Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wycie silnika w zakresie 1000-1600 rpm


antusfc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy,

 

Na początku chciałbym się przywitać. Wcześniej miałem megane 2 1.6 i nie miałem z nim problemów :)

Niestety nie znalazłem konkretnie takiego przypadku jak mój. 
Pacjent megane 3 1.5 DCI 110 km. Po wymianie rozrządu i pompy na INA (jakieś 500-600 km po wymianie) pojawiło się dziwne wycie z słyszalne z kabiny w okolicach nóg pasażera. Rozrząd sprawdzony drugi raz (napięcie paska, położenie kół) i wszystko ok. Pasek osprzętu był demontowany i nadal wyje, więc osprzęt wykluczam. Wtryski mają korekty w granicach 0,95 - 1,05. Po dodaniu gazu wycie cichnie (albo silnik je zagłusza). Wycie jest mocno słyszalne po wrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają i są we wspomnianym zakresie. Na wolnych wycia nie słychać. Podczas rozpędzania w tym zakresie słychać. Podczas jazdy powoli na 1 lub 2 biegu z obrotami w tym zakresie tez słychać. 
 

Macie może pomysł co to może być? Poniżej filmik

 

Dzięki z góry za pomoc

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaję, że coś rezonuje. Ja po wymianie ... sprzęgła (chyba) miałem dziwne dźwięki przy odpuszczaniu gazu. Okazało się, że nie poodkręcali mi śrub przy składaniu jakiegoś osprzętu, z czasem luzy były coraz większe. Z pomocą drugiej osoby zlokalizowałem źródło ale nie było to banalne. Wymagało czasu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie chodzi o to, ze napięcie paska ustawiane według znaków, ponownie sprawdzane po przejechaniu jakichś 4000 km (przy okazji wymiany dwumasy i sprzęgła jakiś tydzień temu) i napięcie według mechaników ok. Może być po prostu wadliwy rozrząd? Dziwi mnie to, ze to się stało jakieś 500 km po wymianie. Sam pasek może mieć jakąś wadę powodująca ten rezonans?   
 

Jeśli faktycznie jest zbyt mocno napięty to można po prostu poluzować? Czy raczej nowy pasek ? 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek nie wydaje takiego dźwięku. Dźwięk wydaje łożysko którejś z rolek. Pasek był za mocno napiety i po 500 km uszkodzeniu uległa bieżnia w którejś obracającej się rolce. Ewentualnie jakaś wada fabryczna. 
jezeli po zdjęciu paska osprzętu dźwięk jest nadal to musi on pochodzić z którejś rolki napędzanej przez rozrząd. 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szwagier, czyli uważasz, że po prostu zbyt mocno napięty pasek?
Chłopaki w tym warsztacie są mega ogarnięci, mają dużo roboty więc ciężko mi uwierzyć, że za mocno napięli pasek. Tak czy inaczej trzeba zajrzeć do tego rozrządu jeszcze raz. 

Edytowane przez antusfc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 17.11.2020 o 02:40, szwagier24a napisał:

Za mocno napięty pasek rozrządu

 

Dnia 17.11.2020 o 14:57, Sarna1 napisał:

Pasek był za mocno napiety

Napinacz w tym silniku ma w zasadzie jedno położenie , określane przez wskaźnik, który musi znaleźć się między widełkami i tyle. Pasek może być co najwyżej w tym przypadku za słabo napięty, nie da się go przeciągnąć.

 

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już mnie teraz Karlos zbiłeś z tropu. Mechanik, który zmieniał rozrząd powiedział mi to samo, a jak wymieniali dwumasę i przy okazji sprawdzali napięcie  na moją prośbę to też powiedzieli, że jest ok (dwa różne warsztaty). Ja z kolei też z mechaniką nie jestem jakoś na bakier i wg mnie to ewidentnie rozrząd. Z kolei akurat w rozrządach co prawda nigdy jakoś nie grzebałem więc stąd moje pytania. Pozostaje chyba tylko wada fabryczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 16.11.2020 o 21:47, antusfc napisał:

- Po wymianie rozrządu i pompy na INA (jakieś 500-600 km po wymianie)

      - pojawiło się dziwne wycie z słyszalne z kabiny w okolicach nóg pasażera.

- Rozrząd sprawdzony drugi raz (napięcie paska, położenie kół) i wszystko ok.

- Pasek osprzętu był demontowany i nadal wyje, więc osprzęt wykluczam.

- Wtryski mają korekty w granicach 0,95 - 1,05.

- Po dodaniu gazu wycie cichnie (albo silnik je zagłusza).

- Wycie jest mocno słyszalne po wrzuceniu na luz, kiedy obroty spadają i są we wspomnianym zakresie.

Do wymiany pompa wody ;

   - wybrakowany element do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Szwagier, niestety nie miałem jeszcze czasu zabrać się za rozrząd. Osłuchałem ostatnio stetoskopem i dźwięk wydaje się wydobywać z okolic turbo. Zauważyłem, ze rura wchodząca do turbo z tą zawleczką metalową dość luźno pracuje (skok około 1cm) i może wpada w rezonans, bo rury przy intercoolerze jak się zapną zawleczką to nie mają takiego skoku. Zamówiłem uszczelkę i jutro wymienię.  Jak to nie pomoże to już 100 procent któryś element rozrządu. Dam znać jak temat uda mi się rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wczoraj o 1 w nocy nastała cisza. Z pomocą kolegi mechanika wymieniłem komplet ( pasek, pompa, napinacz ) oryginał renault. Czasem gdzieś mi się wydaje ze minimalnie jak się wsłucham w silnik to to słyszę ale to może być tylko moje urojenie spowodowane ciągłym wysłuchiwaniem się w silnik. 
 

Szwagier wstawię dla Ciebie filmik później - chciałeś posłuchać po wymianie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!