Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, 

Niestety nie znalazłem podobnego tematu. 

Walczę ze swoją Meganką, na stacji diagnostycznej stwierdzili ze z hamulcami wszystko jest ok. 

Samochód przy lekkim oraz średnim hamowaniu, przy wiekszej prędkości "bije" na pedale hamulca. Uczucie jest takie jakby włączał sie ABS. 

Komputer nie pokazuje żadnych błędów, ikonka ABS sie nie swieci, tarcze i klocki według stacji kontroli pojazdów są ok. 

 

Czy ktoś może spotkał się z podobną sytuacją i wie jak to rozwiązać ? 

Samochód ma 20 tyś przebiegu, silnik 1.5 dci. 

 

Z góry dzięki za pomoc! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, to się musi dać namierzyć, albo u porządnego mechanika założyć czujnik i sprawdzić bicie tarczy, ale zacznij od tego, czy masz koła dokręcone. Głupie to, ale sąsiad właśnie niedawno odebrał od oponiarza córki samochód i tez tak było, śruby dokręcone na podnośniku, ale nie dociągnięte na gotowo. @szwagier24, chyba nie, bo jak to nowy samochód to już by pordzewiał??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod jest z 2017 i niestety gwarancji juz nie ma a do renault nie udało mi sie wybrac przez godziny w jakich pracuje.

Rdzy nie ma na tarczach (jest tylko na rantach) , kola sprawdzilem , sa dokrecone. 

Sprawdzilem juz u mechanika i w stacji kontroli pojazdów, chyba będę musial poszukać jeszcze jednego mechanika ( nie jest to łatwe w małej miejscowości). 

Jedyne co mnie zastanawia to to że jest to porównywalne z wlaczaniem sie ABSu (tak jakby hamowało, puszczalo i hamowało znowu). Z drugiej strony nie mam pojęcia jakbwyglada typowe "bicie"  przy krzywych tarczach. 

 

Ludzie czytajcie przed wysłaniem to co palce nastukały. Poprawcie literówki i dopiero wysyłajcie.  - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki! 

Chyba faktycznie abs (pierscien). Znalazlem podobnu temat :

 

 

Juz wiwm z czym jechać do mechanika... Zobaczymy czy cos jest uszkodzone czy zabrudzone. Przyznam ze niedawno wrocilem do PL po 11 latach pobytu w Irlandii, tam tez mialem meganke IV. Zylem w przeświadczeniu ze tu mechanikowi nie trzeba mówić co ma sprawdzić :P a moze na takich trafiam... 

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam MIV dwulatka, puszczały klocki. Rozebrałem zaciski - rdza. Wyczyszczine, powierzchnię styku klocka z jarzmem polakierowane i posmarowane.

Ludzie opisywali już takie przypadki z piszczącymi hamulcami na gwarancji. Serwis za obsługę piszczących hamulców kazał sobie płacić.

Pordzewiałe powierzchnie niecierne tarczy bywają przyczyną wibracji zacisków. Takie rzeczy przerabiałem w MII i po oczyszczeniu wszystko powracało do normy. Mechanicy zaproponują wymianę tarcz i klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za rade. Rano zabiore sie najpierw za czyszczenie poniewaz na rantach tarcz mam z 0,5cm warstwe korozji. Mechanicy nie wiedząc co sie dzieje tlumaczyli mi ze musze to "rozjezdzic" i wróci do normy (samochod wcześniej stal ok 4 tygodni bez używania, na zewnątrz ) . Przejechalem juz 600km od tamtego czasu i bez zmian. Moze faktycznie reczne czyszczenie da rade. 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!:

Ludzie czytajcie, przed wysłaniem co palce nastukały na klawiszach. Poprawcie literówki a potem wysyłajcie na forum :!:   - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja te ranty po oczyszczeniu lakieruję. Dobrze polakierowane wytrzymają spokojnie 2-3 lata. Warto użyć lakieru do zacisków bo jest odporny na wysoką temperaturę. Innym sposobem który ją nie poważam to przytarcie klocków tak aby rdza z tarczy nie dotykała podczas hamowania - pomoże na krótki czas bo rdzy dojdzie więcej i temat powróci a przy okazji zmniejszy się powierzchnia tracą klocka i osłabi hamulec.

 

Trzeba pamiętać o przesmarowaniu odpowiednim smarem prowadnice zacisków bo lubią się zapiec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki, mam smar miedziowy do ukladu hamulcowego. Lakier tez sie jakis zbajdzie :) czekam na lepsza pogode zeby moc z garazu wyjechac

 

:lapka:

Regulamin forum się kłania :!: - Prezes 

 

Niestety "odrdzewienie" nic nie dało, natomiast samochód wzialem na wycieczkę, na pustej drodze rozpędziłem pojazd i następnie mocno zahamowałem. Zabieg ten w pełni wyeliminował "bicie" na pedale hamulca :)

Edytowane przez Arthem
Rozwiązanie problemu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!