Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpowietrzanie wtrysków i pompy po wymianie filtra paliwa . Gruszką nie idzie .


Motofan46

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki wam wszystkim za na[prowadzenie na MAP Sensor .
Podczas wyjmowania go do oczyszczenia znalazłem pęknięcie na gumowej rurce na dolocie .
Uszczelniłem to i problem zniknął . Brał lewe powietrze pęknięcie od spodu nie do zobaczenia gdybym nie próbował tego zdjąć .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielę się jeszcze moim sposobem na odpowietrzenie . 
Doskonale sprawdziła się taka pompka elektryczna do spuszczenia oleju , paliwa . 
Podpiąłem ja do wężyka z filtra na pompę . Ściągnąłem trochę paliwa do butelki bąble zniknęły błyskawicznie .
Potem szybko zapiałem wąż na pompę .
Moim zdaniem pompka od spryskiwacza zrobiłby to samo .
Odpada długie gniecenie tej gruszki a dodatkowo moim zdaniem jej gniecenie daje szanse na jej uszkodzenie zwłaszcza przy tej temperaturze .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Podepnę się pod temat, bo mam problem z pompą wysokiego ciśnienia.

Odpaliłem auto, pozostawiłem na wolnych 4 min, by się trochę nagrzało. Miałem podmuchać turbiną sprawdzić  czy dolot dobrze uszczelniłem bo dmuchało ze złączki. Nie zdążyłem , bo auto poszarpało i zgasło,  Ta jakby paliwa brakło.  Kilka prób odpalenia bez efektu . skaner elem  pokazał błąd ciśnienia paliwa na listwie.

Podczas rozruchu i pompowania gruszką silnik zaskoczył, pracował głośno i nierówno. Skanowanie pokazało błędy na trzech wtryskiwaczach. Odłączyłem przewód wysokiego ciśnienia za pompą i faktycznie, przy kręceniu ciśnienie mizerne, brak.    Powietrze na zasilaniu w paliwie było. Pompowanie gruszką i odpowietrzenie na złączce wejściowej nie odpowietrzyło pompy,   

Czy  pompa  powinna podawać paliwo podczas kręcenia, czy jest jakiś warunek który nie pozwoli go podać na listwę? 

Być może to ciężkie zapowietrzenie, albo coś z pompą się stało. Proszę o sugestie. Pewnie  spróbuję jeszcze grawitacyjnie podać paliwo na wejście, by pominąć fabryczny układ zasilania i ewentualne nieszczelności.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, lufa napisał:

Czy  pompa  powinna podawać paliwo podczas kręcenia, czy jest jakiś warunek który nie pozwoli go podać na listwę?

Pompa powinna podawać paliwo na listwę, ale wtryski zostają wyzwalane po przekroczeniu minimalnego ciśnienia ustalonego w sterowniku dla danej jednostki napędowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.W pompie jest regulator ciśnienia, który służy do obniżania w miarę wzrostu obrotów silnika i zmniejszonego jego obciążenia. Na wolnych obrotach jest zamknięty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest pewnie mechaniczny ustawiony na stałe ciśnienie. Czy jednak powiązany z pomiarem ciśnienia Na listwie? Na wolnych i rozruchu pompa przelewem nie powinna popusszczać ? Muszę to sprawdzić.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Steruje zaworem redukcyjnym sterownik silnika sygnałem prostokątnym, czyli korzysta z odczytu różnych parametrów. Przelew na listwie jest dodatkowym zabezpieczeniem. Kalibrowana pompa na wolnych obrotach powinna podawać 300 Barów, a wtryski masz wyzwalane od 240.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, lufa napisał:

Być może to ciężkie zapowietrzenie, albo coś z pompą się stało. Proszę o sugestie.

Zapowietrzenie paliwa w dłuższym okresie czasowym prowadzi do;

  - uszkodzenia pompy wtryskowej,

  - uszkodzenia wtryskiwaczy,

Jaki jest stan akumulatora oraz jakie obroty są przy rozruchu???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator kręci poprawnie. Auto samo zgasło po czasie na wolnych obrotach jak pisałem. Dzień wcześniej odpisałem zasilanie pompy, bo kręciłem rozrusznikiem z wyjętymi wtryskami po aplikacji srodka do czyszczenia nagru w komorach spalania (profilaktycznie). Po złożeniu auto odpalił z bulem jak to po zapowietrzeniu i jeździło normalnie.  Kilka razy jeszcze odpalane pużniej (bez problem) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, lufa napisał:

Czy  pompa  powinna podawać paliwo podczas kręcenia, czy jest jakiś warunek który nie pozwoli go podać na listwę? 

Czy jest paliwo w baku?

Czy jest paliwo w przewodzie paliwowym przed pompą wtryskową w wyniku użycia gruszki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy zmianie pompy wysokiego ciśnienia miałem podobny przypadek. Poradziłem sobie podając ropę grawitacyjnie z butelki przed filtrem. Kolega kręcił rozrusznikiem, a ja delikatnie odkręciłem rurkę przy jednym wtrysku. Zaczęło syczeć powietrze i ropa obniżała stan w butelce. Przy odpalaniu dokręciłem rurkę i ubywało momentalnie. Pompa została odpowietrzona na dwóch obwodach. Na końcu podpiąłem  przewód z baku; gruszką i odpowietrznikiem pod filtrem doprowadziłem do jej stwardnięcia - tak odpala do dzisiaj. Sama wymiana filtra nie zapowietrza całej pompy. Ważna uwaga, że jeśli w filtrze paliwa masz czujnik to do prób należy zewrzeć (wyłącznik zapłonu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!