powinno "brać" sprzeglo


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, znajomy kupił Megane 3 z silnikiem 1.6 110km (posiadam taki sam samochód) po przesiadce z Japończyków stwierdził że sprzęgło nadaje się do wymiany bo "bierze" kiedy pedał sprzęgła jest na równi z podnóżkiem po lewej stronie i jest to 3/4 skoku pedału sprzęgła. Według niego powinno "brać" dużo niżej. Nie mam możliwości sprawdzić sprzęgła w swoim aucie ponieważ przebywam obecnie za granicą. Powiedźcie mi Panowie jak jest w waszych megankach z takimi silnikami??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieprawda, łapie wysoko to do wymiany, ja jak kupiłem to też sprzęgło łapało wysoko w dodatku były drgania przy ruszaniu, wiec i sprężyny kaput. Teraz jak sie zbliża wymiana to w ogóle jest padaka. Oglądałem przed zakupem dwie meganki i w pierwszej jaką widziałem również brało wysoko a miała przejechane blisko 190tyś więc było na wykończeniu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli by tak było @Renia08 to moje sprzęgło by się kończyło, od dobrych 4 lat...bo bierze wysoko i brało od początku. Co prawda mowa o M3, ale pewnie wielkich rewolucji w sprzęgle nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie gdzie jest samoregulacja w hydraulicznym wysprzegliku?? Pytam bo szczerze powiem że się z tym nie spotkałem. Jedyny samoregulator jaki widziałem to w VW z wysprzeganiem na lince. U mojego kumpla nie ma problemów z szarpaniem przy ruszaniu sprzęgło wg mnie dobrze trzyma ale poprostu mnie to zaciekawiło. Może poprostu ten typ ma tak wysoko brać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, aniewa napisał:

Brak takiego czegoś. 

Też mi się tak wydaje ;) 

Panowie prośba do Was jak możecie sprawdzić w swoich samochodach w którym miejscu sprzęgło zaczyna ciągnąć to będę wdzięczny;) u kolegi sprzęgło ciągnie kiedy pedał sprzęgła jest na równi z podnóżkiem po lewej stronie. Dziękuję z góry i pozdrawiam;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, w mojej M3 1.6 bierze właśnie w opisanych przez Ciebie okolicach. Byłem z tym w ASO, po jeździe testowej pracownik serwisu uznał, że wszystko ok. Co ciekawe, później zrobiłem wymianę płynu hamulcowego, po odpowietrzeniu sprzęgła zaczęło brać o wiele niżej, trochę mniej gwałtownie. To też wedle pracownika ASO była prawidłowa charakterystyka pracy :D Nalot jakieś 120 tys, jeszcze fabryczne sprzęgło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, trzecia_bateria napisał:

Cześć, w mojej M3 1.6 bierze właśnie w opisanych przez Ciebie okolicach. Byłem z tym w ASO, po jeździe testowej pracownik serwisu uznał, że wszystko ok. Co ciekawe, później zrobiłem wymianę płynu hamulcowego, po odpowietrzeniu sprzęgła zaczęło brać o wiele niżej, trochę mniej gwałtownie. To też wedle pracownika ASO była prawidłowa charakterystyka pracy :D Nalot jakieś 120 tys, jeszcze fabryczne sprzęgło. 

Dziękuję za odpowiedź jak będę w PL wymienimy płyn i zobaczymy co się będzie działo :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 6.05.2020 o 12:49, trzecia_bateria napisał:

po odpowietrzeniu sprzęgła zaczęło brać o wiele niżej, trochę mniej gwałtownie

Cześć,

Odpowietrzałeś sam czy w serwisie? Mam ten sam problem parę dni temu kupiłem M3 coupe 2.0 Tce 120 nalotu i sprzęgło bierze w okolicy środka i cholera mnie przez to bierze bo przesiadłem się z auta gdzie sprzęgło brało na samym dole. Już bałem się, że jest do wymiany ale chyba jest jakaś nadzieja.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, odrazu po powrocie do PL wsiadłem do swojego samochodu (Megane 3 1.6 110km Benz) i jest tak samo jak u kolegi dla którego założyłem ten temat czyli bierze w połowie zakresu (oboje posiadamy takie same silniki i w swoich M3)  u kolegi jest 160 tys przebiegu a w moim samochodzie 149tys w obu przypadkach fabryczne sprzęgło więc ten typ tak ma ;)natomiast wspomniane odpowietrzenie raczej nic nie da ;/ u kolegi wymieniliśmy płyn hamulcowy ale odpowietrznika wysprzeglika nie dotykaliśmy zbiorniczek jest jeden więc się z czasem samo wymiesza;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!