Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

K4M Skrzynia biegów - modyfikacja 5 go biegu


rsxx

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

 

Po 3 długich trasach samochodem do Włoch postanowiłem podjąć się modyfikacji 5 go biegu. Chodzi o wydłużenie przełożenia w rozsądnych granicach.

Po każdej trasie zwiększałem zakres wygłuszenia kabiny, oczywiście apetyt rośnie w miarę jedzenia. 

 

W tej chwili jest wygłuszona maska, ściana grodziowa za oryginalnym wygłuszeniem aż do uszczelki maski wraz z zewnętrznymi elementami kanałów wentylacji. Podstawy słupków A (okolice zawiasów maski) - zaizolowanie tych rejonów przynosi znaczącą poprawę. Miejsce w którym ściana grodziowa przechodzi w nadkola, nadkola z zewnątrz i od strony kabiny, podłoga do foteli przednich, pod kanapą tylną, bagażnik, z podwójną warstwą przy tłumiku, trochę grodzi od środka, puste przestrzenie deski wypchane woreczkami z wełną mineralną (brzmi Januszowo ale efekt jest).  Poprawa jest kolosalna. Dlatego z dachem i z drzwiami się wstrzymuję. Bardzo dużo wnosi wygłuszenie nadkoli dwustronne. Wiadomo, że wycisza dźwięki toczenia opon, ponad to jest wrażenie jakby zawieszenie ciszej pracowało na bruku i innych nierównościach. Dla mnie było zaskoczeniem ile dźwięków wydają opony uderzając o nierówności. Nie słychać też szumu wody. 

 

Wstęp wyszedł przydługi, więc do brzegu.

 

Cel modyfikacji: Obniżenie obrotów przy prędkościach przelotowych, celem zwiększenia komfortu, zmniejszenia zużycia jednostki napędowej oraz spalania. Przy jednoczesnej akceptacji obniżenia dynamiki. 

 

Zakres prac: Wymiana dwóch kół zębatych 5 biegu bez zrzucania skrzyni - koła są dostępne pod deklem na końcu skrzyni. Przy okazji wymiana oleju w skrzyni. 

 

 

Skrzynia 5 biegowa montowana do Fluence, Megane, i innych modeli z koncernu przeważnie ma symbol: JR5-342.

 

Ze źródeł do których dotarłem wynika, że w obrębie modelu skrzyń JR5 wymiana kół zębatych powinna być P&P ze względu na te same średnice wałków.

 

Tutaj jest tabela z wszystkimi przełożeniami:

http://www.daciaklub.pl/user/dacia-specyfikacje_skrzyn.htm

 

Obecne tryby to 32/39 - przełożenie 0,82. Co przy prędkości 120 km/h daje 3600rpm

Wymieniam na 45/31 - przełożenie 0,688. Co przy prędkości 120 km/h daje 3000rpm

 

Z obliczeń wynika, że minimalne prędkości dla 5 biegu z 55km/h zmieni się na 70km/h. 

Natomiast 4 bieg przy 70km/h ma 2700rpm. Przy zmianie na 5 trzeba będzie dokręcić do tych obrotów

 

W mieście jest ograniczenie 50 lub 70 na przelotówkach. Powinno być ok.

 

 

Koła zębate w ASO kosztuję około 490zł brutto / sztuka.

Natomiast używane skrzynie 250zł :)

 

Skrzynia dziś / jutro dojdzie do warsztatu, w następnym tygodniu oddaję samochód na wymianę.

Podzielę się kosztami i doświadczeniami PO

 

Czy ktoś z forumowiczów ma z tym doświadczenia?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez rsxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa modyfikacja, ale równie ciekawe jest jak zareaguje tempomat jak nie będzie mu się zgadzała prędkość obrotowa silnika z prędkością z jaka jedziesz. Z tego co mi wiadomo, to w przypadku zmiany skrzyni 6 z przed liftu na polift tempomat przestaje działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jak by był to mała strata.Swego czasu takie mody robili ludzie w vw t4, po wymianie padnitego td na tdi skrzynia robiła się za krótka i to latało ,ale ciężko mi uwierzyć że zmienisz tryby przez dekielek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie :)

 

Samochód odebrany. Pierwsze co przychodzi na myśl, to że to powinni robić w fabryce :)
Do ekspresówki mam za daleko, żeby bez celu pojechać, jednak sprawdzałem na kawałku oddanej obwodnicy z ograniczeniem do 70.

Przy 55 można wrzucić 5 bieg i jechać z tą prędkością bez efektu duszenia. Ekonomizer nie podpowiada o zmianie biegu na niższy.

Przy 80 jest 1950 obrotów. U szwagra w najnowszej Micrze 1.0T 100KM jest przy tej prędkości 1800

Na 5 biegu przestał działać tempomat. 

Tak to mniej więcej wygląda: Żałuje, że się nie odezwałem podczas nagrania, pokazało by to stopień wygłuszenia.

https://youtu.be/GSLBpeLoSVA


 
 

IMG_20200729_130912.jpg

IMG_20200729_131003.jpg

Edytowane przez rsxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 9 miesięcy temu...
W dniu 5.08.2020 o 13:53, Sarna1 napisał:

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.13 :!: - aniewa

Byłem po przekładce 5 begu w trasie Szczecin - Karpacz. Oraz ok 130 km po lokalnych drogach. I jest lepiej niż się spodziewałem. Spalanie z całej trasy w obie strony 6,8l. Jazda z dozwoloną prędkością + 10%. 3 osoby oraz pełny bagażnik. Żadnego problemu z utrzymaniem prędkości na trasie. Różnica w głośności jest znaczna, wyraźna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
W dniu 15.07.2020 o 10:33, rsxx napisał:

Skrzynia dziś / jutro dojdzie do warsztatu, w następnym tygodniu oddaję samochód na wymianę.

Podzielę się kosztami i doświadczeniami PO

Z ciekawości, pamiętasz, ile wtedy wyniosła cię robocizna?

Edytowane przez parabellum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!