Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Szarpanie przy przełączaniu na gaz 1.4 TCe


Haifisch

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

otóż wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz zaczyna się problem z szarpnięciem przy przełączeniu na gaz.

Jeśli akurat się przełączy przy wciskaniu sprzęgła i schodzeniu z obrotów to potrafi zgasnąć. 

Zaopatrzyłem się w kabel do diagnostyki LPG ale nie mam w tym doświadczenia.

Zmieniłem tylko sposób przełączania z "jednocześnie" na każdy cylinder osobno ale to nie rozwiązało problemu gdyż są 4 mniejsze szarpnięcia zamiast jednego.

Instalacja to LPG tech. 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

38 minut temu, Haifisch napisał:

otóż wraz ze spadkiem temperatury na zewnątrz zaczyna się problem z szarpnięciem przy przełączeniu na gaz.

 

Należy podnieść temperaturę przełączania na gaz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw jeszcze małe opóźnienie dla tego przełączania jeden wtryskiwacz po drugim, ze 2-3 sekundy. Ja temperaturę przełączania mam na 35 stopni. Początkowo było 30 i o ile latem było spoko, tak gdy robiło się chłodniej faktycznie przełączenie było nieprzyjemnie wyczuwalne, przy 35 stopniach jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ustawione 30 C. 

Przy tym ustawieniu jak są mrozy to potrzebuje około ~4km żeby się przełączyć i średnio mi się uśmiecha to jeszcze przedłużać tym bardziej że mam do pracy jakieś 8 km. 

Opóźnienie dla każdego cylindra to właśnie 2 sekundy.

Edytowane przez Haifisch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 sekundy to długo. Ten czas należy dobrać doświadczalnie. Ja mam ustawione przełączanie cylindra na 400 ms, natomiast wcześniej miałem 200 ms i szarpało tak samo jak przy czasie 600 ms. Wtryski Barracuda.

Niemniej wygląda na zaklejone wtryskiwacze - należy: je wypłukać - tu zdania podzielone: czy zrobić to dyktą czy benzyną ekstrakcyjną - ja robiłem dyktą.; Mycie też nie zawsze pomaga bo mogą być już zbyt mocno zużyte. Zakładam, że te efekty pojawiły się po 20, 30 tyś. od założenia gazu. Założyć filtr odstojnikowy - najlepiej Alex Ultra 360; włączyć nastawę podgrzewania wtryskiwaczy przed przełączeniem na gaz - nie wiele daje bo zbyt mała moc. Ja mam zrobioną specjalnie kość, w której mam osadzone wtryskiwacze i 2 grzałki o mocy łącznej 40W sterowane z regulatora temperatury i zabezpieczone bezpiecznikiem bimetalicznym 55 stopni. Od tej pory nie wiem co to przydławianie, falowanie, gaśnięcie przy pierwszym przełączaniu na gaz. Coś na ten deseń produkuje KME - płaskownik z mocowaniami do listwy wtryskowej wyposażony w grzałkę 20 W i termostat 55 stopni - w praktyce 20W to za mało aby podgrzać wtryski do około 50 stopni.

Musisz pamiętać, że zimą: pod maską jest zimno. Przy 0 stopni na zewnątrz, odparowany gaz w 30 stopniach będzie miał podobną temperaturę. Większość producentów wtryskiwaczy wnętrze pokrywa fluoropolimerową powłoką (potocznie teflon) aby tłoczek nie przywierał do obudowy, ale zaklejony mazutem nie ma szans lekko pracować. Jak poczytać w specyfikacji wtryskiwaczy to temperatura pracy -20 + 120 stopni. W efekcie: mamy szarpania przy przełączeniu, uchyb regulacji - spóźnione otwarcie wtryskiwacza, spóźnione zamknięcie, może to spowodować w długim okresie czasu problemy: z gniazdami zaworowymi, rozjeżdżaniem map a do uszkodzenia silnika. W przypadku jeżdżenia na krótkich odcinkach wtryski nie ogrzeją się od silnika i nie mogą się oczyścić.

Co do czasu przełączania: należy ustawić tak jak sugeruje kol. @Andrzej-2010 na 35 stopni; sprawdź czy odczytywana temperatura przez sterownik LPG pokrywa się z temperaturą silnika - mi gazownik ustawił niepoprawny typ czujnika temperatury parownika i pomimo nastawy 30 stopni przełączał się powyżej 50. Aby przyspieszyć czas przełączania: wyłączyć ogrzewanie do czasu przełączenia; zastosować pianki ocieplające na rurki jak do centralnego (najlepiej na wszystkie, a nawet ocieplić zbiornik wyrównawczy); ocieplić maskę; zabezpieczyć reduktor przed wychładzaniem podczas ruchu pojazdu. Efekt mam taki, że podczas pobytu np.: w sklepie po bułki, zimą płyn tak szybko nie stygnie i nawet po półgodzinnym pobycie w sklepie aut startuje z gazu a nie z benzyny. Przy codziennym użytkowaniu auta, silnik po postoju, ma o kilka stopni wyższą temperaturę niż otoczenie i szybciej przełącza się na gaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego 2 sekundy to długo? Mówimy tutaj o sekundach, nie minutach, więc różnica pomiędzy przełączaniem co 2 sekundy a 400 ms będzie praktycznie niezauważalna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 13.10.2020 o 08:53, szwagier24a napisał:

2 sekundy to długo. Ten czas należy dobrać doświadczalnie. Ja mam ustawione przełączanie cylindra na 400 ms, natomiast wcześniej miałem 200 ms i szarpało tak samo jak przy czasie 600 ms. Wtryski Barracuda.

Niemniej wygląda na zaklejone wtryskiwacze - należy: je wypłukać - tu zdania podzielone: czy zrobić to dyktą czy benzyną ekstrakcyjną - ja robiłem dyktą.; Mycie też nie zawsze pomaga bo mogą być już zbyt mocno zużyte. Zakładam, że te efekty pojawiły się po 20, 30 tyś. od założenia gazu. Założyć filtr odstojnikowy - najlepiej Alex Ultra 360; włączyć nastawę podgrzewania wtryskiwaczy przed przełączeniem na gaz - nie wiele daje bo zbyt mała moc. Ja mam zrobioną specjalnie kość, w której mam osadzone wtryskiwacze i 2 grzałki o mocy łącznej 40W sterowane z regulatora temperatury i zabezpieczone bezpiecznikiem bimetalicznym 55 stopni. Od tej pory nie wiem co to przydławianie, falowanie, gaśnięcie przy pierwszym przełączaniu na gaz. Coś na ten deseń produkuje KME - płaskownik z mocowaniami do listwy wtryskowej wyposażony w grzałkę 20 W i termostat 55 stopni - w praktyce 20W to za mało aby podgrzać wtryski do około 50 stopni.

Musisz pamiętać, że zimą: pod maską jest zimno. Przy 0 stopni na zewnątrz, odparowany gaz w 30 stopniach będzie miał podobną temperaturę. Większość producentów wtryskiwaczy wnętrze pokrywa fluoropolimerową powłoką (potocznie teflon) aby tłoczek nie przywierał do obudowy, ale zaklejony mazutem nie ma szans lekko pracować. Jak poczytać w specyfikacji wtryskiwaczy to temperatura pracy -20 + 120 stopni. W efekcie: mamy szarpania przy przełączeniu, uchyb regulacji - spóźnione otwarcie wtryskiwacza, spóźnione zamknięcie, może to spowodować w długim okresie czasu problemy: z gniazdami zaworowymi, rozjeżdżaniem map a do uszkodzenia silnika. W przypadku jeżdżenia na krótkich odcinkach wtryski nie ogrzeją się od silnika i nie mogą się oczyścić.

Co do czasu przełączania: należy ustawić tak jak sugeruje kol. @Andrzej-2010 na 35 stopni; sprawdź czy odczytywana temperatura przez sterownik LPG pokrywa się z temperaturą silnika - mi gazownik ustawił niepoprawny typ czujnika temperatury parownika i pomimo nastawy 30 stopni przełączał się powyżej 50. Aby przyspieszyć czas przełączania: wyłączyć ogrzewanie do czasu przełączenia; zastosować pianki ocieplające na rurki jak do centralnego (najlepiej na wszystkie, a nawet ocieplić zbiornik wyrównawczy); ocieplić maskę; zabezpieczyć reduktor przed wychładzaniem podczas ruchu pojazdu. Efekt mam taki, że podczas pobytu np.: w sklepie po bułki, zimą płyn tak szybko nie stygnie i nawet po półgodzinnym pobycie w sklepie aut startuje z gazu a nie z benzyny. Przy codziennym użytkowaniu auta, silnik po postoju, ma o kilka stopni wyższą temperaturę niż otoczenie i szybciej przełącza się na gaz

Dzięki za bardzo wyczerpującą odpowiedź.

Wtryskiwacze zmienione w zeszłym roku bo właśnie były zasyfione i gazownik powiedział, że nie dało rady ich wyczyścić. 

Są to prawdopodobnie barracudy (wcześniej yeti)

Grzanie wtrysków mam włączone. Spróbuję w wolnej chwili ustawić tą temperaturę na 35 C i sprawdzić te parametry o których mówisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!