Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, dzisiaj na trasie moja Megane II 1,6 2003r zatrzymała się i nie chciala dalej jechać. Laweciarz wziął ją do swojego warsztatu i wstępnie oszacował że to rozrząd. Za sprawdzenie czy silnik cały chce 500 zł (ponoć trzeba dużo rozbierać), a wymiana rozrządu od 1500 zł/ wzwyż i jak sie okaże że silnik do wymany to dodatkowe 1500 zł za silnik + silnik musiałbym sam kupić

Czy to standardowe ceny? Czy lepiej poszukać innego mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli faktycznie rozrząd to daj sobie spokój z naprawa i wymieniaj motor na używany. Oczywiście jeżeli jesteś mocno związany z wozem, bo taka naprawa trochę wyniesie (silnik 1000 za goły słupek, robota jak pisałeś 1500, może do wymiany będzie sprzęgło itp). Robią się koszty. Czasami lepiej sprzedać wóz tak jak stoi i dołożyć to co przeznaczyłbyś na naprawę i kupić drugi. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 12.12.2020 o 17:16, Sarna1 napisał:

sprzedać wóz tak jak stoi

Megana z tego rocznika, za chwilę już pełnoletnia, jest warta jako sprawne i jeżdżące auto jakieś 4 tys, max 4.5 Z usterką kwalifikującą do wymiany silnika, robi się wartość złomowa.

Dnia 12.12.2020 o 16:17, lamcpp napisał:

Czy lepiej poszukać innego mechanika...

Szukaj innego, bo 1500 za wymianę rozrządu to cena rozbój w tym 1.6, nawet z kołem zmiennych.

Chłop chce naciągnąć, 500 zł za sprawdzenie silnika, wystarczy zobaczyć czy kręci rozrusznik, jeżeli tak, to nie doszło do uszkodzenia.

Tak w ogóle to kręci ?

Co do kwestii jeszcze sensowności ewentualnej naprawy/wymiany silnika w tym aucie, to jeżeli blacharsko jest dobrze, podłoga zdrowa i perspektywa jeżdżenia chociaż kilku kolejnych lat nie stanowi problemu, to jak najbardziej naprawiać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok, 2006 po lifcie, więc jest różnica. To napisz coś więcej co z silnikiem, kręci czy zablokowany

Czy coś się działo przed stanięciem, czy było to nagłe, sprecyzuj trochę jeżeli chcesz jakiejś porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja płaciłem za pełny rozrząd + KZFR i uszczelniacze wałków rozrządu coś w okolicach 900 zł. Cena obejmuje robociznę i części, które kupowałem sam. Także do 1500 zł dość daleko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rozrusznik 2 razy zakręcił, za trzecim już nie. Ale dodatkowo awaryjne nie chciały się wyłączyć i zamek od bagażnika ciągle się właczał i wyłaczał tak jakby coś z elektryką jeszcze zaszwankowało. Myslałem że to może akumulator (bo mielismy kilka razy z nim problemy w tym sezonie ze po paru dniach samochód nie odpalał - trzeba było ładować) ale radio działało wiec jakies napięcie było..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, lamcpp napisał:

x

W zamku bagażnika są styki, które przy otwartym blokują zapłon. Może to miało związek z brakiem możliwości odpalenia silnika i a sam on jest zdrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnąć górną część osłony rozrządu ,jeśli jest pasek to klucz na śróbę koła pasowego wału i dwa obroty, jak chcesz żeby lżej się kręciło to wykręć świece.

Próby kręcenia czy tymbardziej odpalenia z popychu powiększają uszkodzenia.

Edytowane przez krzychu73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!