Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II 1.6 16v nierówna praca silnika na biegu jałowym


Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, szwagier24a napisał:

Co się dzieje z napięciem ładowania - przyjmuje jakąś wartość stałą czy oscyluje? Można wykluczyć wpływ alternatora na falowanie poprzez odpięcie wtyczki od alternatora i zrobienia krótkiej próby. Miałem tak w 1.4. 

 

Rozumiem mam odpiąć tę wtyczkę z tymi cienkimi przewodami idącą od alternatora i odpalić samochód i nagrać parametry jego pracy i jeśli nie będzie szarpania to alternator jest winny? Odpięcie wtyczki spowoduje wyłączenie alternatora?

 

Co do kompresji niestety nie mam miernika ale postaram się sobie taki sprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg; mnie należy;

1/ Zakręcić gaz na butli;

      -  zrobić ok;100 km na benzynie, dać po garach,

      -  nie przełączać na gaz, bo on wprowadza błędy,

2/ Elektrozawór KZFR do wymiany,

3/ Sonda przed katalizatorem do wymiany; tylko oryginał;

      - jest od; 0,07 V do 0,73 V,

      - powinno być od; 0,1 V do 0,9 V.

 

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 ma rację.

3/ w oryginale to sonda badziwnego Boscha - osobiście polecam. Można kupić jako aftermarket Boscha tzw. dedykowaną z wtyczką do tego auta. Jeżeli auto na powyżej 160 tyś. to zużycie eksploatacyjne.

1/ trzeba doprowadzić sterownik silnika do pracy w pętli zamkniętej czyli np po równym o ustalonej prędkości i bez zmiany wciśnięcia pedału przyspieszenia, wtedy sterownik będzie się korygować do parametrów spalania od sondy lambda która uzależniona jest od jakości paliwa.

Odłączenie tej wtyczki od alternatora wyeliminuje wpływ obciążenia alternatora na obroty silnika - warto doładować akumulator poza konkursem.

Najważniejsze: miałem kiedyś przypadek, że na gazie falowały obroty ale po wyłączeniu pompy paliwa przestały - wtrysk benzyny powodował wzbogacenie mieszanki na j danym z cylindrów. Co ciekawe brak było błędu w CPU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz odłączyłem tzn. po prostu wyłączyłem sterownik - konieczne jest zakręcanie zaworu przy butli? Dam znać jak zrobię 100 km. Co do elektrozaworu to niedługo będę miał nówkę zamiennik (tak wiem że nie powinno się zakładać zamienników ale widziałem pozytywne komentarze) Co do sondy to jestem w stanie ją wymienić tylko pierwsze spróbuje ten elektrozawór + jazdę na benzynie. Bo niestety takie próby biją trochę po kieszeni :/ 

 

Podsumowując:

-Podładuję akumulator i odłączę wtyczkę od alternatora

-Sprawdzę nowy zamiennik elektrozaworu

-Przejadę na benzynie 100 km 

 

I zobaczymy co będzie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Renia08 napisał:

Przepustnica nie wydaje żadnych grzechoczących dźwięków podczas pracy silnika? Miał na zapłonie to norma ale chodzi o dźwięki podczas pracy, wsłuchaj się w nią.

Właśnie podczas pracy na luzie bez włączonego radia raz na jakiś czas słychać jakby jakiś silniczek coś regulował - zastanawiałem się czy to przepustnica ale doszedłem do wniosku, że raczej nie byłoby jej tak dobrze słychać (słyszę ten silniczek czy cokolwiek to jest siedząc w samochodzie)- może warto się tym zainteresować co mógłbym sprawdzić? Ogólnie kilka postów wcześniej wrzuciłem nagranie pracy przepustnicy i podobno jest OK. 

 

7 godzin temu, jackowskipatryk napisał:

Kolego problem może być też prozaiczny. Może zatankowałeś dziadowski gaz sam ze 2 razy czyścił wtryski bo były pozaklejane

Gaz tankuje tylko i wyłącznie na orlenie - natomiast problem występuje zarówno na gazie jak i benzynie wiec nie wiadomo czy to wina gazu - dam znać jak przejadę te 100 km na benzynie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie dźwięki są słyszalne jak silnik nie pracuje. Podczas pracy silnika u mnie nie słychać odgłosów przepustnicy. Co do jej uszkodzenia to trzeba podejrzeć parametry bieżące sterownika silnika - jak zmienia się rezystancja obu ścieżek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Razor1996 napisał:

Właśnie podczas pracy na luzie bez włączonego radia raz na jakiś czas słychać jakby jakiś silniczek coś regulował - zastanawiałem się czy to przepustnica ale doszedłem do wniosku, że raczej nie byłoby jej tak dobrze słychać (słyszę ten silniczek czy cokolwiek to jest siedząc w samochodzie)- może warto się tym zainteresować co mógłbym sprawdzić? Ogólnie kilka postów wcześniej wrzuciłem nagranie pracy przepustnicy i podobno jest OK. 

Przeczytałem cały post. 

14 godzin temu, jackowskipatryk napisał:

Kolego problem może być też prozaiczny. 

Również tak twierdzę.

Silnik jest mocno zduszony w za bogatą mieszankę paliwowo powietrzną. Widać to po zakopconych obrzeżach świec. W związku z tym jest za niskie napięcie na sondzie regulacyjnej. Sonda pracuje w pętli zamkniętej o czym wspomniał @szwagier24a.

Niepokojącym jest dużo za duże podciśnienie. Wszystko to świadczy o złej pozycji zerowej przepustnicy. Prawidłowy jej zakres zerowy uchylenia musi być zawarty w 11,8-12%.

Przypuszczam, że u Ciebie jej uchylenie jest poniżej10%, bo zdjąć trzeba min 0,1Bara z podciśnienia.

Jestem ciekawy jakie uchylenie masz w programowane i jakie rzeczywiste. To trzeba zmierzyć. Mogę zagwarantować że to jest jedyny problem dotyczący Twojego silnika. W tej chwili masz duże drgania silnika, które ustąpią po dodaniu powietrza. Podciśnienie spadnie, obroty się lekko podniosą i kąt zapłonu nie będzie tak pływał i stanie w okolicy 1,5-2 stopni.

Wczoraj mierzyłem i stawiałem M2 2005 świeżo po zakupie więc jestem na bieżąco.

Podstawa, żeby całość robić wyłącznie na benzynie z zakręconą butlą. Koledzy wcześniej to podpowiadali.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jabrze napisał:

Jestem ciekawy jakie uchylenie masz w programowane i jakie rzeczywiste. To trzeba zmierzyć. Mogę zagwarantować że to jest jedyny problem dotyczący Twojego silnika.

Już pracuje tylko i wyłącznie na benzynie, podpowiedz mi proszę co powinienem sprawdzić bo o ile uchylenie w programie łatwo nagram Clipem (przynajmniej tak mi się wydaje) To uchylenie rzeczywiste jak mógłbym zmierzyć? Mogę wymienić przepustnice - używane są dosyć tanie. Ogólnie jeśli mogę coś sprawdzić lub podmienić małym kosztem jak najbardziej to zrobię.

Aktualnie jedyne co zrobiłem z przepustnicą to ją wyczyściłem (jakiś miesiąc temu) ale jak się domyślacie nie rozwiązało to problemu. 

Edytowane przez Razor1996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie używam clipa. W pyclipie //wtrysk/System parameters/kontrola silnika/obwód paliwa/teoretyczna regulacja biegu jałowego; rzeczywista regulacja biegu jałowego i procentowa korekta.

Na razie masz tylko odczytać. Mając clipa łatwo dokonasz korekty bez żadnych kosztów. Przepustnica pracuje bez obarczenia błędami.

Prędzej ewentualne we wtrysku skasować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego jeśli jeździsz non stop na gazie a benzyny masz omale to w zbiorniku zbiera się woda

 Dolej jakiegoś specyfiku przy tankowaniu i wyjeździj zbiornik paliwa bo 100 km to jest nic. Ja tak robiłem jak mi obroty falowały i pomagało to taki najprostszy i najtańszy sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, jabrze napisał:

Wszystko to świadczy o złej pozycji zerowej przepustnicy.

Prawidłowy jej zakres zerowy uchylenia musi być zawarty w 11,8-12%.

 

Dnia 23.05.2020 o 18:04, Razor1996 napisał:

Mam problem z nierówną praca silnika na biegu jałowym. Clip nie pokazuje żadnych błędów, w samochodzie kilkaset kilometrów temu wymieniłem kompletny rozrząd wraz z KZFR oraz testowałem kilka używanych elektrozaworów faz rozrządu, jakieś 15k km temu wymieniłem świece, czujnik położenia wałka oraz sonde lambda za katalizatorem (co prawda nie w związku z falowaniem obrotów).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!