Skocz do zawartości

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v nierówna praca silnika na biegu jałowym


Recommended Posts

Cześć,

 

Mam problem z nierówną praca silnika na biegu jałowym. Clip nie pokazuje żadnych błędów, w samochodzie kilkaset kilometrów temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z KZFR oraz testowałem kilka używanych elektrozaworów faz rozrządu, jakieś 15k km temu wymieniłem świece, czujnik położenia wałka oraz sonde lambda za katalizatorem (co prawda nie w związku z falowaniem obrotów). Chciałbym dodać że wskazówka obrotów stoi praktycznie w miejscu, czasami lekko dygnie. Problem daje o sobie znać tylko na luzie, czuć lekkie szarpnięcia oraz słychać nierówną pracę silnika. Podczas jazdy wszystko jest w porządku.

 

Czy mając clipa mogę zdiagnozować wadliwą część?

 

Co warto wymienić/sprawdzić w pierwszej kolejności?

- cewki

- świece

- przepustnice wraz z uszczelką

 

Wklejam nagranie parametrów pracy na biegu jałowym (martwi mnie osobiście skaczące wyprzedzenie zapłonu)

meganka problem.png

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Razor1996 napisał:

Co warto wymienić/sprawdzić w pierwszej kolejności?

- cewki

- świece

- przepustnice wraz z uszczelką

Ostatnią pozycję pomijasz. Świece do wymiany i cewki do kontroli. Warto zmierzyć, który cylinder ma najwięcej wypadających zapłonów.

Być może sączy olej w zagłębieniu świecy w głowicy z odmy silnika.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do wypadania zapłonów  sprawdzałem to już wczesniej i dla każdego cylindra było coś w stylu "NIE" tzn. brak wypadania zapłonów, i nigdzie nie widziałem własnie tej liczby wypadania zapłonów (obstawiam że jest ona zliczana dopiero jeśli wystąpi taki problem) Jeśli jest inaczej proszę o informację.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
59 minut temu, Razor1996 napisał:

Clip nie pokazuje żadnych błędów,

w samochodzie kilkaset kilometrów temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z KZFR,

oraz testowałem kilka używanych elektrozaworów faz rozrządu,

jakieś 15k km temu wymieniłem świece, czujnik położenia wałka oraz sonde lambda za katalizatorem

(co prawda nie w związku z falowaniem obrotów).

1/ Cewki i świece muszą być czyste i suche,

2/ Testowanie używanych elektrozaworów to nie zbyt udany eksperyment, należy wymienić go na nowy  bo; 

       - kąt wyprzedzenia zaworów na biegu jałowym zmienia się od ; - 4,2 do 5,3 ,

       - obroty ulegają zmianie od ; 689 do 713,

3/ Warto wymienić sondę przed katalizatorem na oryginał, bo ;

       -  wg; producentów sond ich żywotność to ; 160000 do 200000 km,

       -  clip tego nie wykryje, bo sonda jest sprawna, ale nie w 100 %. 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Być może Twoje świece mają za dużą szczelinę. Jakie one są? Chętnie bym je zobaczył jak się oczyszczają.

Może nie ma wypadających zapłonów, ale warto podejrzeć wartości spalania stukowego w poszczególnych cylindrach.

Przepustnica pracuje prawidłowo, a jej korekty wynikają z szarpania wału od układu zapłonowego. Nie sądzę, żeby sonda regulacyjna obcinała dawkę paliwa. Przecież jej pracę możesz pokazać.

Silnik nie ma oleju gęściejszego od 5W ponieważ dryf zespołu koła jest dwukrotnie przekroczony, ale średnia wartość jest idealna dla tych obrotów?.

21 minut temu, jabrze napisał:

 

 

Edytowane przez jabrze
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co do świec to mam aktualnie EYQUEM RFN58LZ i planuje kupić nowe tym razem NGK BKR6EZ. Cewki są suche natomiast kusi mnie kupić dwie nowe cewki BERU na podmiankę żeby być 100% pewnym. Co do sondy lambda jeśli mogę pokazać jej prace Clipem jak najbardziej to zrobię aktualnie wolałbym wstrzymać się z jej wymianą. Co do elektrozaworu faz zgadzam się że najlepszą opcją byłoby zakupienie nowego. Jako że nie chciałbym wydawać pieniędzy na ślepo. Zacząć powinienem od elektrozaworu czy bardziej od cewek i świec? Olej jaki mam to 5W-40 ELF EVOLUTION 900 SXR - może powinienem coś dodatkowo sprawdzić Clipem?

Przypomniała mi się jeszcze jedna niepokojąca mnie rzecz, tj. nieakatywne sterowanie wałkiem: parametry zaznaczone na czerwono nie zmieniają się wraz z wzrostem obrotów/obciążenia silnika. Natomiast parametry zaznaczone na zielono się zmieniają. 

nieaktywne sterowanie walkiem.png

Edytowane przez Razor1996
dodanie info o oleju
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Świece są miękkie i szybko się wypalają. Wyczyść je i zmniejsz szczelinę do 0,7 mm, bo energia zgromadzona w cewkach przy tych obrotach jest bardzo mała. Do tej pojemności i sprężania będzie ok. Olej  do niego bardzo dobry. Wyprowadzisz zapłon to koło przestanie szarpać, czyli elektrozawór może okazać się dobry.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wykręcił i sprawdził jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. Obroty się stabilizują jak odłączony jest przewód od zaworu zmiennych faz? Nie za duże podciśnienie? Cewki podmieniaj parami 1-4, 2-3.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2020 o 21:50, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Z odpiętym czujnikiem jest to samo z tego co pamiętam ale jutro się upewnię, jak mogę sprawdzić czujnik położenia wałka? Co do podciśnienia to mogę coś sprawdzić w związku z nim? Co do cewek planuje zakupić dwie właśnie z względu na podmienianie ich parami. 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Elektrozawór zmiennych faz jest sterowany dopiero od 1400 obr.

Czujnik położenia wałka masz ukryty za świecą 1 cylindra. Wystarczy wciśnięte czoło wytrzeć z brudu.

Edytowane przez jabrze
  • +1 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wałka rozrządu jest czujnikiem Halla. Czasem czyszczenie pomaga. Trudny w diagnostyce.

Podciśnienie powinno być około 0,3 bara.

Czy rozrząd był zmieniany na blokadach? 15 tyś na niklowe świece to średnio. Mogą już być zużyte. Polecam Denso lub Bosch. Osobiście odradzam NGK, ale zdania są podzielone. Na drgania mają wpływ świece.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 23.05.2020 o 23:31, szwagier24a napisał:

Po co mnie przedrzeźniasz :?: 

Świece już wczoraj zakupiłem i to własnie NGK (sugerując się wątkiem na forum) zobaczymy co będzie po wymianie świec. Rozrząd był wymieniany na blokadach - natomiast sam go nie wymieniałem to pewności nie mam). Co do podciśnienia to rozumiem mowa o różnicy ciśnienia atmosferycznego i wlotowego co u mnie daje 0,563 bar - wynika to bardziej z zepsutego czujnika czy może być to spowodowane czymś innym?

Podsumowując:

W pierwszej kolejności wymienię komplet świec, przy okazji sprawdzę cewki wizualnie oraz wyczyszczę czujnik położenia wałka. Jak rozumiem elektrozawór wałka rozrządu nie powinien mieć wpływu na obroty bo jest sterowany dopiero od 1400 obr/min więc szukamy przyczyny gdzie indziej. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mapsensor do wymiany i może być po problemie. Miałeś pokazać jak wygląda oczyszczanie świecy. Teraz wiemy że masz za bogatą mieszankę paliwowo-powietrzną. Drgania silnika ustają ze wzrostem otwarcia przepustnicy.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
58 minut temu, Razor1996 napisał:

Jak rozumiem elektrozawór wałka rozrządu nie powinien mieć wpływu na obroty,

bo jest sterowany dopiero od 1400 obr/min, więc szukamy przyczyny gdzie indziej. 

Jak jest w 100 % sprawny.

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1 godzinę temu, jabrze napisał:

Mapsensor do wymiany i może być po problemie. Miałeś pokazać jak wygląda oczyszczanie świecy.

Właśnie miałem o to dopytać co rozumiesz przez oczyszczenie świecy, w sensie żebym je wykręcił i pokazał jak wyglądają przed i po wyczyszczeniu? Jeśli tak to wrzucę zdjęcia przy okazji wymiany świec, dodatkowo kupię od razu map sensor,  jest sens kupować używany czy lepiej nowy zamiennik, a może sens ma kupno tylko nowego oryginalnego.

Edytowane przez Razor1996
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!