Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV używane 1.2 czy 1.3


kaag

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma, chciałem dołożyć jeszcze niedawno ale na forum o ledach w Megance są różne opinie szczególnie w deszczu.

Jak wybierałem Megane to odsłuchałem wersje BOSE i mogę się podpisać krwią, że moje gra dużo lepiej :)

Poza tym z pierdółek to mam jeszcze kompletne oryginalne gumowe dywaniki, gumowy podwójny wkład do bagażnika, wymieniony tablet w ASO z najnowszym R-Linkiem v 9 (ma w koncu widget klimatyzacji) i oczywiście Android Auto/Apple Car.

Sprzedaję bo zakończyłem leasing i chciałem kupić Megane RS ale zwariowali z cenami i poszedłem w inną markę, z wielkim smutkiem bo RS mi się zawsze marzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 fajny silnik, mam wersję 115 km i też ładnie się zbiera, a średnie spalanie pokazuje teraz 6,5 l przy cyklu mieszanym i mojej ciężkiej nodze. 508 też mi się marzy, ale jak dzieci podrosną, bo szkoda auta :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pum4 nie wiem co w tym dziwnego. Jeżdżę i jeździłem różnymi autami i moja megi na ich tle dobrze wypada. Średnie spalanie odczytałem z kompa, a nie z księżyca i nie jeżdżę jak emeryt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,5 L na Rlink to 7 7,1 na dystrybutorze. W trybie mieszanym przy takim spalaniu to kol. barti16 faktycznie jeździ dość dynamicznie i listek na pewno nie pokazał 85. Mam mocniejszą wersję tego silnika i staram się tak jeździć aby na dystrybutorze nie przekraczać 6,5L/100 km. Z tego co zauważyłem to wpływ na spalanie ma temperatura zewnętrzna i ilość uruchomień niekoniecznie zimnego silnika. Gdyby silnik nie realizował każdorazowego rozruchu po uruchomieniu silnika to spalanie spadło by, wg. mnie o około 0,5L.

Trudno mi uwierzyć, że Kadjar 1.6 średnio spali 6L/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wziąłeś to 6 ? Przecież napisałem 8 ;). Megane w mieście paliła 9,5. Samochód żony trasę widzi w 10%.

 

ale to nie wątek o spalaniu a o megane iv. Z budżetem kupującego może mieć gt wiec najlepsze co w megane było dostępne. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Gdyby silnik nie realizował każdorazowego rozruchu po uruchomieniu silnika to spalanie spadło by, wg. mnie o około 0,5L.

W Megane stanie na postoju liczy sie do średniego spalania, sam wiem bo ja na postojach jeśli się da to nie gasze. 

Jeśli ktoś kupuje auto biorąc pod uwagę różnicę 1 litra na 100km to na 100000 km zaoszczędzi od 4000 do 5000PLN, więc polecan jednostki mercedesa 1.3 która ma dość dużo bolączego zamiast 1.6 TCE na bloku M5M to tak naprawdę, żadna oszczędność. Jak przyspieszam takim Megane to i tak pokazuje chwiloee 29.9/l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

Skąd wziąłeś to 6 ? Przecież napisałem 8 ;). Megane w mieście paliła 9,5. Samochód żony trasę widzi w 10%.

 

ale to nie wątek o spalaniu a o megane iv. Z budżetem kupującego może mieć gt wiec najlepsze co w megane było dostępne. 

Przepraszam, moja pomyłka. Zbyt wiele czytam i mylą mi się dane. <piwko>

1 godzinę temu, Pum4 napisał:

W Megane stanie na postoju liczy sie do średniego spalania, sam wiem bo ja na postojach jeśli się da to nie gasze. 

Jeśli ktoś kupuje auto biorąc pod uwagę różnicę 1 litra na 100km to na 100000 km zaoszczędzi od 4000 do 5000PLN, więc polecan jednostki mercedesa 1.3 która ma dość dużo bolączego zamiast 1.6 TCE na bloku M5M to tak naprawdę, żadna oszczędność. Jak przyspieszam takim Megane to i tak pokazuje chwiloee 29.9/l.

Wydaje mi się, że ten nasz ekonomizer pokazuje tylko 29,9L chwilowego a w rzeczywistości pociąga więcej.

Silnik 1.3 to wspólna konstrukcja MB i Renault (dołączone są pozostałe marki jak Nissan, Dacia czy Mitsubishi). Czytałem, że początkowo silniki były składane w fabrykach Mercedesa w Niemczech a dokładnie bloki silnika miały być odlewane w Niemczech a później mają powstawać (chyba dla Renault) w Chinach. Ja mam numer silnika 36 tyś.coś.. także myślę, że jeszcze był składany w Niemczech. Główny osprzęt silnika pochodzi od producenta DC - nie znam marki.

Na marginesie: wersja tego silnika w Mercedesie wizualnie wygląda inaczej - jakby dolot z wydechem był zamieniony. Inaczej wygląda prowadzenie paska osprzętu - dodatkowe rolki.

Wcześniej jeździłem na LPG, więc przesiadka na PB to znaczny wzrost kosztów comiesięcznych dojazdów do pracy.

Sądzę, że zużycie paliwa przez oba silniki (1.2 i 1.3) będzie podobne z przewagą dla 1.3 z uwagi na niżej położony moment obrotowy. Do spokojnej jazdy wystarcza podnoszenie obrotów do około 2300 w 1.3 (moment przy 1600-1700) w przeciwieństwie do 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podepnę się pod wątek... Powoli zmierzam ku sprzedaży posiadanego Hyundai IX 20 którego popełniłem po sprzedaży  Megan II PH I Grandtour z 1,5 dci pod maską. 

Szukać będę Megane IV kombi koniecznie w  benzynie max 3 letniej (nowa odpada) . Jesienią prawie kupiłem nową 1,3 Tce 115 kuni wersja 1 wyżej niż bieda edition. Pytanie czy unikać jakiejś wersji lub silnika? Od 6 lat nie miałem Renault i troszkę wypadłem z obiegu. Silnik wiadomo najlepsze jest w GT ale zakładam budżet max 60 tysięcy więc może być słabo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 lepsze bo nowsze ;) Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie. Większych wad póki co brak - lub nie są jeszcze w pełni potwierdzone (silnik wciąż dość krótko na rynku).

1.2 w M4 zdaje się nie wykazywać problemów znanych z poprzednich wersji (tj. branie oleju). Raczej dojrzała konstrukcja i raczej bezproblemowa.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIV tylko w 1.3.

Wersja GT to uboższa Intens - brak przeciwmgielnych. Dopiero z pakietem stylizacyjnym odróżniała się od pozostałych wewnątrz (np.: fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, dekory zamiast srebrnych były pod kolor specjalnego lakieru. Wersja GTline miało specjalny lakier - oczywiście za dopłatą - niebieski a w zasadzie granatowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc GT miałem na myśli 1.6 .. (205 koników) to by było idealne ale nie można mieć wszystkiego?

Pakiety stylizacyjne nie rajcują mnie specjalnie no może po za ładną aluminiowa felgą, wolę auto które nie wygląda a jedzie, niż taki co wygląda a nie jedzie.

Podsumowując szukać jak już 1,3 i moc odpowiadająca. Serce mówi 160 ale rozsądek 130-140.

Porównałem sobie wersję 115 konną z Meganą jaką miałem czyli dieslem 1,5 101 kM i na papierze wychodzi że już przy tym powinno być lepiej, na dynamikę tamtej nie narzekałem. 

Nie cisnę silników do 5 tys. więc moc  tak wysoko nie jest mi potrzebna, takie przyzwyczajenie z diesli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!