Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Znosi auto po wyważeniu kół


KDKJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Po wyważeniu kół i zamianie prawej strony (przód z tyłem) zaczęło Megane znosić na prawo. Powietrze jest sprawdzone, zbieżność także. Jechałem wyważyć bo czułem bicie przy wyższych prędkościach. Zostało wyważone i dostałem informację o tym, że przednia prawa felga jest po "dość mocnym strzale od wewnątrz" i wypadałoby ją wyprostować. Poprosiłem o przerzucenie jej na jakiś czas na tył (dmuchawa, poducha silnika, oc, przegląd, olej i filtry już niedługo, a przez koronaświrusa troszku biedniej w portfelu), więc miało to być przerzucenie powiedzmy na miesiąc do urodzin. Aktualnie jeździ mi się dobrze. Nie czuję żadnego bicia (jedynie lekko odczuwalne przy 110 (a to wypada na równym 2k obrotów). W innym przypadku 0 drgań), ale tak jak wspomniałem wcześniej zaczęło ją znosić... Jechałem tego samego dnia na zbieżność i wyszło -0,4, więc także w normie. Powietrze ogarniane na Orlenie (przód 2,4 a tył 2,0). Prędzej problemu nie było.

Felgi Renault 205/55/R16, opony Hankook jak się nie mylę to 1 lub 2 letnie.

 

Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam, Kadek :) 

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, KDKJ napisał:

Jechałem tego samego dnia na zbieżność i wyszło -0,4, więc także w normie.

Kolego może -0,04 jako zbieżność całkowita, ale korzystniejsza jest w plus do jazdy na mokrej nawierzchni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jabrze, ale tak na chłopską logikę co może mieć zbieżność do ściągania??? KDKJ zamień te koła stronami jak opony nie są kierunkowe i sprawdź. Może jakiś pokrzywiony masz ten samochód? (powypadkowy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, omega napisał:

Jabrze, ale tak na chłopską logikę co może mieć zbieżność do ściągania???

Geometria już tak, a w cytowanym tekście podkreśliłem przepalcowaną wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@jabrze - tego Ci nie odpowiem. Byłem na SKP i po wjechaniu na płytę ukazało się -0,4. Dostałem informację, że jest bardzo dobrze. Aż tak się nie znam :D 

@omega - prędzej nie ściągało i nigdzie info o kolizji/wypadku nie widziałem. Opony nie są kierunkowe.

Dziwi mnie fakt, że dopiero po wyważeniu takie cuda. Prędzej ich nie wyważałem, nie zdejmowałem opon z tych felg ani nic nie było kombinowane. To, że jest krzywa to może być od zakupu tyle, że nie zwracałem uwagi na drgania (krótko jeździłem na letnich po zakupie). Kolejną rzeczą, na którą nie zwróciłem uwagi jest fakt, że nie oznaczyłem przód/tył na zimę i może opony są zjechane. De facto są teoretycznie świeże, lecz przed zimą walczyłem sporo ze zbieżnością. Może przez to, że sporo było jeżdżone na losowej zbieżności (tuleje we wózku; zbieżność na płycie od ok. -3 do +3) to opony przednie dostały w kość... 

Nie wiem czy lepiej najpierw zamienić przednie (lewą z prawą) czy wrócić prawe na swoje miejsca. Pod blokiem na parkingu nie chcę tyle przekładek robić :D 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyta to tylko orientacja. Pomiar jest zbyt krótki w stosunku do obwodu kół, żeby był dokładny. 

Zacznij od wyważenia opon, a jednocześnie poznasz stan felg. Później geometria. Jeśli będzie coś nie tak muszą odstąpić od dalszego sprawdzania, a za usługę do otrzymania wydruku płacisz tylko raz. Przed nią musisz mieć wyeliminowane luzy na drążkach i na sworzniach. Kolejnym krokiem będzie szukanie oporów w toczeniu kół przednich. Na skp zrobią to za 10-20 zł. Pomiary kilka razy z użyciem hamulca zasadniczego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, KDKJ napisał:

Byłem na SKP i po wjechaniu na płytę ukazało się -0,4. Dostałem informację, że jest bardzo dobrze. Aż tak się nie znam

Diagnosta ma rację, wartość katalogowa łącznie dla dwóch kół:
obręcze 15-calowe: - 1,1 mm ± 1,1
obręcze 16-calowe: - 1,2 mm ± 1,2
obręcze 17-calowe: - 1,3 mm ± 1,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten sam problem z drganiami i sciagniem ale u mnie pojawił się po zmianie opon na letnie. Zbieżność sprawdzona koła wyważone a felgi proste. U siebie co roku przy zmianie opon rotuje nimi tak jak według zaleceń z oponeo jak zopobiegać ząbkowaniu opon. A opony do dunlop bluresponse w weekend przełoże je z powrotem jak jeździły w zeszłym roku i dam znać. Choć nie uśmiecha mi się wizja wyząbkowanych 2 letnich opon. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Efektem ściągania mogą być wyząbkowane opony, jak rownież różnica w wysokości bieżnika. Przełożyłeś tył na przód i to z jednej strony, więc na bank jest różnica w wysokości bieżnika jak i wyząbkowana opona, która również stawia inny opór. Przełóż z powrotem na tą samą pozycję, a ściąganie powinno ustąpić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alu felgi? Piasta oczyszczona? Felga nie pokorodowana w miejscu styku z tarczą?

Drgania przy pewnych obrotach: do wymiany poduszki silnika - zwłaszcza olejowa, lizak nie zaszkodzi.

2.4 bar przód trochę za dużo.

Opony prawidłowo przechowywane? Potrafią się odkształcić, później zniekształcone są wywarzane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

Alu felgi? Piasta oczyszczona? Felga nie pokorodowana w miejscu styku z tarczą?

Tak; Tak; Nie. Felgi są w bardzo dobrym stanie, przed założeniem zostały dokładnie wyczyszczone z wszelkiego brudu (deironizer + szampon). Nic niepokojącego nie zauważyłem.

 

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

do wymiany poduszki silnika - zwłaszcza olejowa, lizak nie zaszkodzi.

W środę jadę wymienić poduszkę górną/prawą silnika. Wygląda na lekko oberwaną.

742187777_d3fa937bb7bced6b1832a1d7d95d213e1.thumb.jpg.80866f79604658b105c11d841a1eb761.jpg

 

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

2.4 bar przód trochę za dużo.

Info z drzwi dla silnika 2.0 dci do jazdy "normalnej". 

 

11 godzin temu, szwagier24a napisał:

Opony prawidłowo przechowywane?

Przechowywałem całe koła. Raczej poprawnie. Zawsze z ojcem przechowujemy w tym samym miejscu (temperatura zawsze na +; nie stoją bezpośrednio na podłodze). Nigdy problemu czy to z oponami, czy z kołami nie było, lecz zawsze może być ten pierwszy raz. Od założenia kół do ich wyważenia przejechałem ponad 700km, więc raczej zdążyły się ułożyć.

 

@Renia08 - i to planuję jutro zrobić. Mam tylko dylemat czy od razu wrócić do stanu początkowego czy najpierw zamienić miejscami koła przednie.

 

/edit: po metodzie prób i błędów koła wróciły na swoje miejsce i jest teoretycznie dobrze... Nie mam pojęcia dlaczego, ale...

Edytowane przez KDKJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzam, że jestem ślepy i pora iść po mocniejsze okulary... 

Sprawdzałem bieżniki 2 lub 3 razy i faktycznie wychodziło na to, że po zmianie przód z tyłem (prawa strona) na przedniej osi miałem 2x lepszy bieżnik, ale to nie wzbudzało moich podejrzeń. Dziś u mechanika, gdy wymieniał dmuchawę chciałem sprawdzić jeszcze dokładnie rok tych opon. Tył: 2015, przód: 2017. Spojrzałem na model opony i mam przeczucia dlaczego ściągało... Na przedniej osi mam Hankook Ventus Prime 3 a na tylnej Hankook Ventus Prime 2. Nie przyglądałem się prędzej tej cyferce... :D 

Po wywaleniu krzywej felgi na tył, wyglądało to następująco:
3-2

2-3

Aczkolwiek dziwię się, że wulkanizator mi tej informacji nie przekazał w momencie przekładania... 

 

Dnia 2.06.2020 o 19:53, szwagier24a napisał:

całe koła powinny wisieć, nie stać na oponie

Ogółem stoją po 4. Układamy je w pionie (przodem felgi do góry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!