Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane IV używane 1.2 czy 1.3


kaag

Rekomendowane odpowiedzi

Nie ma, chciałem dołożyć jeszcze niedawno ale na forum o ledach w Megance są różne opinie szczególnie w deszczu.

Jak wybierałem Megane to odsłuchałem wersje BOSE i mogę się podpisać krwią, że moje gra dużo lepiej :)

Poza tym z pierdółek to mam jeszcze kompletne oryginalne gumowe dywaniki, gumowy podwójny wkład do bagażnika, wymieniony tablet w ASO z najnowszym R-Linkiem v 9 (ma w koncu widget klimatyzacji) i oczywiście Android Auto/Apple Car.

Sprzedaję bo zakończyłem leasing i chciałem kupić Megane RS ale zwariowali z cenami i poszedłem w inną markę, z wielkim smutkiem bo RS mi się zawsze marzył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 fajny silnik, mam wersję 115 km i też ładnie się zbiera, a średnie spalanie pokazuje teraz 6,5 l przy cyklu mieszanym i mojej ciężkiej nodze. 508 też mi się marzy, ale jak dzieci podrosną, bo szkoda auta :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pum4 nie wiem co w tym dziwnego. Jeżdżę i jeździłem różnymi autami i moja megi na ich tle dobrze wypada. Średnie spalanie odczytałem z kompa, a nie z księżyca i nie jeżdżę jak emeryt. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6,5 L na Rlink to 7 7,1 na dystrybutorze. W trybie mieszanym przy takim spalaniu to kol. barti16 faktycznie jeździ dość dynamicznie i listek na pewno nie pokazał 85. Mam mocniejszą wersję tego silnika i staram się tak jeździć aby na dystrybutorze nie przekraczać 6,5L/100 km. Z tego co zauważyłem to wpływ na spalanie ma temperatura zewnętrzna i ilość uruchomień niekoniecznie zimnego silnika. Gdyby silnik nie realizował każdorazowego rozruchu po uruchomieniu silnika to spalanie spadło by, wg. mnie o około 0,5L.

Trudno mi uwierzyć, że Kadjar 1.6 średnio spali 6L/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd wziąłeś to 6 ? Przecież napisałem 8 ;). Megane w mieście paliła 9,5. Samochód żony trasę widzi w 10%.

 

ale to nie wątek o spalaniu a o megane iv. Z budżetem kupującego może mieć gt wiec najlepsze co w megane było dostępne. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Gdyby silnik nie realizował każdorazowego rozruchu po uruchomieniu silnika to spalanie spadło by, wg. mnie o około 0,5L.

W Megane stanie na postoju liczy sie do średniego spalania, sam wiem bo ja na postojach jeśli się da to nie gasze. 

Jeśli ktoś kupuje auto biorąc pod uwagę różnicę 1 litra na 100km to na 100000 km zaoszczędzi od 4000 do 5000PLN, więc polecan jednostki mercedesa 1.3 która ma dość dużo bolączego zamiast 1.6 TCE na bloku M5M to tak naprawdę, żadna oszczędność. Jak przyspieszam takim Megane to i tak pokazuje chwiloee 29.9/l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sarna1 napisał:

Skąd wziąłeś to 6 ? Przecież napisałem 8 ;). Megane w mieście paliła 9,5. Samochód żony trasę widzi w 10%.

 

ale to nie wątek o spalaniu a o megane iv. Z budżetem kupującego może mieć gt wiec najlepsze co w megane było dostępne. 

Przepraszam, moja pomyłka. Zbyt wiele czytam i mylą mi się dane. <piwko>

1 godzinę temu, Pum4 napisał:

W Megane stanie na postoju liczy sie do średniego spalania, sam wiem bo ja na postojach jeśli się da to nie gasze. 

Jeśli ktoś kupuje auto biorąc pod uwagę różnicę 1 litra na 100km to na 100000 km zaoszczędzi od 4000 do 5000PLN, więc polecan jednostki mercedesa 1.3 która ma dość dużo bolączego zamiast 1.6 TCE na bloku M5M to tak naprawdę, żadna oszczędność. Jak przyspieszam takim Megane to i tak pokazuje chwiloee 29.9/l.

Wydaje mi się, że ten nasz ekonomizer pokazuje tylko 29,9L chwilowego a w rzeczywistości pociąga więcej.

Silnik 1.3 to wspólna konstrukcja MB i Renault (dołączone są pozostałe marki jak Nissan, Dacia czy Mitsubishi). Czytałem, że początkowo silniki były składane w fabrykach Mercedesa w Niemczech a dokładnie bloki silnika miały być odlewane w Niemczech a później mają powstawać (chyba dla Renault) w Chinach. Ja mam numer silnika 36 tyś.coś.. także myślę, że jeszcze był składany w Niemczech. Główny osprzęt silnika pochodzi od producenta DC - nie znam marki.

Na marginesie: wersja tego silnika w Mercedesie wizualnie wygląda inaczej - jakby dolot z wydechem był zamieniony. Inaczej wygląda prowadzenie paska osprzętu - dodatkowe rolki.

Wcześniej jeździłem na LPG, więc przesiadka na PB to znaczny wzrost kosztów comiesięcznych dojazdów do pracy.

Sądzę, że zużycie paliwa przez oba silniki (1.2 i 1.3) będzie podobne z przewagą dla 1.3 z uwagi na niżej położony moment obrotowy. Do spokojnej jazdy wystarcza podnoszenie obrotów do około 2300 w 1.3 (moment przy 1600-1700) w przeciwieństwie do 1.2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podepnę się pod wątek... Powoli zmierzam ku sprzedaży posiadanego Hyundai IX 20 którego popełniłem po sprzedaży  Megan II PH I Grandtour z 1,5 dci pod maską. 

Szukać będę Megane IV kombi koniecznie w  benzynie max 3 letniej (nowa odpada) . Jesienią prawie kupiłem nową 1,3 Tce 115 kuni wersja 1 wyżej niż bieda edition. Pytanie czy unikać jakiejś wersji lub silnika? Od 6 lat nie miałem Renault i troszkę wypadłem z obiegu. Silnik wiadomo najlepsze jest w GT ale zakładam budżet max 60 tysięcy więc może być słabo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.3 lepsze bo nowsze ;) Lepsza elastyczność i mniejsze spalanie. Większych wad póki co brak - lub nie są jeszcze w pełni potwierdzone (silnik wciąż dość krótko na rynku).

1.2 w M4 zdaje się nie wykazywać problemów znanych z poprzednich wersji (tj. branie oleju). Raczej dojrzała konstrukcja i raczej bezproblemowa.

Edytowane przez chucky80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MIV tylko w 1.3.

Wersja GT to uboższa Intens - brak przeciwmgielnych. Dopiero z pakietem stylizacyjnym odróżniała się od pozostałych wewnątrz (np.: fotele ze zintegrowanym zagłówkiem, dekory zamiast srebrnych były pod kolor specjalnego lakieru. Wersja GTline miało specjalny lakier - oczywiście za dopłatą - niebieski a w zasadzie granatowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisząc GT miałem na myśli 1.6 .. (205 koników) to by było idealne ale nie można mieć wszystkiego?

Pakiety stylizacyjne nie rajcują mnie specjalnie no może po za ładną aluminiowa felgą, wolę auto które nie wygląda a jedzie, niż taki co wygląda a nie jedzie.

Podsumowując szukać jak już 1,3 i moc odpowiadająca. Serce mówi 160 ale rozsądek 130-140.

Porównałem sobie wersję 115 konną z Meganą jaką miałem czyli dieslem 1,5 101 kM i na papierze wychodzi że już przy tym powinno być lepiej, na dynamikę tamtej nie narzekałem. 

Nie cisnę silników do 5 tys. więc moc  tak wysoko nie jest mi potrzebna, takie przyzwyczajenie z diesli

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!