Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowa norma olejowa RN17


Rekomendowane odpowiedzi

Tak i nie ma nic o 30 na okres letni. Silnik 1.3 to całkowicie inna konstrukcja, więc tutaj fabrycznie pewnie jest rekomendowany 5W-30. Dla 1.2 fabrycznie rekomendowany 5W-40. 

 

Według instrukcji:
powyżej -15 °C 10W40, 5W40
powyżej -20 °C 10W40, 5W40
powyżej -25 °C 5W40
powyżej -30 °C 0W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobrze, pozostanę z tym 5W-30 RN17. Zobaczymy jak on się sprawdzi latem w upały. To nie jest wymysł ASO, żeby ten olej lać do 1.2, tylko nakaz z "góry". Być może i dobra decyzja... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz się czym przejmować, oba oleje są OK, megane, szczególnie z silnikiem 1.2 tce to nie wóz sportowy wiec parametr 30 czy 40 nie stanowi różnicy (odnosi się on do zachowania lepkości w różnych warunkach temp zewnętrznej).  
Fajnie jak mógłbyś sobie podejrzeć maksymalna temp oleju, bo u mnie np w vw z silnikiem 2.0 tdi w upaly na pełnym ogniu (autostrada - prędkości powyżej 200km/h przez długi czas - temp oleju nigdy nie przekroczyła mi 132 stopni).


przykladowo ładnych pare lat temu do BMW z silnikiem 3.2 benzyna lałem olej castrol tws 10w60 - oczywiście syntetyk. Na innym po ostrej jeździe głowica grała jak fortepian :) tyle że tam pod maską było 321 koni i latem jak się nagrzał temp pod maską sięgała lekko 80-90 stopni - gorąc taki że po otwarciu maski trzeba było chwile poczekać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, emigrant_ napisał:

Ktoś coś od strony technicznej?

Olej ten jest przeznaczony do silnika 1.33 tce z tak zwanym popularnie DPF-em. W zwiazku z filtrem cząstek stałych olej wytwarza mniej popiołu przec co filtr sie nie zapycha. Ale silniki 1.2 tce nie miały dpf-a więc nie mam piojecia czemu taki olej Ci wlali??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem przed chwilą do ASO jeszcze raz spytać jaki olej dokładnie wlali. W systemie już jest dokładna nazwa oleju a nie numer OEM i został wlany RN17 EVO RN-TECH ELITE 5W-30 - takie jest dokładne info w systemie w ASO mego samochodu. 

 

Tego oleju będę się trzymać, tylko pod nazwą FULL-TECH R, bo taki oficjalnie jest sprzedawany na polski rynek. Chyba, że ktoś z Was zaneguje ten olej i koniecznie wrócić do starego 5W-40. To będę rozmyślał co robić. Ja za bardzo na olejach się nie znam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zaznajomić się z tematami;

  - Megane III phII ; Terkotanie w zakresie 2200-3000 ,

 -  Megane III phII ;  Przedostawanie się paliwa do oleju 1,2 tce 115KM

4 godziny temu, emigrant_ napisał:

Tego oleju będę się trzymać, tylko pod nazwą FULL-TECH R, bo taki oficjalnie jest sprzedawany na polski rynek.

Chyba, że ktoś z Was zaneguje ten olej i koniecznie wrócić do starego 5W-40.

Olej  ELF EVOLUTION - RN – TECH SPORT 0W40;

     - bardziej jest zbliżony parametrami do starego oleju,

     - ale z racji syntetyku - jest bardziej stabilny w parametrach z upływem czasu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, emigrant_ napisał:

został wlany RN17 EVO RN-TECH ELITE 5W-30 

Około miesiąc temu byłem w ASO z przekonaniem, iż zostanie wlany olej ELF SXR 900 5W40. Zostałem poinformowany, iż zmieniły się normy i otrzymałem taki sam olej jak u Ciebie, czyli RN17 EVO RN-TECH ELITE 5W-30. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Idę o zakład, że pewnie spora część ludzi nawet nie wie, że od którejś wymiany jeżdżą już na 5W-30. Nie są tego świadomi. Głównie tyczy się tych osób co mają wykupioną przedłużoną gwarancję na 4 lub 5 lat. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normę RN17 spełniają ;

   - Elf evolution RN-TECH ELITE 5W-30

   - Neste PRO 5W30

   - Eurol Elance 5W30

   - Yacco lube RN 17 5W30

   - Castrol GTX 5W30 RN17

   - Shell Helix Ultra Professional AR-L 5W-30 RN17

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała uwaga do Andrzej-2010

Żaden z wymienionych w poście olejów nie jest olejem syntetycznym, to wszystko oleje klasy III, hydrokrakowane oleje mineralne z niewielka domieszką PAO, a o estrach to można zapomnieć

Wspomniany Neste nie spełnia normy RN17

mamy do wyboru Elf, shell, Yacco, Castrol, Ravenol i Motul

 

Jest jeszcze Motul Specific 17 i Ravenol RNV, którego używam i który ma chyba najlepsze parametry ze wszystkich dostępnych RN 17.

 
Edytowane przez pogus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!